Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Om ryktene om Lennon er sanne så tror jeg det er en 4-4-2 vi kommer til å satse på. Lennon/Downing på hver sin ving, og variere de to sentrale midtbanespillerne etter hvem vi spiller mot.

Håper for guds skyld ikke det. Utdatert taktikk som egentlig kun fungerer mot andre lag som spiller 4-4-2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man Utd har alltid hatt ekstremt gode kantspillere, som har gjort at de har kunnet brukt 4-4-2 med suksess. Allikevel er en av grunnene til at vi har slått dem såpass ofte de siste sesongene nettopp fordi de spiller 4-4-2. (Vår 4-2-3-1 formasjon har ofte nøytralisert deres ved at våre defensive midtbanespillere har hjulpet backene våre mot kantene deres).

Hvis du ser på de siste 5 sesongene for oss har vi også generelt spilt mye dårligere med den formasjonen. England er et annet eksempel på et lag som underpresterer pga 4-4-2.

Jeg mener hvertfall at Downing og Lennon ikke er gode nok til at vi burde bytte til 4-4-2, vi har for mange gode sentrale midtbanespillere til det.

What next for 4-4-2?

Lenke til kommentar

Deres sentrale midtbanespillere er vel ikke dyptliggende nok til at den kan kalles 4-2-3-1? 4-4-1-1 heller? De har uansett tatt mye mer utgangspunkt ifra 4-4-2 "basisen" mtp kantspill osv, enn vår taktikk har gjort de siste åra.

Forøvrig en grei artikkel i The Guardian i dag som spekulerer litt om hvilken formasjon vi kommer til å bruke: Kilde

Lenke til kommentar

Carrick ligger i det minste dypt nok. Scholes har også gjort det i senere år. Ligner mer på en 4-2-3-1 enn 4-4-1-1 imo. Men det er flisespikkeri egentlig. Poenget her var at United vant ikke ligaen og kom til finalen ved hjelp av en ren 4-4-2. Men ja, de bruker mye vingspill, og det kommer de nok alltid til å gjøre under Ferguson.

Lenke til kommentar

Om ryktene om Lennon er sanne så tror jeg det er en 4-4-2 vi kommer til å satse på. Lennon/Downing på hver sin ving, og variere de to sentrale midtbanespillerne etter hvem vi spiller mot.

Håper for guds skyld ikke det. Utdatert taktikk som egentlig kun fungerer mot andre lag som spiller 4-4-2.

Ja, jeg vet ikke jeg. Men ser ikke for meg at vi henter de to eller en av dem og kjører 4-3-3. Kan se for meg at Aguero og Mata kan fungere lengt frem i en sånn formasjon, men Downing og Lennon ser jeg på som typiske 4-4-2 vinger.

Lenke til kommentar

Liverpool are considering a bid for highly-rated Lyon winger Michel Bastos.

The 27-year-old Brazilian saw a proposed deal to Juventus collapse and now Liverpool are prepared to meet the £12m asking price for the player.

Bastos can play on the left-wing or at left-back, two positions Reds boss Kenny Dalglish is eager to strengthen ahead of next season. :yes:

Noen som har noe kjennskap til Bastos?

Kilde: Liverpool track £12m Brazil star

• Liker 1
Lenke til kommentar

lfcrykter99.jpg

"Dagens Liverpool rykter fra diverse seriøse og useriøse media"

Spillere linket vekk:

"Emiliano Insua jaktes av AS Roma, i følge spillerens agent er AS Roma nå interessert i å sikre seg argentineren.

- Vi har pratet med Roma sin sportsdirektør Walter Sabatini. For øyeblikket er situasjonen på stand-by, og jeg vet ikke hvor mye han vil koste. Alt det avhenger av Liverpool, sier agent Rodrigo Vilarino til calciomercato.com. Insua har kontrakt med Liverpool frem til 2014."

"Stephen Darby nærmer seg Rochdaleutlån for neste sesong. Liverpool skal være villig til å la spilleren gå ut på et nytt utlån, og Rochdale-manager Steve Eyre skal ha handlet raskt for at 22-åringen havner på Spotland Stadium.

"West Ham skal ha et ønske om å hente Joe Cole tilbake til London. Cole startet karrieren hos «The Hammers», før han ble solgt til Chelsea. Nå vil Sam Allardyce hente spilleren hjem."

"Milan Jovanovic skal være et overgangsmål for Club Brugge, Anderlecht, Sporting Lisboa og Benfica i tillegg til klubber i Hellas og Tyskland. Det har blitt gjort klart at serberen kan forlate Liverpool på fri overgang i sommer."

Spillere linket inn:

"Det er kommet rapporter om at Liverpool vil hente midtstopper, venstreback og en ving i sommer. Vi som håper på to nye vinger kan med andre ord får oss en liten skuffelse. Kenny Daglish skal ha Stewart Downing, Scott Dann og Jose Enrique øverst på blokka. I tillegg er det ventet at Liverpool vil hente keeperen Doni, hvis sistnevnte ikke skulle komme er det ventet at vi beholder Jones som resvervekeeper.

"Forsvareren Matias Silvestre er linket vekk fra Catania for rundt €5M. 26-åringen er i søkelyset til Liverpool og Juventus. Midtstopperen er fra Argentina med Italiensk pass og har et år igjen av kontrakten sin."

"Liverpool skal ha skiftet fokus bort fra Jose Enrique, ettersom Newcastle ikke vil fire på kravet om £15 millioner for spanjolen. Dette er veldig urimelig da spillerens kontrakt går ut neste sommer."

"Man skal ha siktet seg ut franske Aly Cissokho fra Lyon. 23-åringen kan vise seg å være en god match til Glen Johnson da førstnevnte er bedre defensivt og veldig rask. Han har fortid fra Porto og har en lanskamp for Frankrike."

Endret av YNWA32
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi spiller ikke en ren 4-4-2. Det er som OKMarius nevner en utdatert formasjon, men Suarez er ikke en klassisk 4-4-2-spiss, så jeg ser ikke hvordan dere skal ende opp å spille slik.

Bastos hadde vært et stort kjøp for Liverpool. Hurtig, god fysikk og god med ballen. Ving i Lyon, back på landslaget og har taklet det godt.

Lenke til kommentar

Vi spiller ikke en ren 4-4-2. Det er som OKMarius nevner en utdatert formasjon, men Suarez er ikke en klassisk 4-4-2-spiss, så jeg ser ikke hvordan dere skal ende opp å spille slik.

Bastos hadde vært et stort kjøp for Liverpool. Hurtig, god fysikk og god med ballen. Ving i Lyon, back på landslaget og har taklet det godt.

Høres meget spennende ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
stephen1martin Stephen Martin

#LFC second bid for Dann rejected. No idea how much it was and no info on other players. Downing now ready to hand in transfer request.

Kjiper'n.

Lenke til kommentar

Telegraph melder at Cissokho har blitt tilbudt til LFC, men at han ikke er prioritert av Dalglish(Som heller går etter Enrique ifølge samme kilde)

Likte forøvrig noe jeg leste på rawk: Med en ny VB har vi en sterk stall til å kjøre 4-4-2 diamant:

----------Pepe Reina-----------

Glen---Carra---Agger---Aurelio/Ny VB

------------Lucas Leiva-----------

---Henderson--------C. Adam----

-----------Steven Gerrard-------

--------Carroll------Suarez------

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...