sicClown Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Min kjære skal på tur til Asia i 3mnd etter jul, og vil gjerne kjøpe seg ein nett-pc til å ha med seg. Ho vil ikkje bruke meir enn +/- 2500kr, og har egentlig ikkje så veldig store krav. Den skal brukast til å surfe, skrive oppgåver, laste innpå bilder fra digitalkamera, holde kontakten med meg (), så den må ha ett webkamera. 10" skjerm trur eg vil være passelig. Har leita fram 3 stk her som virker ok: Lenovo IdeaPad S10-2 Acer Aspire One D150 160 GB Asus Eee Seashell 1008HA Tar gjerne imot gode forslag og tips til andre greie pcer Lenke til kommentar
M-G Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Asus'en kan anbefalles, har hatt en 1000H i ca et år som studentpc og er strålende fornøyd. Kjører nå Windows 7 på den og det fungerer utmerket. Er man villig til å legge 500kr mer i maskinen får man en Asus EEE med 11,6" skjerm som er hakket større og har muligens litt større tastatur. http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2512439;c:36159 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har både hatt Acer Aspire One D150 og Asus 1101HA (har sistnevnte for øyeblikket). Ytelsesmessig er det ikke stor forskjell, men jeg foretrekker 11,6" skjerm. Du får høyere oppløsning, og behøver dermed ikke scrolle så mye når du feks surfer o.l. I tillegg er det nærmest fullgodt tastatur, som er meget behagelig å skrive på. Jeg synes det er verdt de kronene ekstra den koster. Du får i tillegg bedre batteritid. Om hun klarer seg med mindre skjerm og tastatur, så er D150 også et godt valg. Den gir mye netbook for pengene. Lenke til kommentar
Melbeer Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Fruen har hatt en blå EEE 1008HA med WinXP siden sommeren, og den har falt særdeles godt i smak. En klar innertier på design og farge, og det teller jo mye for minst halve befolkningen. Nå har den ikke blitt tynt til sitt ytterste, men epost, film, nettbruk etc går som smurt. God batteritid og god passform for en middels veske. En klar vinner for dem som skal på kafè og forelesninger. Jeg skulle gjerne sett den med mer minne og Win7, men det er nå bare fordi jeg er litt mer teknofrik Lykke til. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Litt off, men: Har nettopp kjøpt 1101HA med Win7 og 2GB minne til dama. Selv synes jeg den bruker for lang tid på å åpne program som chrome. Mye bloatware fra Asus på maskinen gjør at jeg må få reinstallert win7 snarest. Har lest at mange er fornøyd med ytelse etter reinstall av win7. Skal også prøve med en X25-M i den, men om den får bli der permanent vet jeg ikke. Blir litt dyrere enn ditt budsjett i så fall. Lenke til kommentar
sicClown Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Ho bestillte seg ein Lenovo Ideapad S10-2. Var rimelig, og med 6 cellers batteri. Ho har som sagt ikkje så store krav, så trur ho blir fornøgd. Har kome ganske greit ut i forskjellige tester eg har lese og. Gleder meg til å få trykke litt på den før ho reiser Hadde vært morro å prøvd ut eit anna OS på den, Google OS eller ein anna Linux variant for nett-pc. Nokon som kan anbefalle eit slikt OS? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Legge til at jeg ga opp hele X25 saken. Asus har jaggu gjort det vanskelig å bytte HD i maskinen. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hadde vært morro å prøvd ut eit anna OS på den, Google OS eller ein anna Linux variant for nett-pc. Nokon som kan anbefalle eit slikt OS? Jeg har prøvd Ubuntu på en gammel PC, og det gikk mye tregere enn XP. Batteritiden med windows er også mye bedre. Men Ubuntu er nok kanskje det greieste å begynne med. Google OS kommer jeg aldri til å bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå