Gå til innhold

[løst]USB minnepenn 2 partisjoner?

Kniferr

Anbefalte innlegg

hei alle sammen,

jeg har hatt litt problemer med en USB minnepenn jeg har. har forsovit vært klart over det lenge men først nå har jeg prøvd å finne ut noe om det.

av en eller annen grunn så er den delt opp i 2 deler, den ene er ikke formatert men jeg får heller ikke lov til å partisjonere den delen eller å slettt den andre partisjonen.

post-185220-1259514030_thumb.jpgpost-185220-1259514046_thumb.jpg

har lagt ved 2 vedlegg

1: bilde av computer managment/disk managment som sier at det er 2 deler, men får ikke gjort noe med dem.

2: viser at "HD Tune" scanner hele disken på 4 gig og at det ikke er none feil på selve disken

er det noen som har noen idè om noeman kan gjøre for å bruke hele disken igjen?

her er en post jeg lagde om den samme usb disken tidligere:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1084269&hl=

Endret av Kniferr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snoding, klarer du å "Delete volume" når du høyreklikker på selve HDD iconet i vinduet ovenfor?

kan desverre ikke det heller, viser ikke en gang i menyen, bare delete partition som er grået ut. viser akkurat de samme valgene som når jeg trykker på selve partisjonen som i første post.

post-185220-1259524340_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Var visst noe kjapp da jeg leste tråden, fikk for meg at du ønsket å lage flere partisjoner.

Vet ikke helt hvordan denne begrensingen med "Removable" fungerer, for minnepinnen har fremdeles en partisjonstabell. Det kan være den som er korrupt. Det kan du finne ut av med MBRlister (se signatur).

Bør da være mulig å finne en metode for å slette MBR og lage en ny partisjon.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett partisjonen som er så liten. Slikt kan da ikke bare skje sånn uten videre, det er jo flere tall på forskjellige steder som setter dette.

Bør være kurant å slette partisjonen og lage en ny?

ZeroxList viser sektorer som ikke brukes til noe. Dvs de er ikke definert til noe, men kan vel brukes til forskjellige triks. Ser det ligger en bootsektor der. Kan hende det var den orginale bootsektoren din, og så er det noe malware som har tatt seg friheter og 'møblert om'.

Lenke til kommentar
Ser det ligger en bootsektor der. Kan hende det var den orginale bootsektoren din, og så er det noe malware som har tatt seg friheter og 'møblert om'.

i den ene listen så står det at backup sectoren er ok, er det da mulig å legge tilbake denne slik at bootsectoren muligens fungerer?

32 Backup Boot Sector : 6

>> Disk 7 Backup Boot sector (sector 69) Backup BPB is OK

eller mener du at den er lost cause?

Lenke til kommentar

Det finnes alltid en backup av bootsektor, det MBRlister gjør er å sjekke at innholdet i backup er nøyaktig likt med bootsektor. Da er den OK.

Men dette har ingenting å gjøre med den bootsektor som var der før du fikk dette problemet.

Det er bare en mulighet for å rette problemet, og det er å slette partisjonen og lage ny. Er en helt kurant operasjon.

Lenke til kommentar

prøvde en komando tildigere i dag som jeg har brukt før osm heter clearpart eller clrpart, men fikk det ikke til og fant ikke noe på google om den kommandoen til windows xp heller

skal prøve diverse forslag som har blitt foreslått her nå :) takk

Endret av Kniferr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...