i93 Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Hei. Dette er et bilde tatt fra en brygge på Merritt Island, Florida. Hva synes dere om bildet? Er tatt med Nikon D60. Ikke redigert. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Jeg syns at bildet: - har for mye himmel - er ufokusert - er mørkt Punkt 1 og 3 kan du vel fikse ved redigering, og punkt 2 kan du fikse ved å gjøre bildet mindre Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Hvitbalansen er ikke 100% rett samt at bildet har litt for mye himmel. En anelse mørkt også. Lenke til kommentar
erlendr Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Tok meg den frihet å redigere bildet litt: Endret 17. desember 2009 av erlendr Lenke til kommentar
pixl Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Tok meg den frihet å redigere bildet litt: Blei veldig bra! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Tok meg den frihet å redigere bildet litt: det gjorde utrolig mye, særlig for å få frem detaljer i bildet men om trådstarter skal lære noe bør du kanskje spesifisere hva du har gjort også I tillegg vil jeg gi noen tips til trådstarter, angående å tenke gjennom hva han/hun vil formidle med bildet. Ikke negativt ment, og ikke nødvendigvis sagt at noe av det jeg nevner her ville gjort bildet bedre, bare noen tips til å utfordre kreativiteten Så, hva er det du vil formidle med bildet? - det fine været? I så fall er det jo greit nok, kanskje litt økning av fargemetning i den blå kanalen for å få litt sterkere himmel. - ett minne fra en ferietur, "vi var her"? I så fall, hva er det du husker, eller vil huske fra dette stedet? - En eller flere av båtene, bryggene, husene? I så fall ville jeg prøvd (hvis mulig) å komme nærmere innpå, kanskje prøve noen alternative kameravinkler (nedenfra, ovenfra, tett inntil) - palmene? igjen, jeg ville kommet nærmere innpå og utforsket forskjellige vinkler og utsnitt - det klare vannet, evt. vannet sammen den blå himmelen? Kunne du da kanskje unngått staffasjen, eller i motsetning til punktene ovenfor, kommet lengre unna og gjort staffasjen mindre dominerende? Lenke til kommentar
i93 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Tusen takk for hjelpen! Skal merke meg disse pungtene, og huske på disse neste gang jeg tar et bilde. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Likte det veldig godt etter at du hadde redigert det litt mer! Lenke til kommentar
i93 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Det ble ikke så aller verst nei. Skal kanskje bortover dit i vinterferien med en kompis. Skal prøve å knipse noen bilder da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå