jvestby Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg skal lage backup av linux installasjonen min, og lurte derfor på noen småting: Når jeg starter Ghost får jeg opp to linux partisjoner: /boot / og en som heter "Linux swap" Hvem skal jeg ta backup av? Og når jeg så booter med floppy (eller kjører ghost fra XP), og velger den nylagde linux-image fila, partisjonerer den da på nytt og "legger" alt riktig på plass? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Du trenger backup av / og /boot. Swap trenger du ikke backup av. Hadde du hatt egen /home og /tmp kunne du sikkert droppa de også. Det finnes mange gode backup-utilities for Linux, tar står fx for Tape ARchiver og ble brukt til å ta backup på streamere med. Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Ok, takk for det. Må jeg lage partisjon av de sammen (altså en fil) eller skal jeg lage en hver for seg? Og kan jeg slette alle linuxpartisjonene og ghost "fikser nye" utfra image filen(e)? Lenke til kommentar
nander Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det ble nevnt noe om alternativer til backup... er det noen alternativer til Ghost for å lage en backup på CD, som man kan bare laste inn? har planer om å klone noen identiske maskiner... så en CD hadde vært flott. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hvorfor bruke Ghost? Start opp med tomsrtbt eller Knoppix, legg hele disken din i en tarball, eller det du vil backe opp, og flytt den vekk (eller brenn til en cd). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå