Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Ser det menes at Downing er en bra signering - en spiller som holder bredden og har knallinnlegg. All den tid vi ikke har en skikkelig venstreback som kan gjøre det Johnson gjør fra høyre, er det greit for min del. Da ser foreløpig første11'er slik ut, gitt ingen flere signeringer (men det blir det vel?)

Reina

Johnson - Agger - Skrtel - Insua

Gerrard - Lucas - Adam

Suarez - Carroll - Downing

Er de to bak til venstre (altså Skrtel/Insua) jeg helst skulle gjort noe med, da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryktes at Cissokho er i Liverpool. Akkurat DET må nok tas med en god mengde salt, men har trua på at han kan komme ila vinduet :)

Edit: Leo: Carra er nok førstevalg sammen med Agger i første omgang.

Endret av edge
Lenke til kommentar

Bra sagt om Downing:

Kristian_Walsh Kristian Walsh

LFC agree a fee for the best wide player in the Premier League last season, and it's a player they really wanted. That's a statement.

Stiller meg mer eller mindre bak den, om ikke han var DEN beste, så var han hvertfall blant de. Det er helt klart at Kenny ville ha han, og det virker som spilleren ønsker å spille for Liverpool, det trenger vi. Meldes om opp til 20M, som er stivt, men alt tatt i betraktning så håper og tror jeg at han kan vise seg å forsvare det. Godt mulig summene som blir nevnt i kveld også inkluderer evt. addons, har i hvertfall vært slik på de andre overgangene.

Lenke til kommentar

Bra sagt om Downing:

LFC agree a fee for the best wide player in the Premier League last season, and it's a player they really wanted. That's a statement.

Det henger jo ikke på greip i det hele tatt. Nani, Nasri og Bale kommer alle fra en komfortabelt bedre sesong enn hva Downing gjør, og det kunne vært argumentert for enda fler. Har en følelse om at hvis det var Hodgson som hadde brukt disse summene på Carroll, Henderson, Adam og nå Downing hadde det vært lynsjestemning her i tråden. For meg virker det som den ene hodeløse signeringen etter den andre fra Liverpool-leiren.

• Liker 4
Lenke til kommentar

+ Vi henter en "klassisk" ving som vi trenger

+ Vi viser stor handlekraft

+ 4/5 "store" signeringene våre nye eiere gjør er engelske

- Hvis prisen er på £20M så er det minst 4-5 for mye for denne spilleren.

- Downing var vel Kenny sitt 3.valg på vingen utifra tidligere rykter i sommer. Er det bra?

(-) Med så mye penger brukt, vil vi kunne hente midtstopper? Regner med at vi henter venstreback til en ok sum. Men føler at sjansen for å få en god midtstopper blir mindre.

Lenke til kommentar

Hodeløst er vel å ta litt i, men det er svært høye og stive priser.

Jeg er fornøyd med at vi greier å hente spillere vi ønsker (og at spillerne ønsker sterkt å komme til oss), og jeg er meget fornøyd med at troppen er forsterket med bare briter med PL-erfaring. Ingen av navnene så langt er fra den øverste hyllen og ei heller de heteste navnene vi sikler av, men det kan fort vise seg at en stor del av nøkkelen til suksess for vår del er nettopp det å bygge en mye mer solid tropp, noe vi nå er godt i gang med, med forbehold om at ingen spesielt sentrale spillere forsvinner i løpet av vinduet.

Velger å se positivt på det videre, men ikke med de største forventningene basert på det som har skjedd til nå, og vi må gi spillerne en god sjanse til å vise hva de kan og hva Kenny kan få ut av den endelige troppen. Så får vi se hva som skjer videre. Skulle gjerne sett en ving/veldig offensiv type til, en midtstopper og en venstreback.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra sagt om Downing:

Har en følelse om at hvis det var Hodgson som hadde brukt disse summene på Carroll, Henderson, Adam og nå Downing hadde det vært lynsjestemning her i tråden. For meg virker det som den ene hodeløse signeringen etter den andre fra Liverpool-leiren.

De gamle eierne hadde store lån på klubben. Nå er disse betalt ned og alle midlene vi brukte på avdrag og renter brukes nå til å forsterke laget.

Ergo har vi en helt annen transfer-kasse tilgjengelig.

Ang Carroll:

Torres ville bort og ble solgt til Chelsea. Da dette salget hadde skjedd lå Liverpool 6p fra nedrykk. For å sikre en god plassering for sesongen 10/11 og samtidig en spiller man kunne satse på fremover måtte man ut med mye penger. Det er spesielt vanskelig å hente spillere i Januar vinduet. Vi kjøpte den mest lovende unge spissen fra balløya og tok en kalkulert risiko, men kan ende opp med den beste engelske spissen de neste 10 årene. Vi visste vi ikke kom til CL til sommeren. Hvordan spisser ville vi da kunne fått som har like mye potensiale som Carroll, eller som kunne erstatte Torres? Vi ville handle og erstatte samme dag som Torres dro, ergo prisen. Pris: £35M

Ang C.Adam:

Kenny har vært overbevist om at Charlie Adam har egenskapene som kan erstatte noe av det vi mistet med Alonso. Hans pasninger og dødballer kommer til å bli vårt viktigste våpen ved siden av Gerrard for å få ballen frem til siste 3/3 av banen. Derfra må Suarez og Carroll levere varene for mål. Pris: £6M som kan stige til ca £8M.

Ang Henderson:

Her har vi brukt mye penger på en veldig lovende offensiv midtbanespiller. Han er vel ment til å ta over for Gerrard når sistnevnte går ned som mer defensiv/holdende midtbane om et par sesonger. Han er U-21 spiller og Engelsk det koster pund. Pris: £16M

Ang Downing:

Vi trenger en breddeholder som jeg føler vi ikke har hatt siden Harry Kewell. Kan jo sammenligne det kjøpet noe. Australeren slo ikke til for oss. Det er ikke sikkert Downing gjør heller. Men han har bevist at han kan komme tilbake fra langt skadeavbrekk og har bevist at han kan takle en stor overgangssum og prestere på høyt nivå i Villa. Han er nok PL`s beste breddeholder på den måten at han kommer seg til linja og produserer veldig farlige innlegg fra siden. Det er han bedre på en både Nani, Bale, Young osv. De andre er bedre fotballspillere totalt sett, men ikke på det å være breddeholder og innlegg. Pris: £20M

Det blir altså rundt £80M for 4 engelske spillere. Det er svimlende store summer for Liverpool og er vel bare Man United, Chelsea & Man City som har brukt den type penger på spillere før dette. Jeg tror 2 av disse kommer til å levere veldig godt i året som kommer og 1 kommer til å bruke litt tid. 1 av disse vil rent matematisk "floppe".

Vi får se "fasit" om 12, 24 og 36 mnd.

PS! Jeg tror vi kunne hentet like gode spillere fra utlandet for rundt £50-60M og dermed fått enda en klassespiller for ca £25M. Men jeg tror det er verdt å bruke det lille ekstra på spillere som er britiske og har bevist veldig godt nivå i PL. Samtidig har alle spillerne ytret et sterkt ønske om å havne i Liverpool. Jeg er glad vi ikke fikk Clichy eller Sylvain Marveaux. De tenker penger foran andre ting. Jeg vil heller ha spillerne vi har fått og har stor tro på at vi har handlet rett.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk whiner så utrolig. Hva får folk til å tro at vi kan velge fra øverste hylle uten CL og sjetteplass fra PL?

Jeg synes vi har gjort tre gode kjøp. Engelske spillere koster. Punktum.

I tillegg er det vel noen UEFA-regler som innebærer at man må ha en del spillere fra England også.

La Kenny få denne sesongen, så får vi heller diskutere prisene på Henderson, Adam, Downing og Carroll i desember/januar når de har fått noen måneder til å vise seg frem.

Lenke til kommentar

Altfor høy pris for en middelmådig spiller. Alikevel er det bra at vi nå har en klassisk ving som kan holde bredden. Selv om han ikke er spesielt god vil han ved å holde bredden tvinge motstanderne til å dekke større områder og da åpner det seg mere rom for andre spillere. Det så vi sist med Riera da han fortsatt ville spille.

Foruten Suarez har vi vel ikke direkte kjøpt toppspillere, men vi har en mye mer solid tropp enn vi har hatt på mange år. Tipper vi må satse på å ta fjerdeplassen til neste sesong.

Lenke til kommentar

I tillegg er det vel noen UEFA-regler som innebærer at man må ha en del spillere fra England også.

Ingen UEFA-regler å bry seg om denne sesongen, men følgende regler er nå de som gjelder for engelske lag:

Til Premier League skal alle spillere som fyller eller har fylt 21 år i løpet av kalenderåret, eller er eldre, registreres i en tropp. Maksimalt 25 spillere kan registreres. Av disse 25 skal minimum åtte spillere være regnet som forbundsutviklet, altså hatt kontrakt med en engelsk klubb i minimum 3 år før sin 21. bursdag. Dersom man ikke har 8 spillere som oppfyller disse kravene, kan man heller ikke registrere 25 spillere. Eksempel: Det er lov å registrere 23 spillere hvis man bare har 6 forbundsutviklede spillere.

For UEFA Champions League og Europa League gjelder i hovedsak de samme registreringsreglene (maksimalt 25 spillere over 21 år, minimum 8 skal være forbundsutviklet), bare at minimum fire spillere må være egenutviklet - det vil si hatt kontrakt med klubben i minimum 3 år før sin 21. bursdag. De samme reglene om å la det være "åpne" plasser i registreringslisten hvis man ikke kan oppfylle kravene gjelder. En egenutviklet spiller regnes naturligvis som en forbundsutviklet spiller, altså kan man f.eks ha 5 egenutviklede og 3 forbundsutviklede i tillegg.

Faktum er at dette er noe vi har slitt med de senere årene. I fjorårets stall var det ikke mange spillere som oppfylte disse kravene (Gerrard, Carra, Spearing er egenutviklede. Johnson, Konch og Cole er forbundsutviklet. Sikkert flere, kommer ikke på alle i farten.)

Nå handler vi spillere som både forsterker stallen OG oppfyller viktige krav, mens spillere som ikke er egenutviklet/forbundsutviklet og som egentlig SVEKKER stallen er på vei ut (unntatt Konchesky som er forbundsutviklet). Adam er dessverre ikke forbundsutviklet i England, men i Skottland. Henderson går på U21-kvoten (som er ubegrenset). Downing er derimot en spiller som vel forventes rett inn på førstelaget, og i tillegg regnes han som forbundsutviklet. Det er en bonus - og sånt koster i Premier League i dagens marked. Liverpool har tydeligvis råd til det, og jeg tar gjerne et års spending spree for å se ligagull 19(og 20) komme til Anfield, fremfor å vake i sumpen rundt midten, som vi var dømt til med tidligere transferpolitikker (som var begrenset av gjeld og diverse andre grunner. Muligens også en manager (Rafa) som ikke helt hadde nesen for gode overganger).

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at vi linkes til Wayne Bridge igjen, håper ikke KK signerer han.Da kunne vi heller kjøpt Emmanuel Adebayor,da har vi ivertfall gode spisser i klubben selv om det ikke ordner problemet vi har på venstre back.

Kødder du eller? Ikke satan at Adebayor skal spille i Liverpooldrakt uansett hva han koster.

samme hva du sier så er Adebayor en bra spiller

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er vel noen som heller vil ha en litt mindre god spiller som har en god personlighet enn en spiller som er litt bedre og er en enorm cunt.

Adebayor kommer garantert til å lage problemer uansett hvor han er. Eneste grunnen til at han oppfører seg som en engel i Madrid nå er at han ikke er der på fast kontrakt. I det sekundet han får kontrakt så kommer han til å begynne å klage på spilletid og begynne med annet tull.

Som spiller er han mer enn god nok for Liverpool, men skjønner meget godt hvorfor enkelte ikke vil ha han.

Lenke til kommentar

£20m? £20M?!?!?!! Det er jo helt sinnsykt.

Bydde ikke dere £18M?

Det henger jo ikke på greip i det hele tatt. Nani, Nasri og Bale kommer alle fra en komfortabelt bedre sesong enn hva Downing gjør, og det kunne vært argumentert for enda fler. Har en følelse om at hvis det var Hodgson som hadde brukt disse summene på Carroll, Henderson, Adam og nå Downing hadde det vært lynsjestemning her i tråden.

Visste du at de 35 millionene vi brukte på Carroll var nedbetalingssummen på renter hver tredje måned under de forrige eierene. Hadde Hodgson levert slik som Dalglish gjorde det siste halvdel av sesongen så hadde ikke jeg plapret med kjeften i alle fall. Det faktum er at Hodgson hadde så dårlige resultater at han kom ikke så langt en gang. Om han hadde brukt de summene i fjor, når Carroll/Adam var forholdsvis ukjente, da ville det selvsagt blitt en annen stemning her inne. Naturlig nok.

samme hva du sier så er Adebayor en bra spiller

Mange bra spillere der ute. Finnes dog knapt ikke en noe mer uspiselig spiller enn Adebayor etter mitt syn.

Glad vi får Downing. En spiller som tilsynelatende virkelig vil spille for oss, og innehar kvaliteter vi har trengt lenge. En bredde holder, med gode innlegg. Scorer også regelmessig. Sliter med å se hvordan han skal fungere i en eventuell 4-3-3, der tror jeg N'Zogbia og Mata vil være et smartere kjøp. Menmen, jeg har et lite håp om at vi prøver oss på en av de to nevnte. Med sine 26 år så nærmer Downing seg sine beste år. Sånn sett smart mtp at vi trenger noen som kan være en forskjell allerede nå.

Nå håper jeg at vi går ut å henter en god venstreback. Cissokho er førstevalget mitt. Enrique er det sagt at vil bli dyrere, og er nødvendigvis ikke det beste kjøpet for oss. Wayne Bridge vil være jævlig skuffende.

Endret av Jefe
Lenke til kommentar

Så da regner jeg med at £15M også er bull.

Twitter:

"Stewart Downing has agreed terms with #LFC, been told he will take the number 19 shirt"

Sies at Villa skal gå etter N'Zogbia som erstatter for Downing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...