Gå til innhold

Hvordan trene for å nå målene til 2011?

Knife

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tenkt å bytte program med det samme, jeg har først tenkt å kjøre noen par månder med det programme jeg holder på med nå.

Målet mitt for 2011.

Markløft: 200kg

Knebøy: 150kg

Benkpress: 120kg

Innen til 2011 har jeg fylt 15 år.

Så hvordan bør jeg trene for å nå målene? 5x5 (3x3?) ? Har dog tenkt å bruke et år på å nå det.

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal sjekke det ut ;) Lurer på om jeg skal melde meg inn på sånn styrke klubb, men vet noen hva aldersgrense for det er da?

Edit:

Så litt på rekorder på norges styrkeløft, og der stod det

Klasse: 75

Øvelse: Benkpress

Kg: 87,5

Klasse betyr vel vekten hennes?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Skal sjekke det ut ;) Lurer på om jeg skal melde meg inn på sånn styrke klubb, men vet noen hva aldersgrense for det er da?

Edit:

Så litt på rekorder på norges styrkeløft, og der stod det

Klasse: 75

Øvelse: Benkpress

Kg: 87,5

Klasse betyr vel vekten hennes?

Om du ønsker å bli sterk nå så kan en tur innom nærmeste styrkeløftklubb, der vil du få god hjelp :) Det er fornuftig å begynne så tidlig da det gir deg et stort fortrinn sammenligna med f.eks meg som først fant ut at styrkeløft var tingen da jeg var 26.

Klassen betyr at han\hun maks kan veie 75 kg, klassen under er 67,5 kg og over er 82,5 kg.

Lenke til kommentar

Stronglifts 5x5 beginner programmet er absolutt å anbefale...link

Kan jeg spørre om åssen du kjører militærpress siden du tar så mye der i forhold til benk. Smithmaskin sittende ? For meg er nemlig militærpress stående med hælene sammen uten svaining eller "hiving" med beina...og jeg tar 75 i overhead press (skulderbrett stands uten svaing med bein) men 145 i benk....bare lurte siden du hadde mye mindre forskjell mellom de 2 øvelsene

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å spore opp en klubb ja, du har greie løft for alderen din, uten at jeg helt vet vekta di.

Kompis av meg som er like gammel starta på en klubb for et år sida, han har passert meg i alle baseøvelser nå, men nokså mange kilo. Skal sies at det er løft med drakt, men alikevel, det er veldig mye å hente på å bli med i en styrkeklubb.

Ville nok redusert markløft og kanskje benkpress målene en liten anelse, viktig med realistiske mål. 40 kg opp i benk kan gå hvis du gjør veldig mye riktig på et år, men 90kg i mark har jeg liten tro på :)

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...