Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har vel gjort det tydelig at Liverpool er uaktuell, så det er ganske usannsynlig ja. Men si at Arsenal ikke vil gi mer enn £100.000 i uka, mens vi tilbyr £150.000, da er det håp om at penga kan friste nok. Men om han ikke kommer så bør det være mulig å hente en annen klassespiller. Det er lenge siden vi kunne friste med både CL-spill og en god del penger. Hva med å gi £70m for Rodriguez, og £200.000 i uka? :p Tilsvarende hva vi sparer på Suarez.

Lenke til kommentar

LOVREN SNAKKER UT
Dejan Lovren sier at han allerede har hodet i Liverpool, og er frustrert over manglende ambisjoner i klubben. Tror ikke Southampton vil få £25 millioner.

Arild Skjæveland // @askjaevelandSøndag 06.07.2014 kl.12:05

Liverpool har allerede fått to bud avslått på Dejan Lovren, og kroaten har ingen planer om å returnere til Southampton. Han ønsker å følge Rickie Lambert og Adam Lallana til Merseyside.

- Liverpool sendte budet, og klubben har ikke informert meg. Ikke en gang om det påfølgende budet fra Liverpool, og det er ikke riktig. Jeg fant ut om budene fra andre folk, og det skuffet meg. Jeg innså at jeg ikke har noen grunn til å bli i Southampton, sier han til Sportske Novosti.

- Slik det er nå så vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre, og jeg liker det ikke. Det var utrolig at det var et bud på meg for £20 millioner for et par dager siden. Det skjedde på morgenen, og på kvelden sa klubben at jeg ikke var til salgs. For å være ærlig har jeg allerede hodet mitt i Liverpool.

Lovren er frustrert over det som skjer i Southampton, som allerede har mistet manager Mauricio Pochettino til Tottenham, Luke Shaw til Manchester United, og Adam Lallana og Rickie Lambert til Liverpool.

- Jeg ville gledelig blitt i Southampton dersom klubben hadde noen ambisjoner, og dersom de holdt på nøkkelspillerne. Ikke en gang Liverpools bud ville overtalt meg dersom det var slik. Da jeg bestemte meg for å gå til Southampton var mange overrasket, men jeg dro fordi folkene i klubben hadde store ambisjoner. De forsikret meg om prosjektet. Den tidligere styreformannen Nicola Cortese og Pochettino overbeviste meg, og ga meg en utrolig tillit.

- Da jeg begynte å trene her forsto jeg at de hadde et veldig godt lag. De lovet å kjøpe to spillere til, og kjøpte Osvaldo og Wanyama, som er store spillere. Målet var å kvalifisere seg for europa, og i det minste komme i Europa League.

Cortese forlot Southampton i januar.

- Ingen visste hvem som skulle ta over klubben, og en ble mistenksom. Jeg spurte Mauricio hva som skjedde, og han kunne ikke si om han kom til å bli eller ikke, eller love noe om investeringer i klubben de neste fem eller seks årene, med å kjempe om en Champions League-plass, gjøre nye kjøp eller beholde spillere. Det var på grunn av det jeg hadde kommet til Southampton. Da styreformannen dro og Pochettino også skulle gå, så tidlig som april, forsto jeg at alt hadde falt sammen.

Lovren scoret kampens eneste mål da Southampton gjestet Anfield forrige sesong.

- Liverpool er en av de største klubbene i verden. Bare Real Madrid har like mange supportere rundtom i verden. Sist jeg spilte på Anfield fikk jeg frysninger da jeg hørte You’ll Never Walk Alone, og ønsker å høre den hele tiden. Southampton krever nå £25 millioner, men jeg tror ikke de vil få det.

Lenke til kommentar

Hahaha, bra smisking! "Bare Real har flere fans..." Ja, bare Manchester United, Barca, Real, Chelsea, Arsenal og kanskje AC Milan er foran Liverpool. United med nesten 10 ganger mer fans :D

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Jeg skal kanskje spise ordene med 10 ganger mer, for flere melder at det kanskje "bare" er 5. Guardian mener vi har rundt 650-700m, andre sier 350m. Uansett så er det mellom 5 til 10 ganger mer fans.

- http://www.fanatix.com/news/top-10-supported-clubs-in-world-football-chelsea-arsenal-rank-high/156420/

- http://trend-junky.com/2898/top-supported-football-teams-in-world-football/

- http://www.givemesport.com/407872-top-10-most-popular-teams-in-world-football

- http://bleacherreport.com/articles/1785620-power-ranking-each-english-premier-league-teams-fan-base/page/21

- http://sportstalkwithamos.blogspot.no/2013/07/top-10-football-clubs-with-highest-fan.html

- http://www.bbc.com/sport/0/football/20974695

- http://www.theguardian.com/football/2012/may/29/manchester-united-premierleague

Verdens befolkningstall eksploderer og alle vet at nye fans er unge personer. Unge personer blir i veldig få tilfeller fan av en klubb som ikke vinner noe, derav er det flere Arsenal, Chelsea og United fans enn Liverpool. :)

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Kanskje fem ganger mer, meg jeg er ganske sikker på at ti ganger mer er feil. At en tiendel av jordas befolkning er United-supporter kan umulig stemme. Den samme undersøkelsen hevder at fotballen har totalt 1,6 mrd fans, og da skal liksom 40% av disse være United-fans.

Lenke til kommentar

Hnnnnnng

edit: Har ikke sett noen har skrevet noe om dette men Lovren har vært ute i media i Kroatia tydeligvis og snakket litt....vel mye. Oversettelse på engelsk i spoiler. Snakker ikke kroatisk så jeg har ikke peil.

• "When I decided to go to Southampton, many were surprised. But I went because people from the club had great ambition. They assured me of their project, the former chairman Nicola Cortese and former coach Mauricio Pochettino enchanted me with their approach. They filled me with incredible confidence. When I started to train, I realized that Southampton has a very good team. They promised to buy two more players, they bought Osvaldo and Wanyamu, they are great players. The goal was to attack European competition, at least in the Europa League."

The collapse of the system

Southampton left behind a very good season, the club has never had better results in the Premiership. However, this winter begun a variety of speculation, the departure of President Cortesea was announced.

• "Even then I saw something off in the club, no one knew who would take over the club. Then to me the whole story became suspicious. I asked coach Mauricio what it was, he could not say whether or not he would remain on the bench on the project that was promised it would last five to six years: investment in the club, attacking the Champions League, bringing new players and keeping those major. Because of this, after all, I agreed to sign for Southampton. And then went the president, coach Pochettino practically already left in April, and I realized that it was the breakdown of the system."

In particular, he was hit by another situation.

• "Liverpool made an offer, and the club didn't report it to me. Even after that, about the new Liverpool deals. It was not fair. I learned about the offer from other people, it really hit me and I realized that I no longer have anything to do with Southampton. Liverpool has sent an offer of 20 million pounds, and they paid me 9 million pounds, they would have made more than twice. Oh look, I'd love to stay in Southampton if the club had some ambition, if they have preserved the main players. I would not be shaken by an offer from Liverpool."

What is the situation now?

• "At this point I do not know what I will do and I do not like that. And indeed it was unbelievable that a few days ago they agreed to an offer of 20 million pounds. It was in the morning and in the afternoon they said that I'm not on sale? Frankly, my head is in Liverpool. Anyway, I sent a letter to the club where I said all this I told you."

What did they respond?

• "Nothing to me, just thanked me for the letter. It seems to me they want to keep me on ice, which again is wrong. And honestly I do not know who's the main man at the club right now. They're now looking for 25 million pounds for me, but I don't think they will get it. Liverpool is one of the biggest clubs in the world. Only Real Madrid has so many fans around the globe. The last time I played at Anfield, I got the chills when I heard, "You'll never walk alone". I would like to listen to it all the time."

Endret av The Doctor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...