Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Latterlig pris for en middels engelsk spiller med et år igjen av kontrakten. Dette er en trist dag for meg.

Det er et meget bra kjøp. Ox er en allsidig spiller som gjør at Liverpool nå kan spille klassiske 4-4-2 formasjon om de ønsker. Ox er også en backup til begge vingene. Rollen hans blir nok da på midtbanen, hvor Liverpool jo faktisk trenger mer kvalitet. Jada, det hadde vært bedre å hente en defensiv midtbanespiller, men det kan man jo også gjøre etterhvert.

Da vil jo Liverpool sin sentrale midtbane være spillere som Wijnaldum, Henderson, Milner, Emre Can, Keita, Ox.

Jeg mener dekningen i ALLE posisjoner nå er svært sterk. Utenom defensiv midtbane, stopper og keeper.

Moreno sin antatt sterkeste posisjon er venstre midtbane, Milner høyre midtbane, mens Oxlade også kan spille begge. Det gjør at Liverpool nå kan spille med langt flere forskjellige type formasjoner med god dekning i alle posisjoner hvis man ikke medregner de svake stopperne som manglende dekning, eller de dårlige keeperne. Den eneste plassen som mangler alternativ er defensiv midtbane hvor kun Emre Can kan kle rollen.

Troppen er nå bred og rimelig solid. Ja, det trengs forsterkninger bak, keeper og stopper. Van Dijk hadde jo løst dette. Keita kan også spille defensiv midtbane når han kommer. Da trengs det bare en klassekeeper så ser troppen solid ut.

Keeperposisjon:

Mignolet, Karius, Ward

Venstre back:

Robertson, Milner, Gomez, Moreno, Flanaghan

Høyre back:

Clyne, Arnold, Gomez, Flanaghan

Stopper:

Matip, Sakho, Gomez, Lovren, Klavan

Venstre vingback:

Moreno, Robertson

Høyre vingback:

Clyne, Arnold

Venstre midtbane:

Moreno, Oxlade-Chamberlain, Llana

Høyre midtbane:

Oxlade-Chamberlain, Milner, Llana

Defensiv midtbane:

Emre Can, Grujic, Keita

Sentral midtbane:

Keita, Henderson, Oxlade-Chamberlain, Emre Can, Wiljnaldum, Milner, Grujic

Offensiv midtbane:

Llana, Wijnaldum, Coutinho, Mane, Keita, Grujic

Venstre ving:

Coutinho, Mane, Origi, Firmino, Salah, Ings, Woodburn, Oxlade-Chamberlain

Høyre ving:

Mane, Salah, Sturridge, Coutinho, Oxlade-Chamberlain, Markovic, Woodburn

Spiss:

Sturridge, Firmino, Origi, Ings, Solanke

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For all del, jeg tar gjerne feil. Jeg syns derimot ikke han har vist noe som helst som tilsier den prisen. Det er kun engelskskatten som tilsier at han skal være så dyr. Average jack of many trades, master of none.

Han er 24 år gammel og har 27 landskamper for England. Ikke det at England noensinne vinner noe, men et lag uten dekning har de jo ikke.

Det står ikke i spillerinformasjonen, men såvidt jeg vet KAN han spille i absolutt ALLE posisjonene rundt den sentrale midtbanen også. Inkludert offensiv midtbane, vingback og ving. Eller, ikke defensiv midtbane, såvidt jeg vet.

Sterk fysisk, god på skudd, gode innlegg, grei teknis, rask nok etc.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager går Liverpool nesten bare etter angrepsspillere? De har Mané, Salah, Firmino, Solanke, Origi, Sturridge, Ings og kanskje Coutinho. Angrepet er allerede den klart sterkeste delen av Liverpool-laget. De trenger sårt forsterkninger i forsvaret, og bør skaffe seg en bedre keeper. Midtbanen er heller ikke noe å skryte av i forhold til de andre topplagene. Man vinner ikke PL når spillere som Klavan, Lovren og Moreno faktisk starter kamper. Nå spilte vel Ox midtbane noen kamper i fjor, men synes uansett det er rart at de ikke forsterker forsvaret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tror tanken er å spille mer med TAA og Gomez. Hentet jo Andy også så noe defensivt har det blitt hentet. Jobbes jo på spreng for å sikre VVD. Keeperplassen er Klopp fornøyd med, forhåpentligvis går ward inn som 2.keeper foran Karius

Lenke til kommentar

Det er dét som plager meg. Ox er sikkert en ok squadspiller å rotere med. Men han er ikke på noen måte verdt £40m med ett år igjen på kontrakten, selv ikke med årets priser. Ei heller er han verdt £100k++ i uka. Hvis £125k i uka stemmer, og lønningene som er lekket stemmer blir han den nest beste betalte spilleren i klubben. Den beste dersom Coutinho forsvinner.

Hadde det vært £10m og £50-70k i uka hadde det enda vært en ting...

Jaja, får håpe jeg tar feil og at han tar oss med storm.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å se hva som er så feil med denne overgangen. Kanskje ikke det største navnet, men en habil engelskmann som tar nivået i PL til prisen for Carroll er ikke værst i dagens marked. Med Lemar og VvD inn i dag blir dette knallbra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...