andido Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Hei! Skal nå kjøpe meg bil for første gang, da jeg nettopp har fått lappen. Jeg har ikke all verden av kunnskap fra før, men kan noe. Har lest igjennom tidligere emner fra andre i håp om tips, men det blir ikke det samme. Jeg vil ha en "kul" bil som er litt sprek, men ikke alt for mye "dilldall" (Ekstremt senket, store fangere osv.). Jeg har sett en del på Audi (a4 helst) og litt på BMW (3-serie). Hva er deres erfaringer med disse bilene, og hva er det jeg helst bør holde meg unna? Prisen jeg har satt ligger på en plass mellom 50.000 til 99.000. Endret 29. november 2009 av andido Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg sett på Toyota Celica GT4/Carlos sainz, en eldre supra eller en MR2 .... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg sett på Toyota Celica GT4/Carlos sainz, en eldre supra eller en MR2 .... Selv om noen hadde spurt etter tips om en god terrengbil med plass til fire barneseter og hundebur, ville du foreslått eldgammel MR2 eller Celica.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Nei det hadde jeg ikke Men hans/hennes krav passer inn med de bilene Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 MR2 er kanon. Bakhjulsdrift og motor plassert i midten av bilen. To seter er heller ikke noe problem slik jeg ser, da slipper du å kjøre rundt på andre midt på natta Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 vil anbefale deg å kjøpe noe billig de første årene, for det er mange som nettop har fått lappen, tror de er jævlig gode i trafikken, kjøper bil til 100.000, krasjer med en gang for de skal ut å råne, greit, de fleste pleier ikke kjøre 90km/t i 90 sone, men det er mange situasjoner du ikke er vant med, det tar noen års erfaring å lære hvis du driter penger, skal jeg jo ikke nekte deg i en fin bil, men anbefaler 20-30k hadde jeg vert deg ville jeg kjøpt en volvo 240/242/740/940 *spreke *BILLIG CRAP du ikke trenger være redd for *du får solgt dem for nesten samme pris du kjøper dem for Lenke til kommentar
andido Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 (endret) MR2 blir for meg uaktuelt, det samme med volvo. Slik jeg ser det med pris, er at jeg heller vil betale 70.000 for en bil som det sjelden er problemer med, enn en bil til 30.000 der det regelmessig kommer problemer. Hva synes dere eventuelt om Denne ? Endret 29. november 2009 av andido Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Det er nå iallefall slik at japse- biler er billigere å reparere når det er noe. Og det er sjeldnere med feil på de en tyskere/europeere generelt tror jeg. Selv ville jeg sett på MR2 (men det var jo ikke aktuelt sa du), celica og MX-5 kanskje. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Hva skjer med frisørbiler da? MR2, MX-5 og andre vittigheter er da ingen ungdomsbil! Du har sikkert som alle andre venner, og de vil sikkert sitte på de også, så 5 seter er must. Jeg ville anbefalt en BMW E46. Eventuelt E39 om du trenger god plass. Så har du alltids Mercedes da, C-klasse er jo OK, men litt liten kanskje? E-klassen er jo større. Få tenker på hva forsikringen faktisk koster, det bør du også vurdere. Diesel er ofte noe som senker prisen på forsikringen betraktelig. Du bør kjøpe en bil som ikke har gått mer enn 160k km, det er ikke noe gøy å ha en bil som har gått veldig langt. Da begynner du ofte å få problemer. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Hey, MR2 er ikke frisørbil nei. En Honda civic derimot ... Men supra (litt dyrt) og celica er begge 4 seter ... Endret 30. november 2009 av The Ghost Lenke til kommentar
GSM Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ville ikke tatt i MR2 med ildtang engang.. Hadde uendelig mye problemer med min MK2.. Dessuten er de blytund i forhold til størrelse, sluker bensin, og har tidenes slappeste 156 hesters motor. Jeg ble griseflekket av en opel astra 1,6... For å ikke snakke om at de er uendelig overpriset pga de er populære ungdomsbiler, noe som ogsåhar gjort at forsikringen har gått fryktelig opp de siste årene. Jeg så på en god del MR2 når jeg kjøpte min.. felles for de fleste var at de var pene å se på, men bar veldig preg av å være ungdomskjørt.. Blank og fin i lakken, men bruker like mye olje som bensin. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Ville ikke tatt i MR2 med ildtang engang.. Hadde uendelig mye problemer med min MK2.. Dessuten er de blytund i forhold til størrelse, sluker bensin, og har tidenes slappeste 156 hesters motor. Jeg ble griseflekket av en opel astra 1,6... For å ikke snakke om at de er uendelig overpriset pga de er populære ungdomsbiler, noe som ogsåhar gjort at forsikringen har gått fryktelig opp de siste årene. Jeg så på en god del MR2 når jeg kjøpte min.. felles for de fleste var at de var pene å se på, men bar veldig preg av å være ungdomskjørt.. Blank og fin i lakken, men bruker like mye olje som bensin. At du ble flekket av en 1.6 Astra sier endel om MR2en din. Finner du ett fint eksemplar som har blitt kjørt fint så er det kjempegode biler. Dessverre blir det bare færre og færre MR2er som ikke har vært hos en ungdom og blitt ødelagt... =/ Edit: Toyota er generelt overpriset, så at MR2 også er overpriset er ingen overraskelse. Endret 30. november 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
GSM Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 At du ble flekket av en 1.6 Astra sier endel om MR2en din. Finner du ett fint eksemplar som har blitt kjørt fint så er det kjempegode biler. Dessverre blir det bare færre og færre MR2er som ikke har vært hos en ungdom og blitt ødelagt... =/ Edit: Toyota er generelt overpriset, så at MR2 også er overpriset er ingen overraskelse. Ble flekket av en 1,6 astra etter motorbytte og fullstendig overhaling av motor og girkasse, så det sier mer om MR2 3SGE motorene er ikke noe tess, men man kan kanskje skylde litt på Yamaha som produserer de også. Siste spiker i kisten for mitt MR2 eierskap var at etter at jeg hadde tatt alt av mekanisk på bilen fant jeg en god del rust skjult under stålplast. Så da ble den solgt til skampris Den ligger på finn igjen nå da, til BLODpris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå