Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg si Mané er bedre enn Coutinho, men Coutinho er også en viktig brikke dersom målet faktisk er å vinne PL... så selger man han, gjør Klopp det vanskeligere for seg selv. Det eneste som rettferdiggjør et salg av en av de viktigste i laget er om budet er tilbakestående stort, som £200m... inntil det skjer så må Liverpool beholde han.

 

Ambisjonene står på spill, Klopp kom inn som frelseren som ville ha fansen til å tro, da kan jeg ikke i min villeste fantasi tenke meg at han engang vurderer det seriøst å selge Coutinho.

 

For det er klart, selges han vil det bli rabalder uansett hvor mye Klopp forsvarer salget. Da vil det hagle både mot han og eierne. Dette trenger ikke Liverpool nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke selges uansett. Det vil si alt dersom det skjer, og Klopp med flere vil få mye trøbbel av fansen.

Det er nok ikke verdt å selge Coutinho for 150 million. La oss si han blir minst 2 sesonger til som Klopp ønsker, så kan han bidra til å løfte laget i Champions League og kjempe om bedre plassering i Premier League.

 

La oss si Liverpool uten Coutinho kommer på andreplass i en gruppe, og karrer seg til åttendelsfinalen i Champions League. La oss si Liverpool med Coutinho vinner gruppen sin og blir slått ut i kvartfinalen, så kan det utgjøre en økonomisk forskjell på rundt 10 million Euro per sesong. La oss si totalt 20 million. Kanskje opptil 30 million hvis Liverpool gjør det bra.

 

Forskjellen på femteplass og fjerdeplass i Premmier League er selvsagt stor. Men forskjell på andreplass og fjerneplass er også stor.

 

Totalt sett kan to år med Coutinho eller uten han utgjøre en forskjell på 50 million Euro i premiepenger, da med små marginer å regne. Selger man da for 150 million, risikerer man en "netto" på 100 million. Så kommer jo sponsorpenger og andre inntekter i tillegg. Å selge sine beste spillere er ikke god business, med mindre det er snakk om store summer. Nå har også Coutinho en femårsavtale, ikke en toårsavtale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Football Expose‏ @FootballExpose 3h3 hours ago

More

SOURCES: Liverpool close to agreeing deal for Virgil van Dijk. Meeting with Southampton today at 3PM

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

De tre Liverpool faktisk har hentet har vært solid så langt i preseason. Trenger ikke å bety noe. Aspas var konge i preseason han å men læll

Lenke til kommentar

Huff, ryktes stadig om Coutinho. Barca vil bytte fra seg skrot i tillegg til å betale. Rafina tilbys andre veien.

 

Det snakkes igjen om Pulisic..

 

Hva er en akseptabel pris for Coutinho, hvis Liverpool får med Rafina (som de er villige til å gi 30 million pund for)?

 

Hva er OK nette ved salg av Coutinho, etter kjøpt av Rafina og Pulisic? For min del vil jeg si det ikke er akseptabelt å sitte igjen med mindre enn 100 million Euro etter salg av Coutinho - Rafina - Pulisic. Det er jo penger som f.eks kan brukes på en solid keeper i tillegg til pengene som allerede er tilgjengelige for Van Dijk og Keita.

Lenke til kommentar

Da Suarez ryktes bort var jeg også bekymret hele tiden.

Nå er jeg ikke bekymret i det hele tatt.

1) Cou har nettopp skrevet kontrakt

2) Klopp har sagt fansen må begynne å ha troen igjen

3) Trenger ikke selge

4) Vi skal ut i CL

 

Altså, ingenting tilsier at man overhodet vurderer et salg.

Lenke til kommentar

Keita vil dra.. Van Dijk vil dra.. har Leipzig og Soton tapt? 

 

Dessuten kan jeg ikke se for meg at Coutinho vil presse igjennom en overgang på nåværende tidspunkt ettersom han nettopp har skrevet ny kontrakt. 

 

Men mest av alt er ikke Klopp en idiot, så derfor blir Coutinho.

Må skje mye for at dette skal bekymre meg. Klopp beroliger også usikre fans så fort han snakker om dette.

Det skjer rett og slett ikke at man selger han. Er helt overbevist om det.

Lenke til kommentar

Uenig, begge disse klubbene vet at spillerne blir å komme tilbake om de tviholder på de. Som de ser ut til å gjøre. Klubbene har ikke tapt før salget gjennomføres.

 

Samme med Arsenal, de har ikke tapt før de selger Sanchez... £40m i dagens marked er ingenting og klubbene har alt å tjene på å holde på sine beste spillere. 

Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at både VD og Keita vil dra, så kan jeg ikke se at klubbene deres har noe særlig på å tjene og nekte og selge de. Du sitter igjen med en misfornøyd spiller og har gått glipp av £30M (i Keitas tilfelle mtp utkjøpsklausulen neste år).

 

Om de faktisk kommer eller ikke er jeg rimelig usikker på dog. Han sjefen i RBS virker å sitte rimelig på bakbeina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...