Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Har ikke Benitez egentlig uttalt at han hadde planer om å spille 4-4-2 dersom han hadde fått inn Barry/Downing i tillegg til Keane. Tror ikke han erhelt fremmed for det dersom vi har de riktige spillertypene, men ingen tvil om at han foretrekker 4-2-3-1 med dagens spillerstall.

Jeg håper naturligvis at Torres blir, og har stor tro på at han er Liverpool-spiller når PL begynner igjen til høsten. Kan skjønne at Torres er frustrert etter mye skader, men håper at Rafa og resten av støtteapparatet rundt han klarer å få ordentlig bukt med problemene, samtidig som de klarer å overbevise Torres om det samme.

Rent formasjonsmessig tror jeg 4-4-2 kunne skånet Torres noe, da han er veldig utsatt for juling som fort fører med seg skader når han spiller alene på topp. Uten at jeg med dette som grunnlag skal påstå at det ene er bedre enn det andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne var ikke verdt å qoute eller:

Benitez is believed to have singled out Van der Vaart and Benzema as potential targets.

hva skjer med deg? hold det litt seriøst nå...

Herregud, leser du det du vil lese?

Som nevnt flere ganger tidligere; Jeg vet utmerket godt at de (Liverpoolfc.Tv) videreførte ryktet først og fremst av Benzema og Vdv. Men når de også nevner nesten et flertall av Real Madrid's tropp, da må ytre min mening om seriøsiteten Liverpoolfc.Tv (Forhåpentligvis) ønsker å ha.

"Benitez is taking interest in an imminent clear-out at the Bernabeu that will include Rafael Van der Vaart, Lassana Diarra, Benzema, Christoph Metzelder and Royston Drenthe.

Lenke til kommentar

Desverre tror jeg du tar feil Termo.

¤ Benitez vil aldri mer spille 4-4-2 på fast basis for Liverpool.

¤ Han vil fortsette å hente £10M+ spillere som ikke slår til.

¤ Han vil fortsette å bruke Lucas/Macherano i flertallet av kampene.

Lenke til kommentar

Denne var ikke verdt å qoute eller:

Benitez is believed to have singled out Van der Vaart and Benzema as potential targets.

hva skjer med deg? hold det litt seriøst nå...

Herregud, leser du det du vil lese?

Som nevnt flere ganger tidligere; Jeg vet utmerket godt at de (Liverpoolfc.Tv) videreførte ryktet først og fremst av Benzema og Vdv. Men når de også nevner nesten et flertall av Real Madrid's tropp, da må ytre min mening om seriøsiteten Liverpoolfc.Tv (Forhåpentligvis) ønsker å ha.

"Benitez is taking interest in an imminent clear-out at the Bernabeu that will include Rafael Van der Vaart, Lassana Diarra, Benzema, Christoph Metzelder and Royston Drenthe.

Real Madrid MÅ selge flere spillere til sommeren, det er fakta! de kan ikke sitte på spillere de ikke får brukt. De får bare registrert X antall spillere for ligaspill i Spania.

Dette har da ført til at VELDIG mange aviser har kommet med rykter om hvem som skal bort. Det er ikke sikkert hele listen forsvinner, men ihvertfall mange av de som ikke spiller fast. Dessuten er det vel trolig at Real henter 1-3 gode spillere til sommeren som igjen betyr at flere skal ut.

Lenke til kommentar

Pga om at de legger ut dette med vvdv?

De linker; Vdv, Drenthe, Benzema, Lass Diarra og Metzelder.

Denne kommentaren her Giallorossi kan virke veldig som du mener de linker alle spillerne til Liverpool. Du får et spm om seriøsiteten pga Van der Vaart rykte også skriver du: "De linker;...mange spillere. Hvordan tror du folk tolker dette?

Du burde kanskje skrive litt tydligere? Utifra det du skriver senere virker det som du mente at "De linker; Vdv, Drenthe, Benzema, Lass Diarra og Metzelder." ikke er svar på hvem Liverpool linkes til, men at kilden er kritikkverdig.

Hvorfor ikke da bare skrive hele meningen din, og ikke bare "de linker;..... ?

Fordi fakta er jo at MANGE aviser har linket bort disse og flere Real Madrid spillere til sommeren.

Lenke til kommentar

Real Madrid må ikke selge noen verdens ting. I Spania er det lov å registrere 25 spillere, og hovedstadslaget har rent praktisk sett 23 spillere registrert.

Igjen, du feiler fatalt. Real Madrid prøvde å selge flertallet av de spillerne i sommer. Drenthe, VdV, Mam Diarra m.f. Men de valgte å ikke gå fordi de ønsket å kjempe seg inn i førsteelleveren.

Denne kommentaren her Giallorossi kan virke veldig som du mener de linker alle spillerne til Liverpool. Du får et spm om seriøsiteten pga Van der Vaart rykte også skriver du: "De linker;...mange spillere." Hvordan tror du folk tolker dette?

Dette her er åpenbart vanskelig å forstå, men de nevner flere Real Madrid spillere som tilgjengelige for overgang, de er en supporterside - I min tankegang muliggjør/letter de på sløret, at disse spillerne kan være aktuelle for Liverpool, ikke alle på en gang selvsagt, såpass håper jeg alle og enhver klarer å tenke ut selv.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hører rykter(fra Blandt annet sky sports)om at Liverpool ser ut til å signere Charlton starlet Jonjo Shelvey.

Midtspilleren er en av Englands store talenter, og 18åringen har jeg faktisk tro på.

Men er somnevnt kun rykter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Har tro på det ryktet faktisk.

Ikke så rart,

'' £1,7M kontant for unggutt

Ifølge Sky Sports har den offensive midtbanespilleren Jonjo Shelvey reist til Merseyside i dag, tirsdag. Charlton Athletic bekrefter på sine hjemmesider at man har gitt Liverpool tillatelse til å ha samtaler med unggutten.

I klartekst skulle det bety at klubbene er enige om en overgangssum. Avisene mener at det dreier seg om £1,7M kontant, og som kan øke til om lag £3M ut fra forskjellige kriterier.''

Hentet fra .no

(irriterende nytt oppsett på den nettsiden)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Det som er muligens enda bedre enn det kjøpet er at Charlton vil bli en venneklubb med Liverpool. Så da kan Liverpool få mulighet til å låne bort unge talenter nedover, samt kjøpe engelskmenn fra Charlton.

Samt vi har Belgiske Genk som kan kjøpe spillere fra utlandet,får spillerlisens\arbeidstillatelse før de kommer til Liverpool. Et godt tiltak for fremtiden dette her.

Lenke til kommentar

Liker de unge kjøpene vi har gjort i det siste! Spesielt mtp at de er briter også. Mulighet for at 16 år gamle Robinson er på benken mot Hull også. Det hadde vært veldig spennende. Hadde ikke gjort noe om vi hadde fått frem en venstreback der, så har vi Kelly på andre sida og Wilson i midten. Like it!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liverpool ser ut til å måtte ta sommeren i møte med lite penger og en elendig preseason kalender mtp VM og tidlig EL kvalikk.

Tror vi har behov for å få inn flere spillere inn i troppen, og uten penger blir det vanskelig. Men det er mulig, om vi er villig til å gjøre noen kompromisser.

Jeg ønsker at Liverpool skal legge om til 4-4-2 for å få mer nytte av Torres (mindre fokus på han m/ to spissre, = mindre skader).

Da må vi hente inn 3 nye spisser. Jeg har funnet tre kanidater som blir billig.

Milan Jovanovic - Free Transfer

Adriano - Free Transfer (31 mål på 49 kamper i Brasil siden 2008)

John Carew - £4-5M

Henter vi minst to av disse 3 og sammen med Torres-N`Gog + Kuyt (backup) så er spisstroppen på plass mener jeg.

Videre handler vi inn Joe Cole og Kim Kallstrøm på Free Transfer.

Ut går: Alberto Aquiliani (£17M), Alebert Riera (£6M), Youssi Benayoun (£6M), Ryan Babel (£10M), Martin Skrtel (£5M).

Da har vi £44 millioner å hente følgende spillere med:

Venstreback: Philip Lahm (£22M)

Midtstopper: Gary Cahill (£10M)

Høyreback: Vaslis Torosidis (£6M)

Høyreving: Georginio Wijnaldum (£6M)

Da får vi denne 26 manns troppen:

GK: Reina - Cavalieri

HB: Johnson - Torosidis

VB: Lahm - Insua

MS: Carragher - Cahill - Kelly

MS: Agger - Kyrgiakos

DM: Macherano - Lucas - Spearing

SM: Gerrard - Kallstrøm

HV: Maxi - Kuyt - Winjaldum - Pacheco

VV: J.Cole - Maxi - Kallstrøm

An: Torres - Jovanovic - Kuyt

An: Adriano - Carew - N`Gog

Hvis vi gjør dette tror jeg vi står med en mye sterkere tropp og forbedret første ellver. Neste sommer igjen blir det prioritert å finne en verdensklasse makker til Agger i midtforsvaret og en verdensklasse makker til Torres på toppp.

Denne løsningen trenger vi ikke overgangspenger for å få til. Vi handler 3-4 spillere på FreeTransfer og selger for å få penger til de andre spillertypene vi trenger.

Eventuelt kan man ikke kjøpe Lahm og bruke pengene derfra og for Carew og kjøpe en kanonspiss til £26M. Da bruker vi Insua - Johnson med Kelly - Torosidis som backups.

Lenke til kommentar

Carew for £4-5? Hvorfor i all verden skal vi selge Aquilani, Benayoun, Babel og Skrtel? Jeg mener man går flere skritt tilbake ved å selge disse. Personlig mener jeg Riera, Degen og Aurelio er de eneste vi burde kvitte oss med, + at jeg er åpen for å selge Kuyt, Masche og Kyrgiakos også.

Edit: Dessuten klarer Agger seg veldig bra på VB + at Johnson kan spille der, så jeg mener det er waste of money å kjøpe Lahm der.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Om det var meg du siktet til mtp salg av Masche så mener jeg også at vi burde legge om til en spiss ekstra i tillegg til Torres. Tror faktisk vi er nødt til dette om Torres skal bli i klubben (+at vi må begynne å vinne noe da). Da blir det fort den defensive midtbanen som blir overflødig. Kan heller bruke 4-2-3-1 mot litt vanskeligere lag og Lucas klarer seg helt ok. Han får uansett spille så. :p Vi kan jo også få litt cash av Masche, og når det i tillegg sies at familien hans mistrives osv, så mener jeg nå en overgang der ikke hadde vært det dummeste, og ikke er det mest usannsynlige heller.

Edit: Det forutsetter så klart at vi får orden på forsvaret i og med at vi blir svekket offensivt. Men hey, jeg mener nå angrep er det beste forsvar. Selg Kuyt og Kyrgiakos også, så har vi en del penger til en god spiss, en ving, og en potet i forsvaret. Husk at vi har en del lovende unggutter jeg håper får prøve seg også.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal vi selge Aquilani, Benayoun, Babel og Skrtel? Jeg mener man går flere skritt tilbake ved å selge disse. Personlig mener jeg Riera, Degen og Aurelio er de eneste vi burde kvitte oss med, + at jeg er åpen for å selge Kuyt, Masche og Kyrgiakos også.

Edit: Dessuten klarer Agger seg veldig bra på VB + at Johnson kan spille der, så jeg mener det er waste of money å kjøpe Lahm der.

Vi har i år fått en 7.plass i serien. Har ikke sjangs i CL og er ikke i nærheten av noe trofe bortsett fra EL semifinalen.

Dermed må Liverpool forbedre førsteellever og tropp til neste sesong.

Midler: Uvisst, et sted mellom £0-10M er trolig.

Jeg foreslår å styrke laget ved å legge om til 4-4-2. Hente inn spisser og vinger. Dette på bekosting av spillerne jeg nevner. Fortsetter Benitez og vi spiller med 2-3-1 så MÅ vi ha Aquiliani.

Med kanskje £0M i transfermidler så må vi selge en av våre gode spillere og bruke pengene smart, eller selge flere backups og handle veldig billig og enda smartere.

Dette er de aktuelle spillerne for å få inn penger:

100% salg:

Riera (£5-7M)

Aurelio (£0, Free Transfer)

Degen (£0-1M)

Kan selges:

Torres (£50-60M)

Gerrard (£30-40M)

Reina (£16-20M)

Macherano (£25-30M)

Aquiliani (£15-18M)

Babel (£9-12M)

Benayoun (£6-8M)

Kuyt (£6-8M)

Problemet med å selge backup spillerne er at 3 av de 5 er venstrevinger.

Hva burde Liverpool gjøre om vi får £0 i transfermidler? Handle 2 spillere på Free Transfer? Selge unna noe å få inn penger til transfers?

For sikkerhetes skyld, før alle begynner å komme med vissvass.

Vi sier for diskusjonsens skyld at alt Benitez får inn får han bruke på transfers.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha Plessis, El'Zhar, Spearing, Degen, Kyrgiakos og Riera ut. Om Aurelio blir bør avhenge av han selv; han må godta en "pay-as-you-play" ordning.

Kommer ikke på tale om Benayoun skal selges, ei heller noen av de som hører til stammen i laget. Det blir å gi helt feil signaler, og kommer til å gå ut over lagmoralen. Vi så hvordan det gikk sist gang vi gjorde det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...