Carisma'03 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg monterte firekanals forsterker og monoblokk til mitt alpine-frontsett og pioneer 12" sub i helga, og fikk alt til å funke tilslutt. Men da jeg ble ferdig oppdaget jeg at jeg hadde klart å få noe til å slutte å fungere som det skulle også; måleren av celcius på skjermen over viftene i midten viste bare EE c¤ Hva kan jeg ha gjort? Drev bare med lydanlegget egentlig... Men det jeg vet jeg gjorde bak pioneer-spilleren min og ellers; *Satte inn tre sett signalkabler i phono-utgangene (inkl. Y-overganger) *Koblet i to remote-kabler inn i den ene utgangen/kabelen (tvinnet to ledninger sammen) *Trakk strømkabler på høyre side langs lister/gulvet + høytalerkabel til høytaler i dør. *Trakk remotekabler, høytalerkabler og signalkabler på venstre side langs lister/etc. *Jordet begge forsterkerne under reservehjulet baki. Kan noen hjelpe meg? Vil gjerne vite hvor KALDT det er i vinter så jeg vet når jeg ikke bør vaske bilen min på statoil Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Kan de vere så lett at en sikring har gått? :!: Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Vet ikke. Kanskje? Isåfall, hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Sjekke sikringboksen. Finn ut hvor sikringen til temp.måleren sitter, og sjekk om metallbåndet inni sikringen har røket. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Ok, jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal finne ut hvor den er da men... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Det står som regel i lokket til sikringsboksen Du koblet selvfølgelig batteriet fra, når du startet med stereo-koblingen? Hvis ikke så er det helt sikkert der problemet ligger, og tempmåleren din har tatt kvelden... Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Du kan ikke ha tatt å revet ut ledningen til den når du holdt på med stereoen? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jeg koblet strømkablene fra batteriet før jeg startet ja, men remote-kabelen koblet jeg til spilleren tilslutt - dagen etter jeg hadde koblet alt annet, inkludert strømforsyning fra batteriet til de to forsterkerne mine... Men hvis du snakker om tenninga, så var jo den av når jeg gjorde det ja? Innimellom koblinga av 4-kanaleren og høytalerne vridde jeg om nøkkelen noen sekunder for å høre om jeg fikk lyd. Kan det ha noe å si? Trodde sikringa hadde med strømmen å gjøre jeg? Er det ikke bare å kjøpe ny sikring da isåfall? Sorry meg, er relativt noooob Endret 30. november 2009 av Carisma_ftw Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Du kan ikke ha tatt å revet ut ledningen til den når du holdt på med stereoen? Det kan jeg jo selvfølgelig ha gjort, klønete som jeg er Hadde jeg bare visst hvilken det var kunne jeg jo sjekket...?? Endret 30. november 2009 av Carisma_ftw Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Se bak spilleren. Tipper det er noe der du har revet ut, eventuelt når du satt inn spiller. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Skal sjekke det senere Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Har sjekka bak spilleren nå, og der er det ikke noe som har blitt revet ut... Da får jeg vel sjekke sikringa også snart? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Det finnes nok ingen enkeltledning bak displayet/stereoen som er til temperaturmåleren, det går via datasignaler fra motorrommet antar jeg. Regner med det er andre ting ang. driften av bil/motor som også er interessert i å vite hvor kaldt det er ute, og at det du ser på displayet bare er en "ekstraservice" overfor sjaffør'n. Slå opp i instruksjonsboka hva symbolene betyr, eller prøv på et Mitsubishi-forum. Fant samme problem på et latvisk forum: Forum og der var forslaget å sjekke sensoren ja. Sitter bak fremre størfanger iflg. Googles oversettelse... Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2009 Ok hmmm. Håper jeg klarer å ordne det selv, ellers så må jeg betale litt ekstra på 90000km-service'n om noen måneder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå