mobifil Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Hei. Har nettop satt opp ett tråløst nett med en D-Link DI-524. Vi har Telenor som internet leverandør. På dette nettet benyttes en Macbook og en Vista PC. Problemet er at på Vista PCen vil ikke uTorrent laste ned noe som helst, selv om jeg benytter en åpen port. På MacBooken vil ikke MSN fungere, men MSN fungerer på Vista PCen. Noen som har noen tips og råd? Jeg aner hvertfall ikke hva problemet kan være. Endret 29. november 2009 av mobifil Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Og du har verifisert at porten faktisk er åpen, ettersom du antageligvis sitter med 2 brannmurer i både TN-boksen og D-Link routeren ? MSN: Got no clue. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Og du har verifisert at porten faktisk er åpen, ettersom du antageligvis sitter med 2 brannmurer i både TN-boksen og D-Link routeren ? MSN: Got no clue. Porten er hvertfall åpen i både router og brannmurer på PC, men kommer ikke inn i modemet fra telenor. Det er en Alcatel Speedtouch Home med adresse 110.0.0.137, men kommer ikke inn i den. Men tror ikke problemet ligger i modemet. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Nå har jeg faktisk byttet til en Linksys router, men ingenting har endret seg! Så problemet må på sett og vis ligge i modemet fra Telenor som jeg ikke kommer meg inn i!! Lenke til kommentar
madmats Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) tviler på det da det er et brigdemodem (altså det er ikke noen ruter i det,kun modem). funker bittorrent på mac'en da? har du prøvd en annen klient, altså både til bittorrent og evt msn. kan jo være at du har en begrensning på linjen din, men da burde heller ikke bittorrent funka på macen så prøv det. Endret 2. desember 2009 av madmats Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Uten at det skal være relevant til eventuell hikke på nettverket; Prøv en tredjeparts MSN-klient på Mac'en, og se om det fungerer. F.eks. www.adiumx.com Endret 3. desember 2009 av jocke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå