Thag Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Har de siste 5 årene har windows XP, tunet til det perfekte, alt fungerte smertefritt! Imidlertid havarerte denne maskinen, så jeg måtte ut å handle ny maskin, og fikk dermed Windows Vista. Og med det MASSE frustrasjon!! Som jeg håper noen kan hjelpe meg med! De kommer her, i tilfeldig rekkefølge: 1) Vista nekter meg å lagre redigerte filer, og opprette filer. Et eksempel: Når jeg starter Emule, kommer den førstegangs-kjørings-wizard'en opp *hver* gang, noe som forleder meg til å tro at det ikke blir opprettet en fil med denne informasjonen. Og dersom jeg går inn i adresses.dat via Total Commander, og redigerer denne, blir jeg *nektet* å lagre denne!! Dette gjelder forøvrig også med filer jeg har liggende på ekstern harddisk. Dersom jeg imidlertid kopierer fila, og så redigerer denne, kan jeg lagre den, og så kopiere denne tilbake (se forøvrig punkt 2) 2) Dersom jeg skal slette en fil, eller skrive over, blir jeg nektet å gjøre dette dersom jeg ikke gjør det som administrator.. 3) Dersom jeg installerte et program logget på som administrator, og logger på som vanlig bruker, forsvinner programmene fra start-menyen, men de ligger fortsatt som iconer på skejrmen, dersom jeg opprettet dette. 4) Kan jeg på en eller annen måte ordne det sånn at alt lar seg gjøre med samme "konto", ikke å måtte gjøre noe fra en konto og noe annet fra en annen" (Dersom noen skjønte hva jeg mente nå?) Og appropos Emule- Under oppstart for jeg feilmeldingen "Failed to initialize CryptoKeys - secure ident disabled". Henger dette sammen med punkt 1,2,3 eller 4? Kort fortalt: Det jeg vil, er at når jeg starter maskinen, går den rett inn i windows, og lar meg gjøre det jeg vil av redigering og kopiering, sletting og annen moro uten å nekte meg dette på grunn av ditt eller datt..... Noen som kan hjelpe meg? På forhånd tusen takk for hjelpen! .Thag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå