Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Han kom for 17 + opp til 3 etter div. kriterier. Men det spekuleres jo en del i at Purslow jobbet for at han skulle få så lite kamper som mulig osv. for å slippe å oppfylle en del av disse.

Vet ikke hvor vanlig det er at man prøver å prute når prisen er bestemt i en opsjon, men jeg sier at enten bør Juve betale det de skal, ellers så kommer han tilbake til Liverpool. Da hadde plutselig ikke bredden og nivået på midtbanen vår vært så ille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En opsjon er jo bare en garanti for kjøp til en viss pris om man ønsker det.

Det er jo helt fritt om man ønsker å kjøpe spilleren for denne prisen. Og man står jo selvsagt fritt til å by en annen pris, men da kan jo Liverpool nekte.

Guri malla så åpenbart innlegg :p

Lenke til kommentar

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1353499/Charlie-Adam-illegally-targeted-deadline-day-says-Ian-Holloway.html

"When Charlie bowls in somewhere I want him to be the hottest thing on the planet and the man they really want more than anyone. He deserves that.

'I'd just like to say that the first few offers we got (Liverpool) they more than doubled so how dare they just offer that and not come back with anything more and then talk about it on the telly. It's just not right.

'It's only a matter of time before the rest of the world sees what I've got on my hands here. I believe he could walk into the team at Spurs, Man United or Liverpool once they see how good he is.

'I'm confident he's going to get even better and that some of the best teams in the world will want to sign Charlie Adam. 'And if they can't afford to do it in the summer he'll have to wait and walk out on a free transfer."

Lenke til kommentar

Mange kilder som melder at vi er i ferd med å fullføre signeringen av den franske venstrekanten Sylvain Marveaux fra Rennes på free-transfer (pre contract) nå. Han satt vel i direktørboksen på Anfield i desember i gang, og var vel noen som trodde han skulle bli signert i januar, men skade og operasjon kom vel i veien, så vidt jeg skjønner så er han ute for resten av sesongen hvertfall, men skal være klar i god tid til pre-season.

Edit:

Litt tillegsinfo. Han skal være kjapp og teknisk, og blir i frankrike sammenliknet med Malouda ferdighetsmessig. Har også scoret 10 mål denne sesongen, selv om han har vært ute i en lengre periode.

Spennende.

Endret av Termo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nylig vært igjennom en lyskeoperasjon ja. Finner ikke noe særlig tidligere skader enn det, wikipedia har listet opp en til. Så spesielt skadeutsatt har jeg ikke inntrykk av at han er, selv om jeg ikke kan si dette helt sikkert da jeg har sett lite av han. 10 mål var forøvrig fjorårets sesong, nå jeg sjekker over.

Lenke til kommentar

Mange kilder som melder at vi er i ferd med å fullføre signeringen av den franske venstrekanten Sylvain Marveaux fra Rennes på free-transfer (pre contract) nå.

Føler denne spilleren lett kan gå i fotsporene til Bernard Diomede, offensiv spiller fra et mellombra fransk lag som kommer til Liverpool for en billig penge. Diomede var verdensmester med Frankrike og spilte fast på Auxerre, skulle gi oss en ny dimensjon på vingen, det endte med 2-3 kamper og total fiasko.

Måtte jeg ta feil...

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Er muligens på tide å finne frem denne trådne igjen. Nå som Liverpool har økonomisk sikkerhet, og er lovet midler for å kjøpe. Hva trenger vi?

Jeg mener liverpool må se på

Vinger.

Liverpool har pdd få som kan legge inn i boksen. Har savnet en god kant\ving helt siden Speedy Gonzalez forsvant.

Spiss

Liverpool trenger en spiss til. N'Gog holder desverre ikke.

Bredde

Dette trengs sårt. Muligens i alle punkt.

Keeper

Kun om Reina drar til sommeren,noe han kan gjøre.

Joker

Har savnet en joker på benken, en som kan komme inn og forandre på kampbildet\skåre mål ut av intet. Yossi kunne dette, gud som jeg savner den jøden.

Benken til Liverpool pdd ser småtrist ut, og få av de som sitter der kan få joker-stemplet. Cole kanskje, men ikke slik det ser ut nå.

Lenke til kommentar

Jeg synes Pennant også var ganske god så nevner han i tillegg til Gonzalez. Sier meg enig i lista til Daniel. Har 5 spillere som jeg mener ville stryket oss som lag og ikke minst forbedret bredden i laget. Dette er også alle spillere det har vært sagt at Kenny vil prøve seg på eller har allerede prøvd seg på i Januar og vil se på igjen in the summer.

- Young

- N'Zogbia

- Adam

- Enrique

- Cahill

Trenger kvikke bein på kantene som også kan slå inn presise baller i boksen. Ashley og Charles er spillere jeg mener ville gjort oss mye bedre. De er også gode avsluttere med begge bein og kan bekle begge vinger (og en offensiv midtbanerolle). Adam har jeg vært fan av helt siden jeg så han tidlig i høst for Blackpool. Kan sette spørsmålstegn ved hans defensive kvaliteter, men de offensive er virkelig tilstedeværende. Knall pasningsfot og skuddfot (frispark målet i går feks). Satser på at han blir solgt for £7-8M til sommeren. Spesielt om Blackpool rykker ned så går han nok neppe for noe særlig over. Enrique og Cahill har begge vært viktige defensive brikker i hvert sitt respektive lag, og har vist at PL takler de fint. Tror de er rundt 25 år så de har god tid på seg. Derfor jeg også synes at vi skal gå for disse, og ikke bare se til utlandet slik det ble gjort under Benitez. Det virker som King Kenny er med på den. 3 av disse spillerne er jo britiske. Med Gerrard, Carra, Kelly, Johnson, Carroll, Cole av andre engelske spillere som jeg kommer på i farten så ser dette mye bedre ut enn det gjorde på et tidspunkt der vi bare hadde Gerrard og Carra av engelske spillere i laget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Pennant ble jo ikke brukt, så derfor jeg ikke tok han med.

Pussig at du nevner Benitez og N'Zogbia i samme setning, siden ryktene sier at Benitez har han øverst på hente-lista. (Rafa skal vistnok ta over Blackburn neste sesong)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Jeg liker spillerne, eller hvert fall type spillere, som Jefe nevner som vi er linket til. Mye å håpe på, men ser gjerne alle fem eller lignende spillere i de samme posisjonene inn i sommer. Vi har all grunn til å tro at det vil være penger tilgjengelig i sommer, etter at vi gikk omtrent i null i vinter og derfor ikke har brukt penger i år. Vi trenger å styrke ikke bare førsteellveren litt, men spesielt stallen som helhet. De spillerne ville gitt oss muligheten til å kjøre forskjellige formasjoner og å rotere, samt unngå å bli totalt svekket ved en del skader og kunne stille sterkere "reservelag" i andre turneringer.

4-4-2 (mot svakere lag, spesielt hjemme)

Reina

Johnson/Kelly - Agger - Cahill - Enrique

N'Zogbia - Gerrard - Meireles/Adam - Young

Suarez - Carroll

Benk/tropp: Johnson/Kelly, Meireles/Adam, Carragher, Skrtel, Lucas, Maxi, Cole, Kuyt

4-2-3-1 (/4-3-3) (mot sterkere lag)

Reina

Johnson/Kelly - Agger - Cahill - Enrique

Lucas - Adam/Gerrard

Suarez - Meireles/Gerrard - Young

Carroll

Benk/tropp: Johnson/Kelly, Meireles/Gerrard/Adam, Carragher, Skrtel, N'Zogbia, Maxi, Cole, Kuyt

3-5-2

Reina

Kelly - Cahill - Carra - Agger - Enrique/Johnson

Gerrard/Meireles - Lucas - Adam

Suarez - Carroll

Benk/tropp: Enrique/Johnson, Meireles/Gerrard, Skrtel, N'Zogbia, Young, Maxi, Cole, Kuyt

osv osv.

Dette er selvfølgelig bare lek og synsing, da det er så mye forandringer som kan skje med spillere ut og inn, og hvem vet hvor mye vi kan kjøpe, ha vi evt. må kvitte oss med, om spillerne er tilgjengelige/vil til oss osv. Men poenget er uansett at en storinvestering i 4-6 gode spillere i disse posisjoene (+ gjerne en annen back-up-spiss, evt. i bytte mot N'Gog fra dagens tropp) ville gjort førsteellveren og spesielt troppen så mye mer komplett. Vi hadde hatt spillere til forskjellige formasjoner og rokkert mer uten å bli svekket, og være mye mer dekket opp for skader, form og slitasje. Det er noe slikt vi trenger nå. Stiller meg tvilsom til om en såpass opprenskning av stallen skjer, men det er vel enda lov å drømme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker alt du skriver der Hewitt. Jeg håper, og nærmest forventer, at det vil bli drastiske utskiftninger i sommer. Hvis man ser på lagene over oss så vil nok de aller fleste gjøre flere storkjøp. United trenger i hvert fall en kreativ midtbanespiller. Ryktes om at i Chelsea så skal mye ut og mye skal inn. Er ikke akkurat en ung stall de sikter på. Arsenal og Tottenham er ganske forskjellige på transfermessig, og jeg banner på at Rednapp kjøper dyrt også i sommer. Hva Wenger gjør gjenstår å se, men noe vil skje om de går trofeløse også i år. City vil selvsagt gjøre kjøp. Poenget er altså at alle lag over oss er - i mine øyne - er klart bedre enn oss. Troppen vår er ikke et godt stykke unna det lagene over kan rutte med, og de vil sikkert kjøpe kvalitet også i sommer, så hvis vi skal ha planer om å bryte inn i topp 4 igjen neste år MÅ vi gjøre smarte og gode kjøp. Og ikke bare 3-4 kjøp, men kanskje 6-7.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Mye bra der jefe\hewitt på tanke på hvem vi får inn. Ikke helt solgt på Adam og Young, men resten er noe jeg hadde tenkt meg.

Helt klart at Liverpool kommer til å kjøpe inn i sommer. Men noen må også lukes ut.

Hvem mener vi skal få ''the boot''?

Hodgson-fjottene Koncesky(allerede glemt hvordan navnet skrives, and it feels so good) og Poulsen kan godt kastet ut som yesterdays trash. (sagt med full respekt for spillerne) Ser ingen trang for å ha noen av de.

Kan vel også kvitte oss med N'Gog syns jeg.

Aurelio er jeg fan av, men han også kan fort forsvinne. Selv om pay as play-kontrakten han har nå kan fremedels brukes neste sesong. Greit å ha. Milan Jovanovic er heller ikke noe å samle på. (syns han kunne få en sjasn men)

Ser også at Liverpool beholder lånegutta Insua og Aquiliani, men tror en av disse forsvinner. Degen og El Zhar er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Seniorspillere som kan forsvinne permanent uten at jeg griner: Poulsen, Konchesky, Jova, Degen, El Zhar osv. Aurelio, N'Gog og Cole (med mindre han begynner å spille ganske fast og virkelig hever seg, noe jeg ikke tror. Han hever altfor høy lønn til å brukes som han gjør nå) kan stikke hvis de erstattes. Aquilani og Insua regner jeg nesten med går, jeg tar hvert fall ikke med de i planene våre. Det som er viktig og som er håpet er at vi får inn 4-6 spillere av god kvalitet, som vi har snakket om et par innlegg opp, samtidig som alle de gode spillerne og de greie spillerne (Maxi, Kuyt, Lucas, Skrtel, delvis Cole osv.) beholdes, slik at vi kan få inn bedre spillere, men samtidig sørge for at troppen og benken er mye bedre med en del av de som nå spiller relativt fast. Det hjelper ikke så mye å kjøpe inn kvalitet, hvis vi selger unna for mye samtidig slik at benken og troppen blir like svak over-all som den er nå.

Lenke til kommentar

Liverpools midtbane er lagets svakeste ledd.. Vi har et spisspar som kan bli premier leagues beste (suarez viser allerede tendenser til det), og forsvarsrekka er ok i og med at Martin Kelly har vist seg til å bli en spennende back sammen med Johnson på motsatt side. Sentralt har vi Carragher og Skrtel. Jeg vil si Carragher er den svakeste i og med at han begynner å dra på årene. Skrtel er suveren på hodet og jeg tipper stopperspillet hans vil bli mer rutinert ettersom årene går. På midtbanen har vi Meireles og Gerrard sentralt, ergo vi trenger minst en ny ving. Vi kan klare oss med Kuyt, men på venstre siden har vi Maxi, en jeg ser på som en dalende spiller. Han var bedre før. Tror Ashley Young ville vært et godt valg som ny spiller neste overgangsvindu. Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...