Danda Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Det lyser en varsellampe for ABS bremsen. Det hele begynte i går da jeg kjørte på veldig humpete vei, da jeg var på vei hjem begynte høyre bakhjul å stoppe opp i rundt 1 sek av gangen, så begynte det å komme en skrapelyd. I dag tok jeg av hjulet for å sjekke om det var noe galt som jeg kunne se, det var det ikke. når jeg kjørte til bensinstasjonen så stoppet hjulet opp igjen å så begynte ABS varsellampen å lyse samtidig som hjulet sluttet å stoppe opp. Er det noen som vet hva som kan være galt, om det er mye jobb å fikse osv? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Skrapelyden tyder på at bremsebandene henger på bak, du kjørte ikke med håndbremsen på? Lukta det brent? Det med abs lampa er nok at det er hjulføleren på det hjulet er defekt. Det er ikke lange jobben å skifte hjulføleren bak. Det er en ledning som går inni trommelen bak som sitter festa med en skrue. Du må ta av selve setet i baksetet på høyresiden bak for der sitter den en skjøt. Endret 29. november 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
Danda Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Har ikke kjørt med håndbrekket på, luktet ikke svidd i går når jeg kjørte. Håndbrekket er veldig dårlig, vist jeg skal bruke den så må jeg stramme vanvittig hardt. Men hva kan være grunnen til at hjulet stoppet opp? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Det kan være en seriøs feil i ABS-styreenheten eller seriøs mekanisk feil i selve bremsen/lageret eller lignende. Jeg tviler veldig på førstnevne ettersom en ren ABS-enhet ikke har mulighet for å aktivere bremsen selv (med mindre bilen har funksjoner som ESP, antispinn, CBC, panikkbremseassistanse, etc). Endret 29. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Har ikke kjørt med håndbrekket på, luktet ikke svidd i går når jeg kjørte. Håndbrekket er veldig dårlig, vist jeg skal bruke den så må jeg stramme vanvittig hardt. Men hva kan være grunnen til at hjulet stoppet opp? Kan være at wiren på den ene siden har fryst hvis du har stått med håndbremsen på lenge. Er hjulet tungt å snurre rundt? Endret 29. november 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå