inaktiv000 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hva tror dere om denne? Synes det ser ut som mye bil for pengene, men har hørt at automat på en såpass gammel bil er en ulempe. Står jeg foran mange dyre reparasjoner dersom jeg går for bilen? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Ta en Naf test på an før du gjør noe som helst. Den har jo kjørt lite så virker firstende ja:) Endret 30. november 2009 av Wooho Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Har lest at NAF-tester ofte pirker på unødvendige ting, og overser store feil. Ringte Møller (merkeverksted) og hørte, og de kunne ta en tilstandsrapport for 1850 kr. Høres ikke det ut som en bedre idé, da de kjenner bilen? Uansett så blir det vel ingen test før jeg har bestemt meg helt. Hvordan bør jeg gå frem da, avtale at jeg tar bilen dersom den kommer fra tilstandsrapporten med godt resultat? Og hvis ikke, har jeg vel tapt de 1850 kronene? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Ser grei ut den. Den har jo ikke gått særlig langt, og 46k er jo ikke mye. Eneste ulempen e.m.m. er at det ikke er stasjonsvogn, synes Passat'ene er litt stusselige som sedan-personbiler, men det er jo bare min mening Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 OK, tenker du på at den blir for liten? Mitt bruk: - Turer (må kunne ta med ski og sykkel, men det står at den har takrails (sikkert ikke montert) så da ordner det seg) - Jobb - Diverse aktiviteter Kommer nok for det aller meste til å ikke være mer enn to personer i bilen. Og så ser sedan endel bedre ut Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Nei jeg tenkte egentlig ikke på praktisk bruk, den vil nok funke som bara den uansett men. Jeg vet ikke helt hva det er, men det er noe med Passat som jeg alltid synes ser best ut som st.v. - jeg liker sedan versjon av mange andre biler (f.eks. Galant Avance) men ikke Passat'en... Det synes jeg hvertfall da. For eksempel denne; http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=19736662 Det spørs hva du prioriterer, hva du liker, osv. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Nå har jeg vært og sett på bilen, og den så ut til å være i god stand og rustfri. Han har hatt bilen bare 2 måneder, og skulle flytte hjem (utenlands) snart. Han var positiv til at jeg kunne ta den på kontroll før jeg kjøpte den. Det kom imidlertid frem at låsen på førersiden nettopp var blitt ødelagt, og fjernlåsen fungerte ikke (han mente pga batteri, men har ikke prøvd selv i løpet av de 2 mnd). I tillegg var det ikke elektriske seter som det sto i annonsen, så da er det jo lett å tenke at flere ting mangler (ingenting som jeg la merke til, men gikk ikke gjennom og sjekket). Det mangler også en nøkkel, han mente den lå hjemme hos han men han klarte ikke å finne den. Er disse tingene noe man burde stusse på, eller er det detaljer? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg ville stussa litt kanskje, men hvis det ser greit ut ellers og ikke noe feil med motor/anlegg så tenker jeg kanskje det er detaljer, men fortsatt noe du kan prute på Har du sjekka service-heftet sa du?? Det bør vel være noe av det viktigste... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Hehe jeg hadde med meg en kompis som er litt mer kyndig, og han mente først vi ikke trengte å se mer da (..., trodde han hadde sett at servicene var fulgt), men i etterkant viste det seg at han ikke hadde sjekket og mente det burde tas når jeg eventuelt kjøpte den... Så nei. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Viktig å sjekke service-heftet. Hvis bilen har gått 133000 km. og bare tatt en service stiller jo saken seg i helt annet blinklys Men hvis den derimot har fulgt servicer slavisk hele veien er den såvidt innkjørt Nå satte jeg det litt på spissen da, men du skjønner... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Han påstod at de var fulgt Jeg tror jeg foreslår å kjøpe dersom Finn betalingsgaranti er i orden og den går gjennom kontroll før pengene overføres. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Høres bra ut det Du får melde fra her når du har kjøpt den. Du har nok cash ell? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Han ville ikke bruke Finn betalingsgaranti, men at jeg skulle ha den på kontroll og så gjøre handelen. Det må vel også være greit. Har nok cash ja. Han mente også at det var nok å ta kontrollen på et "tilfeldig" verksted eller bensinstasjon, men jeg vil helst ha den hos Møller eller NAF. De har imidlertid ikke mulighet før slutten av uken... Noen tips her? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Kanskje den er for god til å være sann... Eier finner ikke servicehefte, og da jeg ringte Møller for å bestille kontroll, trodde de ikke på at den var gått 133 000 km. Den hadde heller ikke vært på service hos dem siden 2002. De kunne ikke opplyse mer pga. personvern etc, men sa at når jeg kom innom måtte vi skifte eier - sikkert for at de da kunne opplyse mer. Vi får se, han får lete godt etter heftet og så får jeg prøve å snakke mer med Møller dersom han finner det. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Usikkert opplegg. Men 133k er jo mulig det, litt over 11k i gjennomsnitt pr. år... Men jeg ville uansett ikke kjøpt den om han ikke finner service-heftet e.l. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Da ble bilen solgt til noen andre, tror det er like greit når jeg ble såpass usikker Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Ja det var nok det da It just wasn't meant to be Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå