Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor finner man statistikker. Mener scholes fikk ganske så mange kort.

PL stats og gule kort:

Paul Scholes: 9 gule kort på 1537 min.

Charlie Adam: 10 gule kort på 3049 min.

Mao, hvis Scholes hadde spilt like mange minutter som Adam ville han endt opp med rundt 17 gulekort mot Adams`s sine 10. Men de har dog helt andre roller på banen og ikke veldig sammenlignbart.

linker til stats:

1) www.premierleague.com

2) www.nifs.no

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Ville i motsetning til LarsP tatt Pastore (ikke at han er aktuell for dere) hver gang over Adam. Det jeg har sett etter at jeg begynte å søke opp statistikk på Charlie Adam er ikke imponerende.

En liten sammenligning forøvrig:

Charlie Adam

Paul Scholes

Sammenligningen din er null verdt!

Paul Scholes spilte hjemme mot Blackpool som rykket ned fra PL på et av verdens beste lag. Dette laget er han et ikon på og er en av tidenes spillere i denne rollen.

Charlie Adam spiller sin første sesong i PL og spilte for et elendig lag hele sesongen. Han er en av veldig få Blackpool spillere som kan gå inn på et topp 10 lag i PL. Det sier mye om kvaliteten rundt han på banen.

Pasningsalternativene som Scholes og Adam får i løpet av en kamp kan ikke sammenlignes. Dessuten er rollen til Scholes å være ballfordeler på et lag som dominerer 90% av sine kamper. Adam er personen som skal tre igjennom de som skal score, eller gjøre det selv. Adam bidrar å få ballen fra siste tredjedel og til mål, Scholes bidrar til å få ballen fra egen halvdel og frem til siste tredjedel.

Ta heller og sammenlign Charlie Adam med den mest spillende midtbanespilleren til Blackburn, Wigan, Wolves, Birmingham & West Ham. Dette er spillere som kan sammenligne seg med Adam. Finner du lignende stats forskjeller som du gjorde med Paul Scholes får jeg sjokk og spiser hatten min

for å understreke forskjeller:

Bare en liten sammenligning av målpoeng i årets PL:

-lagene jeg never og de to spillerene:

21 Charlie Adam

16 Charles N`Zogbia

12 Matt Jarvis

10 Sebastian Larsson

10 Morten Gams Pedersen

8 Scott Parker

5 Paul Scholes

Hvordan er det mulig at Adam knuser Scholes her? Kan det ha noe med forskjellige grunnlag for statistikken å gjøre? En av de var squadplayer, den andre sitt lags viktigste spiller.

Sammenligningen er null verdt, noe jeg kanskje burde skrevet tydeligere. Jeg regnet imidlertid med at de fleste var oppegående nok til å få det med seg. Det var lagt til som en liten kuriositet.

Jeg legger med linker til artikler som understreker poenget jeg prøver å komme med.

Charlie Adam er ikke pasningssikker. Han er i mine øyne ikke i nærheten av god nok for en toppklubb, men jeg smiler over at han (mest sannsynlig) skal spille for dere og ikke oss neste sesong.

Artikkel - 24. Januar 2011

Artikkel - 26. April 2011

Artikkel - 14. Juni 2011

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter å leser en del statistikker om Adam/Meireles osv. nå for å danne meg et lite bilde. Har kommet over noen interessante ting.

I sesongen vi nettopp har fullført, stod Meireles bak 66 sjanser, dette er et høyt tall, og er blant annet eksakt det samme som Modric. Det er likevel en vesentlig forskjell, andelen av sjansene som er laget i åpent spill er vesentlig høyere for Modric (80%), enn for Meireles som har ca. 50%.

Adam på sin side skapte 72 sjanser for Blackpool, nå har jeg ikke tallet på hvor mye av dette som er dødballer, men jeg regner med at man kan føle seg ganske trygg på at Adam vil bidra minst like mye fra dødballer som det Meireles er i stand til.

I tillegg skal det visstnok være en liten issue angående fitnessen til Meireles, og faktum at han veldig ofte må byttes ut.

I det hele tatt er dette en veldig vanskelig avveining, men er jo ikke nødvendigvis sagt at Meireles forsvinner heller (i tillegg er jo ikke Adam bekreftet, selv om mye tyder på at det skjer noe veldig snart). Men jeg føler at det hvertfall er en stor trygghet at det i tilfelle er klubbens valg om vi lar Raul gå, og at vi i tilfelle vurderer andre alternativer som bedre, enn at vi mister nøkkelspillere uten å klare å erstatte de som etter min mening har skjedd litt for ofte de siste årene.

Sånn jeg tolker hele Meireles-situasjonen, så skrev han under på en kontrakt med relativt lav lønn for å få igjennom en overgang til oss som han var veldig lysten på. Dette var forhandlinger som alle innvolverte Hodgson/Purslow, og ingen i hverken den sportslige eller ledelsen generelt slik det er i dag.

Han ble lovet å få reforhandlet lønnen sin etter sesongen hvis han gjorde det bra (noe vi helt trygt kan si han har gjort). Men da dette har blitt tatt opp nå skal klubben ha vært litt mer lunkne. Og det er mulig at de heller vurderer det som bedre å selge Meireles med profitt nå (han ble kjøpt for 11,5M, og jeg vil tror at det bør være mulig å få inn en summ i størrelsesorden 13-15M). Enn å gi han økt lønn, og at det blir vurdert som en bedre løsning å satse på 2 år yngre Adam.

Som sagt, en veldig vanskelig avveining dette, og fortsatt er jo ingenting klart. Jeg ser gjerne at Meireles blir, men om han evt. skulle bli solgt så kan jeg se klubbens argumenter for det også.

Lenke til kommentar

Japp, som sagt synes jeg det er heelt greit om Meireles stikker. Han er god, men har ingen voldsomme spisskvaliteter som ikke kan erstattes. Tror Adam vil gjøre det minst like skarpt som Meireles og han har i tillegg et voldsomt dødballbein som vil gi oss mange store sjanser i kombinasjon med Carroll.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
jeremy_LFC Srijandeep Das

#LFC are in the market for a defensive-midfielder. And, have made an enquiry yesterday, for a certain Jack Rodwell. #curiouser

Isj.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ryktes at Connor Wickham skal på medisinsk test til sunderland, samt Mata kan bli værende en sesong til.

Starter å bli smålei silly season allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...