ErlendRU Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 22. Emiliano Insúa Navn: Emiliano Adrian Insúa Zapata Draktnummer: 22 Nasjonalitet: Argentina Fødselsdato: 07.01.1989 Fødested: Buenos Aires, Argentina Posisjon: Venstreback Høyde: 173 Vekt: 82 kg Kontrakt: 2011 Liverpool-debut: 28.04.07 mot Portsmouth Tidligere klubber: Boca Juniors Den unge argentineren ble hentet på et låneopphold fra argentinske Boca Juniors i januar 2007, men ble hentet på fast basis som en del av overgangen til Gabriel Paletta i august 2007. Insúa debuterte i Premier League mot Portsmouth 28. april 2007. Argentineren var først og fremst å se som en stabil figur på reservelaget til Liverpool, fram til han fikk sitt gjennombrud i 2008/09 sesongen med tre ligakamper på rad. Han dro til det søramerikanske U-20 mesterskapet som kaptein for det argentinske landslaget like etter. Han har fått tøff konkurranse på venstrebacken mot både Fabio Aurelio og Andrea Dossena, men har utkonkurrert begge og har i 2009/10 sesongen gjort posisjonen til sin egen og er nå blitt fast på laget med 18 av 20 kamper så langt. Insúa fikk også sin A-lagsdebut for Argentina 10.oktober 2009. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Talentfull back, men tror aldri han kommer til å bli verdensklasse desverre. Foretrekker en skadefri Aurelio - bedre på innlegg, posisjonering og pasninger - og ikke betydelig dårligere enn Insua på noen andre områder. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Er Insua 82 kilo?! Hørtes veldig mye ut for en såpass lav spiller. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Står litt forskjellig rundt om. Men rundt 80 er vel det som står mest. Han er litt plugg da. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 På tide å oppdatere tråden litt, og her kommer et bra intervju med Insua: - Norsk versjon fra Liverpool.no - Engelsk versjon, den offisele fra klubbens hjemmeside Jeg liker det jeg leser, Insua har vært god denne sesongen. Han må bli bedre på det defensive, men dette tyder på vilje til å forbedre seg. Noe som jeg setter høyt, sammen med de 6 assistene så langt. Det er godt å se at vi har gode talenter i troppen. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Eventuellt omskolere ham til ving. Om dere alle tenker hardt etter, hvem ser vi mest på kanten, vingen eller Insua? Dog er dette uaktuellt med tanke på situasjonen på venstre back. Han er strålende fremover, jeg legger mer og mer min elsk på denne gutten. 21 år, jeg ville ivertfall ikke blitt forundret om han forsetter den fine utviklingen. Ja, han må jobbe bedre bakover, men jeg synes faktisk det gjelder Johnson i minst like stor grad. Enig i at 82 kilo høres mye ut, men synes det viser igjenn på skuddfoten. Per dags dato er det også en av få spillere tar gode løp, vender opp, utfordre motspillerene og faktisk lykkes med det. Det savner jeg virkelig i resten av laget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Takk for alt, synd det ikke holdt helt inn. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jepp. Kunne godt ha fått et par sesonger til i klubben for min del. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Takk for innsatsen! Big mistake dette. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 Synes det er helt mongo å selge Insua nå. Skulle i det minste latt han være backup, eller delt på kampene med en jevngod back. Men takk for innsatsen ja! En spiller jeg kommer til å savne litt, hvertfall i forhold til mye annet skrap vi har hatt. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Han trener fortsatt på Melwood sammen med Gerrard, Carra, Agger, Skrtel og Cole. Fortsatt håp for at han blir? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hmmm, det var nytt for meg. Kansje han ikke har skrevet under? Klubbene var ivertfall enige. Det siste jeg leste på .no var dette : Emiliano Insua har i dag den obligatoriske medisinske sjekken i Firenze. Spilleren forventes å bli klar, og å slutte seg til resten av troppen i Cortina i morgen Det var skrevet den 19. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Det drar ut gitt, kansje Huffalumpen blir? Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Noen som sitter på noe god info om hva som skjer med Insua nå? Virker ganske sikkert at Gala kommer til å avslutte lånet i løpet av kort tid nå hvertfall. Personlig håper jeg at han kommer tilbake, så kan Konchesky seile sin egen sjø. Aurelio og Insua mener jeg er bra dekning på VB. Aurelio god og rutinert, desverre mye skadet. Insua er ung, fortsatt et stort talent og er allerede fremragende offensivt. Defensivt er det mer å gå på, men tror mye av dette vil komme med erfaring osv. etterhvert. Se f. eks hvordan Rafael har utviklet seg i det siste for United. Tror litt av "feilen" som ble begått i fjor var at han ble brukt veldig, veldig mye til å være såpass ung og urutinert som han var da sesongen begynte. Aurelio var mye skadet, og i mangel på alternativer, ble det veldig mye på Insua i perioder, noe som kanskje kan ha vært med å hindre utviklingen litt, i forhold til om han hadde fått et mer balansert forhold mellom kamper og trening. Få hann inn i troppen igjen, og gi han en ny kontrakt er mitt synspunkt. Særlig når vi ser hva alternativet er pdd. Det var en tabbe å låne han ut i utgangspunktet, nå har vi sjansen til å rette på det igjen. Satser på at Comolli har kontroll på situasjonen. 1 Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Så vidt jeg har lest meg frem til har Galatasaray "cancelled" lånet, og Insua vil returnere nå i januar. Dette fordi den nye manageren til Gala (Hagi) ikke vil ha lånespillere i klubben. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Det viste vi vel mer eller mindre ja. Tenkte mer på om noen hadde hørt noe om hva som skjer med han når han kommer tilbake hit. Har vært ganske stille så langt. Håper hvertfall han får sjansen nå. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Vel, West Ham ville hente han på lån, om det blir noe av vet vi ikke enda. Tviler dog uansett på at han får noe reel(typo?) sjanse når han returnerer til oss. Roy har jo et godt forhold til Konchesky og Aurelio har spilt bra når han har fått sjansen. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Avhenger nok en hel del av Roy ja. Forhåpentligvis er han snart bortevekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå