Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

På hvilken måte tyder alt på at Kenny har stor tro på Adam? Har du sett noe vi ikke har sett?

..."og det sies at Meireles kan bli solgt". Sluker du alt rått? Jeg setter lett noen høvdinger på at Meireles ikke blir solgt dette vinduet.

 

Hvem er vi? Jeg er slett ikke alene om å tro at adam er et førstevalg. Han var sterkt ønsket av Kenny og leser du uttalelser fra klubben gjennom sommeren tyder det meste på at Adam kommer til å starte. Ikke minst pga kombinasjonen adam/carroll.

 

Vi er klart overbefolket på sentral midtbane og en eller flere vil forsvinne. Da interessen for aqua ser ut til å ha kjølnet litt er det kanskje meireles som er mest aktuell. Meireles har jo også uttalt at han vil ha en bedre kontrakt (som han tidligere ble lovet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvilsom til at Adam skal være erstatteren til Gerrard. Førstnevnte er nok tiltenkt en dypere rolle enn det Gerrard har jobbet i de siste årene. Dessuten mangler han farten til Stevie. Ser mer på han som en Alonsotype for å være mer presis. Henderson minner meg om Gerrard om jeg skal velge noen i dagens tropp.

 

Meireles har også vært ute og sagt at han blir i Liverpool. Så om noen går, tipper jeg det blir Aquilani.

Lenke til kommentar

Who cares, det som er fantastisk er at vi (per dags dato, ting kan fortsatt skje, og det er ganske sannsynlig) kan velge mellom Adam, Gerrard, Meireles og Aquilani sammen med Lucas/Spearing (som regel). :D

 

Hvis jeg skal tippe så tipper jeg at dette blir midtbanetreeren i majoriteten av kampene, ikke tatt i betraktning skader:

 

Adam - Lucas - Gerrard

 

Men jeg tror også at vi, i kamper mot godt svakere motstand, kan stille med for eksempel:

 

Aquilani - Adam - Gerrard

 

... der Adam er litt mer defensivt orientert og strør pasninger og dødballer, mens Gerrard som han alltid er er overalt - fremme og bak. Eventuelt kan Gerrard være den defensivt orienterte også, siden han har blitt mer dypere med årene, men det er mer i hans natur å forsere fremover på løp i boksen når mulighetene byr seg.

 

Det er vanskelig å velge midtbanen også, ettersom Gerrard er skadet og langt mer opp og ned enn han var i yngre dager, selv om han sannsynligvis stort sett vil være førstevalg når han er frisk, samtidig som vi har sett lite til Meireles i år på grunn av skade. Aquilani derimot har vist god form i pre-season.

 

Å velge et lag nå er kanonvanskelig, men jeg tror jeg faller på:

 

Reina

Johnson - Skrtel - Agger - Enrique

Adam - Lucas - Gerrard/Aquilani

Suarez - Carroll - Downing

 

Dette laget herjer greit. Legg så til alternativer som Kelly, Carra, Aurelio, Meireles, Spearing, Kuyt, Maxi, Cole - vi har god dekning stort sett nå.

Lenke til kommentar

Enig med Hewitt altså. Har tenkt det samme lenge, vi må ikke kjøre et nærmest reint anker i de kampene mot betydelig lettere motstand. Da burde imo Adam, Meireles, Aquilani og Gerrard blir prioritert før Lucas/Spearing. Da er kreativitet det viktigste og ikke ødeleggelse for motstanderen. Og det er godt nok med defensive fibre i en midtbane med feks Meireles - Adam - Aquilani hvis i spiller mot Norwich på Anfield. Adam vil være sittende, Aquilani har klart mest frihet, og Mero kommer på dype løp fra midtbanen som han gjorde så bra i fjor.

Lenke til kommentar

Meireles har jo også uttalt at han vil ha en bedre kontrakt (som han tidligere ble lovet).

 

Han har meg bekjent aldri sagt dette. Derimot har det gått noen rykter og spekulasjoner som har antydet dette.

 

Det han har sagt (ordrett) på direkte spørsmål om han blir værende i Liverpool er: "Of course".

Lenke til kommentar

Skysports melder at Bolton har lagt inn bud på N'gog, ifølge .no. £4M. Bolton er jo da interessert, så her kan det jo være en mulighet til å snike til seg Cahill som tidligere ryktet. Problemet for vår del er at uten N'gog er det tynt på spissplass bak Carroll og Suarez, men nå synes jeg ikke N'gog er god nok heller.

Lenke til kommentar

For så vidt sant, men stort sett har han spilt svakere på spissplass enn på kanten/friere rolle. Samt at det er i hans natur å løpe over hele banen og gå dypt, og en ensom midtspiss bør ikke finne seg for mye dypt i banen. Men det er jo selvfølgelig en mulighet. Håpet hvis vi skulle bli uten en verdig back-up-spiss blir jo at hvert fall én av Suarez eller Carroll er tilgjengelig til majoriteten av kampene, slik at en av dem alltid kan ta spissplassen og så kan man heller variere vingplassene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...