Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker

Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skal jeg slenge ut en brannfakkel:

Bedre med 4 klassespillere på banen enn en Torres på tribunen!

Bare litt statisikk. Torres har spilt 70 av 103 kamper siste to sesongene.

¤ Torres er skadet 30% av tiden.

¤ Liverpool spiller med 1 spiss

I systemet 4-2-3-1 er vi 100% avhengige av spydspissen Torres. Vi har ikke råd til å ha en backup som er god nok. Fordi ingen gode spisser vil sitte på benken 70% av tiden. N`Gog er en bra spiller og en god 3.spiss, desverre er han 2.valget.

¤ Torres kan hente inn £80-100M i transfer.

Jeg mener det hadde vært for Liverpools beste å selge Fernando Torres HVIS vi får fantasi summer for han. Tenker da £75M+ en spiller eller £90-100M i rene transfer midler.

La oss si at vi kunne solgt han til utlandet for £90M. Barca har penger hvis de selger Zlatan videre og Juventus har penger til dette, sikkert Inter og AC Milan også.

For £90M og Babel/Riera salg vil vi ha £106M til å kjøpe spillere for. Trenger vi mer penger kan vi selge unna Benayoun for £6-8M.

Da kan vi kjøpe følgende:

VB: Philip Lahm, Bayern M, £20M

HB: Vasilis Torosidis, Olympiakos, £6M

MC: Kim Kallstrøm, Free Transfer

ML: Juan Mata, Valencia, £30M

ML/AM: Joe Cole, Chelsea, Free Transfer

MR: G.Wijnaldum, Feyenoord, £6M

AC: Óscar Cardozo, Benfica, £20M

AC: Luis Suárez, Ajax, £24M

AC: Milan Jovanovic, St.Liege, Free Transfer

Med denne troppen kan vi spille 4-4-2 med Cardozo/Suarez/Kuyt/Jovanovic/N`Gog som spisser. Eller vi ha en veldig bred tropp med 4-2-3-1 og leie ut N`Gog.

Kjøps objektetene er bare eksempler og transfersummene er hva det har blitt spekulert i media siste 12.mnd.

Poenget er, blir Liverpool styrket med Torres/Riera/Babel salg og kjøp for £106+ millioner?

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Er ikke £90M litt i drøyeste laget for selv Torres? Vondt å si det, men tror faktisk vi er mer tjent med å selge Gerrard, selv om vi ikke får like mye for han som for Torres mest sannsynlig. Torres har jævlig mange gode år igjen på topp. Jeg håper begge blir og at vi får midler nok til å forsterke laget utenom det. Vi vet at både Torres og Gerrard kan prestere for oss, det er slett ikke sikkert vi blir styrket av å bytte ut Torres med 2 andre som det ikke er noen garanti for.

Jeg er også for å beholde Babel.

Ut: Riera, Aurelio, Degen

Inn: Jovetic eller Mata, høyre midtbane + egnet spiss, helst i tillegg til Jovanovic. Har mine tvil på at han klarer å erstatte en skadet Torres altfor godt.

Forutsetter da at vi faktisk får litt penger, noe som blir bare synsing akkurat nå. Jeg er også veldig for å bruke unggutta mye mer. Dette innebærer først og fremst Kelly og Pacheco. Så er det dette med backene da. Kelly har jo slitt med skader, men Carra kan i verste fall steppe inn om både Kelly og Johnson er skada. Agger kan være backup for Insua, eller til og med omvendt! Men på VB er det kanskje greit å få inn noen andre som backup. Vil hvertfall ha ut Aurelio, verre kjeks finner man jo ikke.

Noe sånt noe + at Rafa tar til vett og bruker Aquilani og ikke Lucas og Masche sammen, så har vi jo et ganske sterkt lag.

K: Reina, Cavalieri

HB: Johnson, Kelly, Carra

MS: Carra, Agger, Skrtel, Kyrre, San Jose, Ayala

VB: Insua, Agger + ny VB

HM: Kuyt, Maxi, Gerrard + ny HM

SM: Lucas, Masche, Aquilani, Gerrard

OM: Gerrard, Aquilani, Pacheco, Benayoun + Jovetic/Mata (?)

VM: Babel, Maxi + Mata/Jovetic

A: Torres, N'Gog, Kuyt, Babel + Jovetic + evt ny spiss

Synes ikke det er halvgærent. Har god dekning de fleste steder, og XI er ganske slagkraftig. Men det forutsetter at vi får inn kvalitet og ikke selger nøkkelspillere. Derfor må vi ha et godt transferbudsjett, for både Jovetic og Mata koster noen kroner.

Lenke til kommentar

Nå var mitt innlegg skrevet med tanke om £0 i transfermidler.

Du sier du vil selge Riera (£6M) og ut med Degen og Aurelio (kontrakt går ut). Da må vi ha inn venstreving, backup høyreback og venstreback (1. eller 2.valg).

Hvis vi skal kjøpe noe må vi få inn minst £20M fra eierne. Noe jeg ikke tror skjer hvis ikke klubben blir solgt ASAP.

Lenke til kommentar

Hvilken klubb er det som skal hente Torres for den summen?

Torres er som kjent en storartet Atletico-fan. Selv om undertegnede ikke har noen tro på at han ikke kunne tenkt seg til den bedre siden av Madrid, så tror jeg overhode ikke Real Madrid ønsker å hente inn en tidligere storspiller og ikon fra Ateltico. Det har forøvrig ikke vært noen seriøse rykter heller.

Barcelona? Pep Guardiola invisterte like mye i Zlatan som Madrid gjorde i C. Ronaldo. En konkurrerende spiss av såpass høyt kaliber (...Og overgangssum) er uaktuelt med mindre et salg av Zlatan blir gjennomført, noe som jeg mener er helt urealistisk.

City? I skrivende stund har ikke Torres gitt noe som helst som kan indikere på at han ønsker seg til en såpass ufyselig klubb. Hvorfor skulle han ønske å flytte til en historieløs kjøpeklubb? Hvis dere plutselig skulle ønske å selge Torres tror jeg Spanjolen ønsker seg til et annet land enn England.

Det er ingen andre klubber som kan dra opp noe i nærheten av den nevnte summen dere ønsker/forlanger. For meg er det bare en medieskapt fantasisum :)

Lenke til kommentar

^^

Ingenting er umulig. Bare se på spillere som har gått fra Barcelona til Real Madrid. Min oppfatning er at så lenge det er snakk om nok penger så går de.

Når det gjelder nye spisser. Hvis Benitez blir så trenger vi ikke nye spisser for han har ikke skjønt at det faktisk går ann å spille med to spisser framme. Jovetic havner nok garantert på benken, og han kommer til å forsvinne etterhvert som han ikke får nok spilletid. Jeg vil ha en spissmakker til Torres som får spille, ikke en backup som skal sitte på benken og få noen minutter her og der, og eventuelt en startplass annenhver måned.

Lenke til kommentar

Hvilken klubb er det som skal hente Torres for den summen?

Juventus har fått penger, mye penger.

Men selv United sendte jo bud på £60M for Torres ifjor sommer, så Real Madrid burde ikke ha noe problem med å hente Torres. Tror problemet heller ligger hos Torres. Tror Liverpool vil få flere store bud på Torers til sommeren.

Personlig håper jeg vi beholder Torres hvis vi får £20M å handle for som kan gi oss noen gode forsterkninger. Men hvis det blir som de to siste årene må vi selge noen for å hente inn.

Lenke til kommentar

Et fint argument for å selge Torres:

"Triste nyheter for Liverpool-fansen fra klubbens medisinske personell: Fernando Torres kan miste resten av sesongen og sommerens verdensmesterskap på grunn av sitt trøblete kne."

hva vil man ha? en skadet Torres eller 80-100 millioner pund?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

En skadefult Torres er FREMDELES Liverpools mestnettende spiller med 18 mål i ligaen(den 5 mestscorende spiller i PL) og samtlige mål i Europa.

Selvfølgelig vil man da beholde Torres,selv om han ofte er skadet.

Kjøpe en spiss til, skal man gjøre uannsett. Såpass forstår Rafa.

Lenke til kommentar

En skadefult Torres er FREMDELES Liverpools mestnettende spiller med 18 mål i ligaen(den 5 mestscorende spiller i PL) og samtlige mål i Europa.

Si at vi ikke får penger som tendensen har vært siste fire overgangsvinduene.

Da blir valget (satt på spissen):

En Torres som er utsatt for skader eller David Villa, David Silva og 3-4 gode squadspillere.

Så lenge troppen vår er som den er så mener jeg vi har blitt for avhengige av Torres/Gerrard og hvis vi kan få ned variansen mtp skader så sier jeg ja takk til en stor slump penger for Torres som kan omsettes til 2 klassespillere og 4 squadspillere eller 3-4 klassespillere.

Enkelt valg spør du meg.

Han er allerede kjøpt og heter Milan Jovanović. Jeg tror ikke det holder kontra den squaden vi kan få med Torres salg og alle midler til spillerkjøp.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Si at vi ikke får penger som tendensen har vært siste fire overgangsvinduene.

Han er allerede kjøpt og heter Milan Jovanović. Jeg tror ikke det holder kontra den squaden vi kan få med Torres salg og alle midler til spillerkjøp.

Med nye eiere blir det nok penger(store) til spillerkjøp i overgansvinduene. Så det bekymrer jeg ekstremt lite over.

Har tro på at godeste Broughton finner de rette eierne og den rette løsningen.

Milan kom vel på free transfer, og kom når vi haddde amerikanske eiere med null penger og sponse for Rafa og Liverpool. Så ikke sammenlignbar med spisskjøpe Liverpool GARANTERT kommer til å kjøpe i sommer.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Med nye eiere blir det nok penger(store) til spillerkjøp i overgansvinduene. Så det bekymrer jeg ekstremt lite over.

Har tro på at godeste Broughton finner de rette eierne og den rette løsningen.

Milan kom vel på free transfer, og kom når vi haddde amerikanske eiere med null penger og sponse for Rafa og Liverpool. Så ikke sammenlignbar med spisskjøpe Liverpool GARANTERT kommer til å kjøpe i sommer.

Måtte du har rett og vi får penger til å handle for. Hadde vært digg med £10-20M å kunne kjøpe spillere for, istedet for å måtte selge unna for å handle.

Hvis vi handler en ny spiss som du garanterer, da har vi Torres, Ny spiss, Jovanović, N`Gog og Kuyt som alle kan spille spiss. Meget bra dekning, men litt overkill for 4-2-3-1 hva? 3 av disse må sitte på benken til en hver tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

*Tipper det blir Torres alene på topp(om Rafa fremdeles er trener,om Liverpool får en ny blir det nok to spisser på topp)

*vanskelig å si noe om den nykjøpets possisjon\arbeidsmål før vi vet hvem det er.

*Kuyt sine dager som å spille spiss er nok over, du.

*N'Gog blir benkspiller\spiller antatt lettere kamper

*Jovanovic har jeg rett og slett ikke troen på whatsoever,gammel gubbe trenger vi ikke når Liverpool endelig får økonomisk styrke igjen. Blir nok å finne på benken.

*Du glemte Babel, vi har Babel(som etter en trasig krangel med Rafa har de funnet tonen igjen).

Han spiller nok på vingen,men stepper inn som spiss ut denne sesongen.

Kan fort hende at Kuyt blir solgt etter sesongen også,samme med Babel(men tror Babel blir kontra Kuyt)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Juventus har fått penger, mye penger.

Over en treårs periode skal de, ja, bruke 200 millioner euro. Så det er med det totalt uaktuelt å kjøpe Torres for slike summer.

Men selv United sendte jo bud på £60M for Torres ifjor sommer.

Skal vi begynne å sumere opp alle som tidligere i historien hadde hatt nok penger til Torres? Det er kun de nevnte klubbene som kan dra frem summer som Torres visstnok er verdsatt til.

Så Real Madrid burde ikke ha noe problem med å hente Torres. Tror problemet heller ligger hos Torres. Tror Liverpool vil få flere store bud på Torers til sommeren.

Real Madrid har ingen problemer med å hente Torres selvsagt. De har et hav av penger også i år, visstnok 150 tilgjengelige millioner (Euro). Men jeg tror neppe Madrid er interessert i å hente et såpass stort Atletico-ikon.

Tror Liverpool vil få flere store bud på Torers til sommeren.

Det kan godt hende, men det blir slikt jeg ser det fra City. Ditt tror jeg aldri Torres går.

Lenke til kommentar

Forøvrig YNWA32, du virker ikke helt oppdatert når du påstår at Milan har penger :p

G, du kjenner tydligvis ikke til en mann som heter Secco. Fullt kapabel til å svi av 90 millioner på Torres, evt mene det er for mye også hente Kuyt for 100 millioner uken etterpå..

Lenke til kommentar

Haha, vel silly-season er hvertfall godt i gang!

Rafa eyes £60m spending spree!

Det hadde virkelig vært noe, men nei.

Reds plan £15m defender move

Synes Gary Cahill er en veldig interessant spiller, absolutt. Men £15M for han er kanskje i meste laget? :hmm:

Dutch wonderkid linked

Liker også dette ryktet etter hva jeg har hørt om karen, men Rafa må jo endre ungdomspolitikken sin betraktelig for at vi ikke skal kjøpe en ny unggutt som blir vist til benken og reservelaget. Dessuten vil jeg satse mer på Pacheco. Men han her kan jo være et fint alternativ på høyrevingen. Kuyt er visst rollemodellen, så det er jo fordel oss. Milan, Real og Chelsea følger visst også gutten.

David Silva blir igjen linka

Et rykte jeg alltid liker, men som jeg aldri kan se for meg blir gjennomført. Spesielt ikke nå som vi ikke får CL og Real Madrid er på banen.

Mister Simon Kjær pga EL?

Ryktes at han ville til oss, men at det er endra når vi mista CL. Fææck. Hadde ikke gjort meg noe med Simon Kjær heller.

Fine rykter til nå hvertfall! Liker silly-season! :D Er jo til å bli gæren i huet av!

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

G, du kjenner tydligvis ikke til en mann som heter Secco. Fullt kapabel til å svi av 90 millioner på Torres, evt mene det er for mye også hente Kuyt for 100 millioner uken etterpå..

Hadde han svidd av 90 Millioner Euro hadde det garantert blitt det mest suksessfulle kjøpet under hans regime. Det sier mye om enten torres eller Secco :p

Forøvrig så føler jeg ingen sympati med dere ang Secco, det er flere som sliter også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...