Kniferr Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) hei alle sammen, jeg har hatt litt problemer med en USB minnepenn jeg har. har forsovit vært klart over det lenge men først nå har jeg prøvd å finne ut noe om det. av en eller annen grunn så er den delt opp i 2 deler, den ene er ikke formatert men jeg får heller ikke lov til å partisjonere den delen eller å slettt den andre partisjonen. har lagt ved 2 vedlegg 1: bilde av computer managment/disk managment som sier at det er 2 deler, men får ikke gjort noe med dem. 2: viser at "HD Tune" scanner hele disken på 4 gig og at det ikke er none feil på selve disken er det noen som har noen idè om noeman kan gjøre for å bruke hele disken igjen? her er en post jeg lagde om den samme usb disken tidligere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1084269&hl= Endret 30. november 2009 av Kniferr Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Klarer du på høyreklikke på selve Disk7 og velge "Convert to Dynamic Disk"? Etter det bør du klare å gjøre det du ønsker. Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Klarer du på høyreklikke på selve Disk7 og velge "Convert to Dynamic Disk"? Etter det bør du klare å gjøre det du ønsker. nope, desverre det er de fire valgene jeg har Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Snoding, klarer du å "Delete volume" når du høyreklikker på selve HDD iconet i vinduet ovenfor? Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Snoding, klarer du å "Delete volume" når du høyreklikker på selve HDD iconet i vinduet ovenfor? kan desverre ikke det heller, viser ikke en gang i menyen, bare delete partition som er grået ut. viser akkurat de samme valgene som når jeg trykker på selve partisjonen som i første post. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Problemet er at minnepinnen er en "Removable disk". Da kan den per definisjon ikke ha mer enn en partisjon. Noen minnepinner kan gjøres om til "Basic disk". http://www.lancelhoff.com/multi-partition-...ive-in-windows/ Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 derfor begynner jeg å lure enda mer siden dette skjedde helt av seg selv, uten at jeg trengte å gjore noe som helst Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Var visst noe kjapp da jeg leste tråden, fikk for meg at du ønsket å lage flere partisjoner. Vet ikke helt hvordan denne begrensingen med "Removable" fungerer, for minnepinnen har fremdeles en partisjonstabell. Det kan være den som er korrupt. Det kan du finne ut av med MBRlister (se signatur). Bør da være mulig å finne en metode for å slette MBR og lage en ny partisjon. Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 ok, skal sjekke ut det =) jeg greier med fint med en partisjon men kjipt når den bare en halvparten så stor hehe Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 jeg tok en titt på den MBRLister, og kjørte programmet. her er de filene som jeg fikk ut av interesse for USB disken MBRlist.txt BPB7list.txt Zero7list.txt så vidt jeg skjønte det så skulle det bare være 0 i den Zero7list? eller missforsto jeg der? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Det er rett og slett partisjonen som er så liten. Slikt kan da ikke bare skje sånn uten videre, det er jo flere tall på forskjellige steder som setter dette. Bør være kurant å slette partisjonen og lage en ny? ZeroxList viser sektorer som ikke brukes til noe. Dvs de er ikke definert til noe, men kan vel brukes til forskjellige triks. Ser det ligger en bootsektor der. Kan hende det var den orginale bootsektoren din, og så er det noe malware som har tatt seg friheter og 'møblert om'. Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Ser det ligger en bootsektor der. Kan hende det var den orginale bootsektoren din, og så er det noe malware som har tatt seg friheter og 'møblert om'. i den ene listen så står det at backup sectoren er ok, er det da mulig å legge tilbake denne slik at bootsectoren muligens fungerer? 32 Backup Boot Sector : 6 >> Disk 7 Backup Boot sector (sector 69) Backup BPB is OK eller mener du at den er lost cause? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Det finnes alltid en backup av bootsektor, det MBRlister gjør er å sjekke at innholdet i backup er nøyaktig likt med bootsektor. Da er den OK. Men dette har ingenting å gjøre med den bootsektor som var der før du fikk dette problemet. Det er bare en mulighet for å rette problemet, og det er å slette partisjonen og lage ny. Er en helt kurant operasjon. Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 har du noe godt forslag til hvordan jeg skal slette denne partisjonen all den tid jeg ikke får gjort det via disk managment? som vist på det første bildet i første post. Lenke til kommentar
johome Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 som vist på det første bildet i første post. For meg virker det som om du trykker på den sorte. Du skal slette den blåe. Da sletter du også alt som finnes på den. Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 trykker faktisk på den blå, her kan du se forskjellen. Lenke til kommentar
johome Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Da kan du heller prøve å utvide den blåe. Last ned GParted Du må brenne programmet på en CD , og deretter boote opp fra den. Husk også på at du må inn i BIOS , og velge at du booter opp fra CD. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Var det ikke en fyr her tidligere (i en annen tråd) som fikk løst sine USB-stick-problemer ved å bruke cmd line-programmet diskpart? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 diskpart clean vil slette MBR. Hvis det fungerer. http://www.pctoday.com/editorial/article.a...t03%2F27t03.asp Eller UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/ Velg "File system tools", velg "Partition Tools", og velg MBRWork". Når programmet starter, velg 4. "Reset MBR". Pass på å velge rett disk. Lenke til kommentar
Kniferr Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) prøvde en komando tildigere i dag som jeg har brukt før osm heter clearpart eller clrpart, men fikk det ikke til og fant ikke noe på google om den kommandoen til windows xp heller skal prøve diverse forslag som har blitt foreslått her nå takk Endret 30. november 2009 av Kniferr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå