Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Vel, angående spillerene vi ikke får solgt så finnes det nok en del grunner. Cole og Jovanovic vil begge ha høy lønn, tilsvarende den de får nå. Cole er det kanskje mulig å selge til Tottenham, eller en annen engelsk klubb... så det går kanskje hvis en ser på ryktet hans før LFC. Jovanovic ser jeg en klubb i Belgia, Nederland eller Tyskland muligens kjøpe. Eneste problemet er at han skal tjene £100 000 i uka ifølge visse rykter. Hvem er gal nok til dette?

Degen kan bare sitte ut tida si, da han er et mareritt å bli kvitt mtp skadehistorikk. Aquiliani forstår jeg ikke, for han hadde en god sesong i Juve men jeg er en av de som vil gi ham en sjanse til. Insua er nok en grei backup, og kan sikkert overta Aurelio sin plass hvis Enrique kommer inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skeptisk til måten vi styrer dette overgangsvinduet da. Samme hvem som har skylden. Det gjelder også mangel på salg av en haug med spillere som må ut av portene ASAP.

Dette er ikke FM. De blir ikke solgt på et mirakuløst vis bare man gjør dem tilgjengelige. Mange av spillerne har svært høy lønn og er skadeutsatte. Det blir nok vanskelig å få solgt dem.

Jeg tviler f.eks på at noen er villige til å gi cole samme lønn som han får nå.

Selger vi noen blir det nok heller spillere vi kanskje burde beholde som meireles og aquaman.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Uavhengig om folk vil ha våre overflødige spillere eller ikke så står Liverpool igjen som sommerens overgangstaper. Dette ser heller ikke ut til å ha store muligheter for å forandre seg.

De nye eierne sverger til å holde seg innenfor de kommende reglene om økonomisk fair-play. Ergo vil det ikke være rom for å hente inn mer en max 1 spiller før vi har fått solgt spillere.

Jeg tipper vi bare henter inn en venstreback i sommer om vi ikke plutselig får solgt dyre spillere som Jovanovic, Cole og Aquiliani.

Sitat fra L.no:

ifølge Tony Barrett i The Times hadde Kenny Dalglish håpet å ha flere nye spillere på plass på klubbens treningsfelt når preseason-treningen starter i morgen (mandag), men bare Jordan Henderson er hentet inn hittil, fra Sunderland for £16M.

Før sesongslutt sa Kenny Dalglish at ukene før pre-season ville bli meget viktige for hans gjenoppbyggingsplan. Han var ute etter å gjøre forretninger han følte var nødvendige for å gi Liverpool en best mulig sjanse til en plass blant de fire beste i Premier League.

Lenke til kommentar

Uavhengig om folk vil ha våre overflødige spillere eller ikke så står Liverpool igjen som sommerens overgangstaper. Dette ser heller ikke ut til å ha store muligheter for å forandre seg.

Det er vel litt tidlig å si det, men dersom vi nå må selge for å kjøpe var det vel litt rart at vi brukte alle pengene først på nok en midtbanespiller istedenfor en av posisjonene vi virkelig trenger nye spillere i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel litt tidlig å si det, men dersom vi nå må selge for å kjøpe var det vel litt rart at vi brukte alle pengene først på nok en midtbanespiller istedenfor en av posisjonene vi virkelig trenger nye spillere i.

Å du sier ikke det? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan stallen vår skal få inn forsterkninger hvis eierne skal følge Fair-play reglene. Kjøper vi inn 2-3 spillere vil vi risikere å sitte med PL`s best betalte benk (bortsett fra City).

Dette vil jo ikke skje og dermed må vi selge og få ned lønnsbudsjettet før vi kan hente inn noen nye fjes.

Lenke til kommentar

Først og fremst, det er ennå lenge til 31. august! Mye kan skje!

Alle spillere som går til City vinner ikke akkurat noe cred hos meg. Og etter en veldig bra analyse noen postet her over fire VBer så så ikke Clichy så ille ut som jeg ærlig talt hadde trodd. Derfor liker jeg ikke det som nå har skjedd. Er ikke særlig imponert over Enrique, men vi får nå se.

Det ser idiotisk ut at vi kun har handlet midtbane når det var det som trengtes minst, men det er som sagt tidlig ennå. Rundt ligastart begynner jeg å rope hvis det ikke har skjedd noe.

Lenke til kommentar

100.000 i uka er vel litt drøyt? Tror (og håper!) det er månedslønnen hans. Edit: Sykt, var faktisk ukelønna ja. :S

Håper også folk som Konchesky, El'Zhar, Poulsen, Brad Jones, Cole, Kyrgiakos, N'Gog, Insua og Degen forsvinner snart. Hadde ikke gjort meg noe om vi gav bort de fleste av dem gratis, mtp lønningene noen av dem har.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Hvis Jovanovic virkelig forlater oss vederlagritt er det en av sommerens beste nyheter for Liverpool :D Vi snakker £100 000 mindre i lønnsutgifter hver uke, noe som jeg håper betyr minst to spillere inn.

... hvis vi får José Enrique eller Cissokho/Izaguirre.

Måtte du få rett og vi henter inn to nye spillere. Det hadde vært noe. Slik det ser ut pr dags dato er vel Adam og Doni nærmest overgang. Desverre er de to plassene steder vi ikke trenger å forsterke.

PS! Med salg av Insua, så står vi med Aurelio som backup venstreback til en eventuell ny VB. Er det ikke mye bedre å ha Insua som backup venstreback? Han er mye billigere i drift og er bare 22 år. Dessuten har han tatt stegene fra reservelaget og opp og dermed forstår klubben bedre. For ikke å snakke om Aurelio. Jeg mener ihvertfall det er bedre å ha Insua en Aurelio som back up VB.

Lenke til kommentar

Det er igrunn uforståelig at vi hentet aurelio tilbake ifjor med tanke på skadehistorikken hans, men når han er skadefri er han en god back. Klubbene kastet seg vel ikke over aurelio når han var gratis ifjor så spørs om vi får solgt ham. Insua bør være en god backup, men det ser ikke ut som om klubben vil ha ham. Vi eier vel forøvrig også Konshitsky fortsatt så da har vi i prinsippet 3 venstrebacker.

Lønna til Jovanovic var nok ikke 100k. Det var nok nærmere 50k i uka men han fikk også en stor sign on fee. Regner du lønna til f.eks cole på samme måten har han nok rundt 160k i uka.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Har lest flere steder om at lønna til Jovanovic kan faktisk regnes opp til £120000 i uka med alle bonuser etc. Dette gjelder dog bare det året som har gått nå, og det er snakk om £45000 i uka fra nå av. Uansett er dette for mye, og jeg håper flere spillere gjør det samme som ham og går vederlagsfritt.

Jeg har også lyst til å beholde Insua, da han kan bli en bedre backup enn de andre venstrebackene vi sitter med nå.

Lenke til kommentar

PS! Med salg av Insua, så står vi med Aurelio som backup venstreback til en eventuell ny VB. Er det ikke mye bedre å ha Insua som backup venstreback? Han er mye billigere i drift og er bare 22 år. Dessuten har han tatt stegene fra reservelaget og opp og dermed forstår klubben bedre. For ikke å snakke om Aurelio. Jeg mener ihvertfall det er bedre å ha Insua en Aurelio som back up VB.

Insua er jeg egentlig litt likegyldig til. Imponerte visstnok ikke på utlån nå, men syns han gjorde det helt ok for oss før det. God fremover hvertfall, men svak i den defensive posisjoneringen. Johnson er vel forøvrig førstevalget på VB, med Kelly på høyrebacken - så litt synd hvis en ny venstreback skal sette Kelly ut av laget. (evt kjøre 3-5-2 med Johnson og den nye venstrebacken som wingbacker? Med Kelly som midstopper).

Lenke til kommentar

Vi eier vel forøvrig også Konshitsky fortsatt så da har vi i prinsippet 3 venstrebacker.

Ok, Konchesky: søppel. Aurelio: for mye skadet og ustabil. Insua: usikker på hvordan han er nå. Konklusjon: vi trenger en VB, men du mente vel ikke noe annet. Sats heller på Robinson som backup spør du meg. Av mange grunner.

Johnson er vel forøvrig førstevalget på VB, med Kelly på høyrebacken - så litt synd hvis en ny venstreback skal sette Kelly ut av laget. (evt kjøre 3-5-2 med Johnson og den nye venstrebacken som wingbacker? Med Kelly som midstopper).

Johnson gjør seg best på høyre. Kelly ser jeg også gjerne spiller, men det får heller bli konkurranse/rullering. Tror uansett at Kelly overtar Carras midtstopperplass (der han hører hjemme) når Carra gir seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
JamieDalton82 Jamie Dalton

Sky Sport Italia: Doni to sign contract with Liverpool tomorrow and arrive in England on Thursday for a medical

Faen til rollercoaster det skal være med Liverpool og spillerne de ønsker da. Doni, Adam osv. Opp og ned, opp og ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...