Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Juventus kommer (ifølge linken) ikke til å kjøpe Aquaman. Til prisen Liverpool har satt altså, den sorte dame skal prøve å prute no jææævlig.

''Juventus director general has confirmed “we will not sign Alberto Aquilani for the sum set by Liverpool.”

The player has been in Turin all season on loan and the £16m buy-out clause was agreed last summer. However, the Bianconeri are openly haggling to receive a discount to make his move permanen''

link: http://www.football-italia.net/may2y.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juventus kommer (ifølge linken) ikke til å kjøpe Aquaman. Til prisen Liverpool har satt altså, den sorte dame skal prøve å prute no jææævlig.

''Juventus director general has confirmed “we will not sign Alberto Aquilani for the sum set by Liverpool.”

The player has been in Turin all season on loan and the £16m buy-out clause was agreed last summer. However, the Bianconeri are openly haggling to receive a discount to make his move permanen''

link: http://www.football-italia.net/may2y.html

Hadde ikke sagt nei takk til å få han tilbake :)

Lenke til kommentar

Jeg er i grunn litt skeptisk til Aquas motivasjon hvis han kommer tilbake, har inntrykk av at han vil fortsette i Italia.

jeremy_LFC

Marca now claiming that #LFC, in particular, Comolli is apparently "confident" to sign Bojan Krkić in the summer.

...

Javel? Neppe noe i det (finner ikke noe på marca.com), men det hadde jo vært suverent.

Mener å ha lest noe tidligere for lenge siden. Og når det nå kommer opp igjen så er det kanskje lov å håpe.

Lenke til kommentar

Vel, som det står på .no, så har SkySports tatt et par sitater og vinklet dem slik at det ser ut som JAR vil tilbake.

Usikker på hva jeg ville foretrukket av JAR og Enrique - JAR er etablert, litt gammel, men kan være en finfin mentor for Robbo, f.eks. Vi får se! Det eneste som er sikkert er at det kommer nok noen overraskelser ;)

Og jeg er enig med Danielzu som i TIA skriver at han ser James McCarthy (Wigan) foran Charlie Adam av sentrale midtbanespillere.

Lenke til kommentar

Guillem Balague

Pepe reina has decided to stay. LFC trying to buy left back,centre back,two wingers,centre mid.he believes in the project.good news for Reds

Sounds good! :)

red; mere interessant: According to @YDaphus Ashley Young has agreed personal terms to pave the way for a move to LFC

Endret av edge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Flere rykter idag, noe som ikker er utypisk på søndagsaviser.

Liverpool skal vist være ''klar'' med å kjøpe Gary Cahill ved å låne ut Jojo Shevley til Bolton neste sesong+penger. Liverpool skal også bytte Cole+penger for Aaron Lennon.

Newcastle skal være veldig interesert i Konchesky og toppen på ryktekaka kommer fra Goal. no: ''Liverpool vil få konkurranse av Manchester City og Real Madrid om underskriften til Arsenal-forsvarer Gael Clichy. Franskmannen har bare 12 måneder igjen av sin kontrakt med The Gunners, og London-klubben skal ha satt en prislapp på £5.5M på den 26 år gamle venstrebacken.''

Clichy ønsker jeg ikke, ikke litt engang. Aaron heller igrunn, gjorde det noen år tilbake, men det var da. Ellers er jeg for bytte av Konchesky->Enrique og låne ut Jojo og hente Cahill.

Lenke til kommentar
I en artikkel i onsdagens The Times hevder Barrett at man på Anfield har tilbudt bedre betingelser overfor Young enn hva som er tilfellet på Old Trafford. Ashley Young skal også vurdere sjansene til å få spille fast på laget som bedre hos Liverpool.

Avisen tror at Villa håper på en salgssum på £20M, men med et år igjen av kontrakten tror en ingen av klubbene vil være villig til å gå høyere enn £15M.

I likhet med flere andre kilder mener Tony Barrett at Liverpool planlegger å hente inn to flankespillere til sommeren. Lagkamerat hos Aston Villa, Stewart Downing, er en annen kant som er på blokka til Dalglish og Comolli.

Lenke til kommentar

Lennon herja i hvertfall tidvis med City i går. Runda et par mann og serverte Modric som klarte det utrolige å bomme på mål etter en krempasning fra Lennon ut mot straffeområdet.

Meh, han er kjapp, thats it. Klarer å runde et par mann innimellom, men det skulle fader meg bare mangle når man spiller ving på Tottenham. Lennnon er veldig begrensa når han stort sett bare har farta og spille på som utmerker seg. Han er grei nok, men er det greie nok spillere vi ser etter må vi senke ambisjonsnivået til å holde oss der vi er på tabellen nå også. :) Mye mer lyst på han på motstanderlanget da, Adam Johnson

Ang. Mata, jeg var for han når vi spilte 4-2-3-1, men jeg ser ikke helt hvor han skulle spilt nå (det samme med alle vingene som blir linket hele tiden, hvor skal de spille?) om Kenny fortsetter med 4-3-3. Dessuten er han nok litt hypa, han er ikke noen verdensklassespiller og kommer neppe til å utvikle seg voldsomt mye mer heller.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Det som er viktig er at vi får bredde og alternativer inn i stallen. Førstellveren slik den er nå kan til og med holde godt slik den er, men det som feller oss er skadene i løpet av en sesong som svekker laget enormt fordi vi har absolutt ingen bredde i troppen, og vi har få alternativer å kjøre. Vi bør ikke spille én formasjon hele tiden, men rokkere litt etter hva som passer laget, etter motstanderen og etter hva som funker best for spillerne i troppen som er i form. Si vi kjøper to gode vinger, en midtstopper, en midtbanespiller og en venstreback, da har vi gode rokkeringsmuligheter. Da kan vi velge mellom Gerrard, Meireles, -ny midtbane-, Maxi, Kuyt, -ny ving-, -ny ving-, Suarez og Carroll, samt unggutter/back-up, på de offensive plassene. Vi trenger såpass med spillere av en viss standard for å kunne dekke opp for hele sesongen.

Alternativene med to gode vinger til i troppen er uendelige, vi kan spille mer klassisk 4-4-2 med to vinger og Carroll og Suarez på topp, eller vi kan spille 4-2-3-1, 4-3-3 osv.

ny ving - Carroll - Suarez, ny ving - Suarez - ny ving, ny ving - Carroll - ny ving

Lucas - Gerrard

ny ving - Meireles - ny ving/Suarez

Carroll

osv osv. Vi må bare ha bredden og alternativene, slik alle de andre klubbene har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

(...)

(...)

Ang. Mata, jeg var for han når vi spilte 4-2-3-1, men jeg ser ikke helt hvor han skulle spilt nå (det samme med alle vingene som blir linket hele tiden, hvor skal de spille?) om Kenny fortsetter med 4-3-3. Dessuten er han nok litt hypa, han er ikke noen verdensklassespiller og kommer neppe til å utvikle seg voldsomt mye mer heller.

23 år, og du spår (selv om du formulerer det slik at det er vanskelig å tolke) at han neppe kommer til å ha en nevneverdig utvikling fremover? Han har da vitterlig fortsatt sine beste fotballår foran seg. Hvis man leser litt her inne så skulle man nesten tro at hvis man ikke er en spiller i verdensklassen i en alder av 22 år, så vil man aldri bli det.

Når det er sagt ville ikke det øverste navnet på min liste vært Mata (hvis jeg var Liverpool-supporter).

Lenke til kommentar

Lennon herja i hvertfall tidvis med City i går. Runda et par mann og serverte Modric som klarte det utrolige å bomme på mål etter en krempasning fra Lennon ut mot straffeområdet.

Meh, han er kjapp, thats it. Klarer å runde et par mann innimellom, men det skulle fader meg bare mangle når man spiller ving på Tottenham. Lennnon er veldig begrensa når han stort sett bare har farta og spille på som utmerker seg. Han er grei nok, men er det greie nok spillere vi ser etter må vi senke ambisjonsnivået til å holde oss der vi er på tabellen nå også. :) Mye mer lyst på han på motstanderlanget da, Adam Johnson

Synes da vitterlig han har mer å tilføye. Gode innlegg? Slett ikke så verst avslutter heller. Ble jo matchvinner mot oss i høst bla. Johnson har jeg ikke sett spesielt mye av, men etter det jeg har sett så er han best fra benken. I en joker-rolle om du vil. Skjærer nesten bestandig inn og skyter med venstre. Var forøvrig helt usynlig i går. Skulle tro han ikke var på banen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å utdype litt bedre da, sånn jeg ser det er Mata en veldig brukbar signering, men jeg synes ikke han er i det toppsjiktet vi burde se etter spillere i om vi har ambisjoner om å kjempe om en tittel. Det samme gjelder Young, Adam, Downing, Lennon og de fleste vi blir seriøst linka til med unntak av Cahill.

Det med at Mata ikke kommer til å utvikle seg mer blei veldig feil ordvalg ser jeg nå, men jeg står for det jeg sier med at han er litt hypa (jeg har selv ønsket han tidligere sesonger i 4-2-3-1 systemet, så har ikke alltid vært negativ til han).

Altså det viktigste er jo å kjøpe spillere som passer inn i systemet som Kenny vil bruke. Young kan forsvares for han kan brukes i en trio på topp i 4-3-3. Dog synes jeg han er noe overvurderte etter den/de sesongene han hadde for noen år siden da han var jævlig god. Men Lennon og slike klassiske kantspillere (gjelder også Johnson forsåvidt) passer jo ikke inn i et 4-3-3 system. Hvorfor ikke da kjøpe en ny spiss i stedet? En type Hulk eller Aguero hadde vært helt sinnsykt på topp sammen med Suarez og Carroll.

Og det samme gjelder på midtbanen. Hva forsvarer et kjøp av Adam egentlig? Jeg er da mye mer fysen på en midtbaneterrier som kan ligge sentralt med Meireles og Gerrard på sidene og vinne baller. Nå har vi Lucas som er blitt veldig god der, og vi har Spearing, men sistnevnte er jeg redd flyr litt på Kennyboosten vi har for tiden. M'Vila, Defour og Cissokho er navn jeg gjerne kunne sett. Et kjøp av Adam hadde ikke fått meg til å gråte, jeg bare synes ikke det er helt der vi burde legge oss.

Jeg blir den første til å svelge mine ord om jeg tar feil her så klart, men jeg synes når vi nå først satser, så kan vi like gjerne satse fullt og helt, altså kjøpe verdensklassespillere. Jeg ser ikke på noen av spillerne vi er linka mest seriøst til som verdensklassespillere. Det sies dog at Comolli og gutta har vært og sett på det som kan krype og gå av klassespillere i Europa omtrent, så ikke godt å si hva som skjer i grunn.

Uansett hva som skjer så stoler jeg på at Kenny/Comolli gjør de rette valgene. In Kenny we trust! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...