Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg glemmer litt av hvor latterlig skadeutsatt Agger er. Så jeg ser jo poenget i den posisjonen. Carra er shaky osv.

 

Vi kan også skyte oss selv i foten hvis vi blir for avhengig av Suarez. Så spiss kan jo ikke skade det heller. Ingenting nytt kan vel skade. Men, men noe kommer garantert i januar. Står uansett fast på høyreving og sentral, offensiv midtbane som viktigst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Vi er nødt til å forsterke angrepet. Helst en spiller som holder nivået til Suárez (eller Carroll) i toppform, slik at man kan rullere på spillerne uten at lagoppstillingen blir svekket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Hvis vi skal kjøpe en 30 år gammel spiss for la oss si rundt £15-20m må vi gjøre oss opp noen tanker.

 

  • Hva slags spillertype er dette?
  • Hva kan han tilføye laget?
  • Hvor mye krever spilleren i lønn?
  • Videresalgsverdi?
  • Hvor lenge vil spilleren være nyttig for førstelaget?

 

Når man har besvart disse punktene, kan man spørre seg selv om det er en sjanse å ta.

Lenke til kommentar

Vi vet at han vil prestere umiddelbart - i La Liga. Det er en viss sjanse med om han vil lykkes i PL.

 

Alderen er også ufordelaktig. Dessuten passer han såklart dårlig inn i den engelske profilen Kenny prøver å bygge.

 

Vil uansett tro at han kan gjøre en bra jobb på bakgrunn av det han har gjort og hans erfaring. Kanskje det er en risiko ved at han er "mett". Vi skulle ha kjøpt han for fire-fem år siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Dessuten passer han såklart dårlig inn i den engelske profilen Kenny prøver å bygge.

 

Liverpool vil aldri vinne Premier League med et lag omtrent bare bestående av engelske spillere. Vi er helt avhengig av kreative og bevegelige spillere som Suárez. Med andre ord, spillere i verdensklasse.

 

Vil uansett tro at han kan gjøre en bra jobb på bakgrunn av det han har gjort og hans erfaring. Kanskje det er en risiko ved at han er "mett".

 

 

Jeg anser det som helt essensielt å kvalifiseres for Champions League til neste sesong. David Villa kan være en viktig faktor her som forhåpentligvis leverer fra dag én.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke i mot å hente kontinentale spillere. Men det virker som de med makt på Anfield er det. Jeg prøvde å se for meg hva de tenker om han.

 

Ja, det kan være lurt å hente en spiller som etter all sannsynlighet innfrir med det samme slik at vi havner i CL. Bare det å havne i CL vil jo endre trasfervilkårene våre enormt og da kan vi i større grad forme laget og identiteten slik vi vil.

Lenke til kommentar

Nåja, husk at CL-fotball resten av sesongen ikke er noe argument for David Villa om han skulle gå fra Barca i januar, siden han allerede har spilt CL med Barca. Så akkurat på dét punktet stiller Liverpool likt med resten av interessentene.

 

Jeg tror ikke direkte Villa har blitt uvenner med Messi, men jeg har hørt at det er litt det samme problemet som Zlatan fikk. Villa vil spille midtspiss og ikke ving, men i Barca er Messi soleklart førstevalg i midten (selv om han kanskje passer bedre som høyre flanke), og da må Villa finne seg i en kantrolle. Samme problemet hadde Zlatan.

Lenke til kommentar

Om han har spilt CL før med Barca vil han nok fortsatt spille CL til neste år i den klubben han eventuelt skulle dra til. Sålangt ser det ikke ut som om vi vil klare det. En spiller som Villa vil nok også sikre seg at klubben han drar til kan betale høy lønn og ha store muligheter til å vinne trofeer. I tillegg virker nok ikke den "britiske revolusjonen" direkte positiv på ikke-britiske spillere. Spesielt når middlemådige spillere som Adam og Henderson blir foretrukket over bedre utenlandske spillere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...