treni Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Får ikke mobilt bredbånd fra telenor til å kjøre på windows 7. Har installert deres programvare for 64bit system. Programmet starter, men med et varselskilt om at enhet ikke er funnet. Noen som har opplevd noe lignende, har løsninga eller har noen forslag? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Får ikke mobilt bredbånd fra telenor til å kjøre på windows 7. Har installert deres programvare for 64bit system. Programmet starter, men med et varselskilt om at enhet ikke er funnet. Noen som har opplevd noe lignende, har løsninga eller har noen forslag? Bare plugg den ut og inn i usb porten. ER iallefall det jeg gjør på laptopen med Win7 Pro 64bit Lenke til kommentar
freddas Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Får ikke mobilt bredbånd fra telenor til å kjøre på windows 7. Har installert deres programvare for 64bit system. Programmet starter, men med et varselskilt om at enhet ikke er funnet. Noen som har opplevd noe lignende, har løsninga eller har noen forslag? Bare plugg den ut og inn i usb porten. ER iallefall det jeg gjør på laptopen med Win7 Pro 64bit Det samme gjør jeg. Plugger den inn i USB porten, og alt blir lagt inn automatisk. Alt fra drivere til programvare for å koble til. Win 7 Professional 64bit. Lenke til kommentar
treni Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Hadde det enda vært så enkelt. Jeg har et Option usb modem kjøpt hos telenor i august 2009. Når jeg installerer medfølgende programvare og drivere og forsøker å starte mobilt bredbånd, så kjører oppstartslogoen til mobilt bredbånd i 2 sekunder og deretter skjer det ikke noe mer. Ingen tjenester eller noe som kan tyde på aktivitet fra den kanten kjører hverken i forgrunnen eller bakgrunnen. Forsøker å kjøre programmet i kompatibilitetsmodus for vista, men uten resultater. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Prøv å laste ned driver fra telenor sine sider. Evt snakk med de. Har opplevd at medfølgende driver ikke fungerer og fått link til ny driver fra telenor-support. Lenke til kommentar
koffa Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg sliter med samme problem på 3 laptoper med win 7 pro og telenor modem fra sensommeren i år. Hvis du finner en løsning, treni, så er det fint om du legger det ut her. Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Løsning Alt av nyere telenor mobilt bredbånd programvare vil ligge på http://www.mbprog.org/ Lenke til kommentar
koffa Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Programmet på den siden funket hvertfall for meg. Tusen takk! Lenke til kommentar
K011 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 når du setter i modemet får du tilgang til en "disk" der programvaren på modemet ligger. kopier den mappen til skrivebordet, mine dokumenter eller et sted du vet hvor den er. sørg for å fjerne all programvare på maskinen som har med modemet og gjøre, samt fjern usb modemet fra usb porten. høyreklikk på installasjons filen du kopierte til et bestemt sted, og høyreklikk - egenskaper. sett programkompatibilitet til å kjøre i vista service pack 1, og huk av for at den skal kjøre som admininstrator. når dette er gjort trykker du bruk eller ok alt ettersom. kjør setup og fullfør installasjonen. når det er installert legger du inn en snarvei ett eller annet sted, og legger også inn der at det skal kjøres som vista service pack 1 - og administrator. så kjører du programmet. når det er åpnet prøver du å sette modemet inn, og da tipper jeg at det skal virke. Lenke til kommentar
treni Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) LøsningAlt av nyere telenor mobilt bredbånd programvare vil ligge på http://www.mbprog.org/ Ja dette funket. Takk så mykke Endret 12. desember 2009 av treni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå