Knife Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Jeg har ikke tenkt å bytte program med det samme, jeg har først tenkt å kjøre noen par månder med det programme jeg holder på med nå. Målet mitt for 2011. Markløft: 200kg Knebøy: 150kg Benkpress: 120kg Innen til 2011 har jeg fylt 15 år. Så hvordan bør jeg trene for å nå målene? 5x5 (3x3?) ? Har dog tenkt å bruke et år på å nå det. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Da bør du trene et styrkeløftprogram, start med nybegynnerprogrammet på www.styrkeloft.no Lenke til kommentar
Knife Skrevet 29. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Skal sjekke det ut Lurer på om jeg skal melde meg inn på sånn styrke klubb, men vet noen hva aldersgrense for det er da? Edit: Så litt på rekorder på norges styrkeløft, og der stod det Klasse: 75 Øvelse: Benkpress Kg: 87,5 Klasse betyr vel vekten hennes? Endret 29. november 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Skal sjekke det ut Lurer på om jeg skal melde meg inn på sånn styrke klubb, men vet noen hva aldersgrense for det er da? Edit: Så litt på rekorder på norges styrkeløft, og der stod det Klasse: 75 Øvelse: Benkpress Kg: 87,5 Klasse betyr vel vekten hennes? Om du ønsker å bli sterk nå så kan en tur innom nærmeste styrkeløftklubb, der vil du få god hjelp Det er fornuftig å begynne så tidlig da det gir deg et stort fortrinn sammenligna med f.eks meg som først fant ut at styrkeløft var tingen da jeg var 26. Klassen betyr at han\hun maks kan veie 75 kg, klassen under er 67,5 kg og over er 82,5 kg. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 29. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Ahh.. Ok.. Ikke rart at han der Carl som er 18 år tar så sykt mye i øvelsene da, han veier jo 140kg for faen! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Joda, men 99,999% av de som er like gamle som han og like tunge som han har ikke sjans i havet til å bli like sterk som han Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Er uansett ikke til å stikke under en stol at han for lengst ha passert grensen for det folk flest vil kalle feit. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 29. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Tror nok hvis han fjerner litt av fettet så vil nok han være stor og ripped ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 29. november 2009 Rapporter Del Skrevet 29. november 2009 Vektløfting? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 30. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Jeg driv på med vektløfting. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Stronglifts 5x5 beginner programmet er absolutt å anbefale...link Kan jeg spørre om åssen du kjører militærpress siden du tar så mye der i forhold til benk. Smithmaskin sittende ? For meg er nemlig militærpress stående med hælene sammen uten svaining eller "hiving" med beina...og jeg tar 75 i overhead press (skulderbrett stands uten svaing med bein) men 145 i benk....bare lurte siden du hadde mye mindre forskjell mellom de 2 øvelsene Lenke til kommentar
Knife Skrevet 30. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Hert er min millitær press. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Jeg driv på med vektløfting. Du driver ikke med vektløfting, du løfter vekter. Mente idretten. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Hert er min millitær press. For å være jævli pirkete så er det en overhead press, militær press er med hælene sammen. Men bra løfta ! Link Lenke til kommentar
Zennien Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 sove, kosthold, spise nok, trene bra alt du trenger, er ikke vanskligere, og et helt greit trenings program. Så klarer du det. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Vil anbefale deg å spore opp en klubb ja, du har greie løft for alderen din, uten at jeg helt vet vekta di. Kompis av meg som er like gammel starta på en klubb for et år sida, han har passert meg i alle baseøvelser nå, men nokså mange kilo. Skal sies at det er løft med drakt, men alikevel, det er veldig mye å hente på å bli med i en styrkeklubb. Ville nok redusert markløft og kanskje benkpress målene en liten anelse, viktig med realistiske mål. 40 kg opp i benk kan gå hvis du gjør veldig mye riktig på et år, men 90kg i mark har jeg liten tro på Endret 30. november 2009 av DMN Lenke til kommentar
Knife Skrevet 30. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Er 70kg, skal nok komme oppi 80-90kg om et år. Var en klubb her i bergen, men så ganske useriøs ut. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Jeg tenker at du burde legge sånne syke treningsgreier på hylla til du blir voksen. Et barn skal være ute å leke, ikke pumpe... Lenke til kommentar
DMN Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Jeg tenker at du burde legge sånne syke treningsgreier på hylla til du blir voksen.Et barn skal være ute å leke, ikke pumpe... Pff tull Lenke til kommentar
Knife Skrevet 30. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Enig med DMN. Det jeg holder på med er en sport akkurat som fotball, og de som liker fotball bruker en god del tid på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå