Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Visning av grader (c) viser EE...

Carisma'03

Anbefalte innlegg

Jeg monterte firekanals forsterker og monoblokk til mitt alpine-frontsett og pioneer 12" sub i helga,

og fikk alt til å funke tilslutt. Men da jeg ble ferdig oppdaget jeg at jeg hadde klart å få noe til å slutte

å fungere som det skulle også; måleren av celcius på skjermen over viftene i midten viste bare EE c¤ :(

Hva kan jeg ha gjort? Drev bare med lydanlegget egentlig...

Men det jeg vet jeg gjorde bak pioneer-spilleren min og ellers;

*Satte inn tre sett signalkabler i phono-utgangene (inkl. Y-overganger)

*Koblet i to remote-kabler inn i den ene utgangen/kabelen (tvinnet to ledninger sammen)

*Trakk strømkabler på høyre side langs lister/gulvet + høytalerkabel til høytaler i dør.

*Trakk remotekabler, høytalerkabler og signalkabler på venstre side langs lister/etc.

*Jordet begge forsterkerne under reservehjulet baki.

Kan noen hjelpe meg?

Vil gjerne vite hvor KALDT

det er i vinter så jeg vet når jeg

ikke bør vaske bilen min på statoil :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg koblet strømkablene fra batteriet før jeg startet ja, men remote-kabelen koblet jeg til spilleren tilslutt - dagen etter jeg hadde koblet alt annet, inkludert strømforsyning fra batteriet til de to forsterkerne mine... Men hvis du snakker om tenninga, så var jo den av når jeg gjorde det ja? Innimellom koblinga av 4-kanaleren og høytalerne vridde jeg om nøkkelen noen sekunder for å høre om jeg fikk lyd. Kan det ha noe å si? Trodde sikringa hadde med strømmen å gjøre jeg? Er det ikke bare å kjøpe ny sikring da isåfall? Sorry meg, er relativt noooob :p

Endret av Carisma_ftw
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det finnes nok ingen enkeltledning bak displayet/stereoen som er til temperaturmåleren, det går via datasignaler fra motorrommet antar jeg. Regner med det er andre ting ang. driften av bil/motor som også er interessert i å vite hvor kaldt det er ute, og at det du ser på displayet bare er en "ekstraservice" overfor sjaffør'n. Slå opp i instruksjonsboka hva symbolene betyr, eller prøv på et Mitsubishi-forum. Fant samme problem på et latvisk forum:

Forum og der var forslaget å sjekke sensoren ja. Sitter bak fremre størfanger iflg. Googles oversettelse... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...