Hyperio Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 "- Hvis en spiller er engelsk eller britisk eller har spilt i Premier League, vil det veie tyngre enn erfaring fra utlandet" Comolli Svart på hvitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Det er jo en bra ting. Spillere som ikke har rørt en ball mot engelske lag er ofte risikosigneringer. Bare se på Dossena. Tidligere spill i PL er et stort pluss, men syns ikke Liverpool b-a-r-e skal satse på briter heller. Endret 12. juni 2011 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Jeg er jo til dels enig, men jeg har aldri lest en slik direkte uttalelse før. Det er bare noe som vi har antydet. Greit å vite at det altså er slik så blir det lettere å spekulere framover. Men det spilles da fotball abroad og... Btw, Dossena er jo et skrekkeksempel og italiensk i tillegg. Endret 12. juni 2011 av Hyperio Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Ryktene tar helt av i kveld. - Adam så godt som klar. Kommer ila uka. £9M-ish. - Bud lagt inn på Alex Oxlade-Chamberlain. - Meireles og Pacheco i bytte mot Mata og Banega. - Enighet om pris på Doni. - Stewart Downing også klar ila uka. - Cahill tilbake i mølla, visstnok lagt inn nytt bud i dag. Arsenal også ute etter Dann. Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 IKKE SELG PACHECO!!!! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Tviler den med Meireles og Pac stemmer, dog hører noen rykter om at Pacheco skal lånes bort også denne sesongen. Vet ikke hva jeg skal si om det skjer engentlig. Greit å la han få spilletid, om han ikke får spille på A-laget. Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Mener personlig at han kunne byttet plass på benken med N'gog Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Criticism of Downing and Adam makes sense in Football Manager but not the real world. Dalglish assembling a squad to compete for many years. Bra tweet jeg kom over. 1 Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Det ryktes at vi har eller skal by £22M for Phil Jones, finnes det ingen grenser for pengebruken? Mener det finnes billigere alternativer der ute som kan gjøre en vel så god jobb. Er også skuffet over at vi ikke lenger linkes til Gary Cahill fra Bolton, en spiller jeg føler er bedre en både Jones og Dann. Men dog ikke like mye potensiale som førstnevnte. Dessuten skulle jeg gjerne sett en gammel spiller retunere til klubben, alderen hans strider dog mot vår nye policy: fra ryktebørs: Fullt like dyrt verdsettes ikke Craig Bellamy. Waliseren ble i sin tid hentet til Manchester City for 15 millioner pund, men med to år igjen av kontrakten med City er verdien nå sunket til 4 millioner pund. Du skjønner ikke at dette er for å presse prisen opp for United eller? Han er jo så godt som klar for de uansett, så om vi klarer å presse opp prisen enda mer er jo det bare bra. Genistrek. Nå viser det seg jo at United visstnok ikke har spilt helt rent i denne saken heller, så Blackburn står nå på sitt og krever £25M. et bud er et bud. Hvis United kaster inn håndkle, så må vi punge ut £22M for en spiller som bare har levert en stabil sesong i Premier League. Sammen med £35M for Andy Carroll blir jo dette £57M for to spillere som kan utvikle seg alle mulige veier. Vi burde få inn noen som er nærmere å garantere verdien for kjøp. Skulle ønske vi heller kunne sikte oss inn på spillere som har bevist at de holder nivået i mer en 7-8 måneder. Jones hadde jo et skadeopphold fra midten av desember til april. Selv Man City bruker ikke slike summer på spillere som har så kort fartstid på toppnivå. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Enig med YNWA. Å tro at Liverpool byr høyere på Jones kun for å presse opp prisen er ultranaivt. De byr kun på spilleren fordi de ønsker å betale dette for spilleren. Og 22 mill for han er galskap. Det evt. united ender opp på er uansett galskap. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Charlie Adam til Liverpool føler jeg ikke er så bra egentlig. Han får ikke spille fast og en spilletype som han MÅ spille fast for å være god. Hans egenskaper trenger å holdes skarpe ved å spille "week in-week out". Men Adam`s cornere og noen gode vinger vil føre til at Carroll vil bøtte inn mål. Med 4-3-3 blir vel laget vårt da: Dog liker jeg veldig godt vår nye squad hvis vi får hentet inn rutinert GK, VB, stopper, sentral midtbane, ving, ung spiss. Vi er jo linket til spillere i alle disse posisjonene. Vi kan risikere å få en benk med: Doni - Aurelio - Skrtel - Spearing - Adam - Henderson - Maxi - Kuyt. Dette er en god del sterkere benk en de siste årene. Ihvertfall hvis man tenker på at 5-6 av disse har spilt fast i PL siste året. Endret 13. juni 2011 av YNWA32 Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Enig med YNWA. Å tro at Liverpool byr høyere på Jones kun for å presse opp prisen er ultranaivt. De byr kun på spilleren fordi de ønsker å betale dette for spilleren. Og 22 mill for han er galskap. Det evt. united ender opp på er uansett galskap. ikke ofte du er enig med meg ;-) En lengre oppe i tråden lanserer Jones som den nye Terry, vel det kan godt hende. Dog er det langt fra sikkert og dagens Liverpool trenger litt mer hår på brystet skal det bli topp 4 neste sesong. Vi kommer til å ha en god del utskiftninger. Disse trenger tid å spille seg inn og jeg tviler på at vi skal greie topp 4 ved bare å hente inn ferske U23 folk som nå ser ut til å være oppskriften. Dog kan jeg gjerne vente et år med CL hvis vi klarer å bygge opp en ellever og squad som kan kjempe om trofeer om 2-3 år. Sistnevnte ser ut til å ha større sjanse p.d.d en å klare CL om 11 mnd. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 ikke ofte du er enig med meg ;-) Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Liverpool FC – Pengebruk under NESV/FSG Spillere ut: Fernando Torres (Chelsea) – 50M (Januar 2011) Ryan Babel (Hoffenheim) – 6M (Januar 2011) Total: 56M Spillere inn: Luis Suarez (Ajax) – 22M (Januar 2011) Andy Carroll (Newcastle) – 35M (Januar 2011) Jordan Henderson (Sunderland) – 16M (Juni 2011) Total: 73M Netto penger brukt pr. 13/6-2011 – 17M Netto penger brukt, transfervindu jan. 2011 – 1M Netto penger brukt, så langt, transfervindu sommer 2011 – 16M *Alle summer er oppgitt i GBP* Snekret sammen en kjapp oversikt over pengebruken så langt, kommer til å oppdatere den løpende gjennom sommeren. Greit for å holde tellingen og se på forbruket. Har vært mye snakk om pengebruk så langt, men i mine øyne er det vanskelig å konkludere skikkelig før transfervinduet stenger, fortsatt mange spillere som både kan komme inn, og gå ut. Det er hevet over enhver tvil at vi kommer til å bruke penger i sommer, men ikke sikkert at nettoutlegget blir så vledig voldsomt dersom vi er heldige med noen salg. I tillegg skal man ikke glemme at klubben har bra med inntekter, og det har blant annet blitt hevdet at summen vi betalte for Carroll, tilsvarer (kun!) 3mnd, med straffegebyrer på lånet den siste perioden under H&G, så er vel liten tvil om at fjerningen av gjelden har gjort oss mye mer konkurransedyktige på markedet sånn sett også. Endret 13. juni 2011 av Termo Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Twitter-i-fic: Borussia centre-back Neven Subotic snubs move to Liverpool. "He will not be leaving Dortmund," says agent. "He wants to play in UCL" ESPN rapporterer dette. Mer nytt: Sky Bets stopper alt spill på Adam til Liverpool. Kilde Also: Newcastle innser at Enrique nok glipper. Sky Bets har knalloddsen 1/1 på at Enrique blir Liverpool-spiller før første september. Kilde Endret 13. juni 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Blir trist inni meg om Clichy og Downing går inn på det laget der. Da hadde jeg mye heller fortsatt og brukt Kuyt, og satt inn Kelly for Clichy og Cahill for Agger (tipper Agger blir solgt). Ser absolutt INGEN grunn til at Clichy skal få spille framfor Kelly. Absolutt ingen. Dessuten tror jeg ikke det er heelt utenkelig at Meireles blir solgt, da kan vi bruke både Adam og Henderson der. Tipper en av våre på midten blir solgt hvis vi signer Adam nå. Ser ingen grunn til å signere Adam når vi faktisk har Gerrard, Meireles, Spearing, Henderson, Lucas og Shelvey på de tre plassene. Shelvey har dog blitt linka til et utlån, kanskje han går på utlån motsatt vei om vi får Cahill? Hadde ikke vært det dummeste tror jeg. Edit: Nå har ryktene om Xherdan Shaqiri begynt og gå også. Endret 13. juni 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Spådom: Henter vi en venstreback for mer en £5M så kommer han til å spille mer en Kelly i kommende sesong. Vi får se hvem som får rett om det blir Clichy da Erlend. Er jo ingen tvil om at Kenny er på jakt etter nevnte spillere som jeg poster. Det skrives jo overalt. Tror ikke de kjøper en venstreback for £5-7M for å sette han på benken bak Kelly som er klart best på høyreback. Hvis de kjøper Clichy og benker han kontra Kelly blir det jo G.Johnson på venstrebacken. Det virker meningsløst. Hvorfor skal Meireles selges? Vi har jo Poulsen og Aquilani som må selges før portugiseren som var vår topp 3 beste spiller i fjor. Dessuten er Gerrard ute rundt halvparten av sesongen så vi trenger god bredde på offensiv midtbane. Tviler derfor sterkt på at både Aquilani og Meireles blir solgt, tror en av de forsvinner. Endret 13. juni 2011 av YNWA32 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Sa ikke at Kelly burde spille fremfor hvem som helst venstreback (og ja, jeg mener så klart at Johnson flyttes over på VB, det sier seg selv), jeg sa han burde spille foran Clichy, fordi Clichy hadde vært et katastrofalt kjøp. Har ikke vært god på flere sesonger. At Arsenal vil bli kvitt han for £5M burde vel si det meste synes jeg. Skjønner ikke hvorfor det er så meningsløst med Johnson på VB heller, han spilte jo stoore deler av sesongen der nå. Synes at om vi først skal kjøpe VB, så kan vi kjøpe en som er klasse, ikke en avdanka spiller som ikke har hatt en god sesong på flere år som nærmest blir dumpa på oss av en av våre nærmeste utfordrere. Da kan vi like gjerne hente tilbake Insua eller kjøre Johnson/Agger på venstrebacken og bruke Kelly/Flanagan som jeg i utgangspunktet synes vi burde uansett. Tok ikke med Poulsen og Aquilani i mitt lille regnestykke en gang. Poenget er at noen må ut, for det er dårlig plass nå på midtbanen. Mulig man låner ut Shelvey og Spearing, ikke veit jeg. Men om vi kjøper Adam, forsvinner noen på enten ene eller andre måten. Og det uavhengig av Aquilani og Poulsen som forsvinner uansett. Grunnen til at jeg dro fram Meireles som en kandidat er at han har vært linka litt bort i byttehandel mot andre og blir av mange ansett som en kandidat til å forlate Anfield i sommer. Personlig synes jeg ikke vi trenger å kvitte oss med han, men hadde ikke grått heller, han er god, men har ingen sinnsyke spisskvaliteter. Endret 13. juni 2011 av ErlendRU Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Håper virkelig Aquilani og Poulsen går og ikke Meireles. En av våre klart beste spillere forrige sesong, hvertfall etter at kongen tok over. Synes det blir latterlig om vi "bytter" ut Meireles med Adam som kun har inponert en sesong, der han var både kaptein og den eneste stjerna på et smålag som B'pool. Å spille på et lag med ambisjoner om CL og PL-gull er noe helt annet. Er ikke uten grunn at Meireles spiller fast på Portugal som kanskje er verdens beste landslag per dags dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå