danni95 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hei, har tenkt på å kjøpe en sykkelmotor fra sykkelmotor.com, og lurer på om det går ann å trimme den ( fjerne plomberingen ). Fint om jeg får svar fort. Det er den motoren med 80cc. Også fint med egne erfaringer med den: bra, dårlig, fort ødelagt, osv. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Tror ikke denne kommer plombert på noen slags måte. Men alle motorer kan igrunn trimmes. Men her må du i isåfall lage en del deler/gjøre modifikasjoner selv. Lenke til kommentar
chris292 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg har en sånn 80cc motor, den var ikke så altfor vanskelig å montere (syntes jeg). den går ganske bra og den trekker bra opp bakkene, er veldig lettstarted men bråker en god del da. det er jo en 2 takts motor fra kina, så ikke forvent super kvalitet, men min har funket helt fint fram til nå. når det har blitt noe feil med forgasseren på min. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Meg å en kompis kjøpte en slik å satt på sykkelen, ganske lett å montere å går greit nok. Alltid lettstartet å trekker fint i oppoverbakker, kommer litt ann på hvor bratte å lange de er. Ellers en god motor i forhold til pris, hvertfall hvis man behandler den pent. Lenke til kommentar
turbojon123 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Er jo ikke noen plomberinger på motoren. Har en selv, og den går bra. For å trimme den kan man file ned topplokket. Dermed kan man få en høyere kompresjon. Aldri noe jeg har prøvd, for går jo som et uvær likevel .. Endret 12. mai 2010 av turbojon123 Lenke til kommentar
Gunir Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg har vært på besøk hos en kompis som har det, og da så vi at eksospotten var plombert. Den hadde de tatt av, og da gikk den i over 50! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 hva er poenget med noe slikt egentlig, dønn ulovlig. dem sier jo det selv under FAQ delen dems: Spørsmål: Er den lovlig å kjøre med på offentlig eller privat vei? Svar: Nei... Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 hva er poenget med noe slikt egentlig, dønn ulovlig. dem sier jo det selv under FAQ delen dems: Spørsmål: Er den lovlig å kjøre med på offentlig eller privat vei? Svar: Nei... Privat eindom Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Privat eindom fremdeles ulovlig, det går under privat vei delen. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Who cares om det er lov eller ei. Jeg har en slik motor og den går i 55km/t. Brukte den til skolen o.s.v. Men nå har jeg moped. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Who cares om det er lov eller ei. Jeg har en slik motor og den går i 55km/t. Brukte den til skolen o.s.v. Men nå har jeg moped. regner med myndighetene bryr seg, eventuelt en ansvarlig "voksen", og den som kjører en slik en vis man kommer ut for en ulykke. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Who cares om det er lov eller ei. Jeg har en slik motor og den går i 55km/t. Brukte den til skolen o.s.v. Men nå har jeg moped. Jeg skal si deg det at dersom du kom ut for en ulykke ville du ikke hatt noen gyldig ansvarsforsikring og du ville vært i deep shit. (Ref. til denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1215096 nederst) Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Er inderst inne helt enig, men til småbruk med stor forsiktighet er det greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå