Gå til innhold

Leiter etter "turn based" rollespill.

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å falle vekk fra action preget spill, og har funnet ut at turn based games passer veldig bra inn i mitt dagelig rytme.

Jeg trenger tips etter NYERE turn based rollespill.

Disse spiller jeg nå:

King's Bounty: Armored Princess

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

Galactic Civilization II + expansions

King Arthur - The Role-playing Wargame. DETTE VAR DRIT BRA!

Har dere tips om andre? Sci-fi eller Medieval...Samme det.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turn based rpgs: Heroes of might and magic 6-9 turn based strategispill heroes of might and magic 2-5

Turn based strategispill age of wonders 1-3

Turn based rpg neverwinter nights 2, baldursgate, arcanum (man spiller kampene turn based)

Turn based strategispill: eeeeh lett Rome total war, medieval total war, empire total war, civilization, colonization, master of orion (2 og 3 siden 1 suger), finnes mange flere nå har jeg lista opp de gode(utenom neverwinter nights 2 det sugde!)

Lenke til kommentar

Ikke spesifisert men ser ut som du har spilt PC spill, så da leter du vel etter spill til PC.

Må lære meg å lese hvilken del av forumet postene er på når jeg kommer fra forsiden til spillverket.

Hvis jeg kan komme med andre anbefalinger så er Final Fantasy Tactics (PSOne og oppusset utgave til PSP) JRPG (dog i tactics sjangeren) som er 100% turn based.

[edit]

Så posten om JRPG og konsoller, da var vel min post litt overflødig.

Og rettet opp at jeg ikke så at det var PC-spill delen av forumet.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

kjøp empire total war da, kan ikke vente til den julegava der pakkes opp, total war serien er drit bra, alle spillene har vært sukssess

Hovedsakelig har du en campaign map hvor alt styres tur basert, i tillegg styrer du vært eneste slag selv, hvor du kan styre på speeden(ikke tur basert men du kan pause etc og planlegge steps så d er ikke tidspres) hvor mange faktorer er regnt inn: Moral, Moralen på de ved siden av, unit types/armors/fears/weapons/landtype de er fra etc etc, jævla bra spill alle de dere(shogun total war er det eldste og dårligste da, og medieval total war 1 var heller ikke så bra)

Lenke til kommentar

Jeg gav King Arthur en ny skjanse og er HELT HEKTA. Helvete dette var bra greier! Satt meg ned og tok det helt med ro, leste nøye tutorial, og lot ikke første inntrykket ødelegge for meg. Var noe helt annet da jeg kom et stykke uti spillet. Den leverte!

Så emnen løyste segselv til slutt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...