Gå til innhold

Billedkunst: Kan noen hjelpe meg å finne flere opplysninger om disse bildene?

Anbefalte innlegg

Det gjelder disse bildene:

http://www.123hjemmeside.no/sandra_papillon/17759315

Det jeg vet fra før:

• Høsten 2008 ble bildene tilbudt på min arbeidsplass i Trondheim, sammen med tilsvarende tilbud for produksjoner av Marianne Aulie.
  • Bildene ble levert før jul 2008.
  • Kartongen er påtrykt "Nasjonal Kunstformidling AS"
  • Under hvert enkelt bilde er det påtegnet tittel og signatur.
  • Prisen for alle 4 bildene var totalt ca. 1000,-kr.

Det jeg lurer på:

• Jeg går ut i fra at dette er trykk, men kunne tenke meg å vite mer om akkurat hva slags trykk det er - det finns vel ulike metoder.
  • Det skulle være veldig interessant å vite akkurat hvor mange eksemplarer disse bildene er trykket opp i.
  • Jeg finner ingenting på nettet, men slikt er (kanskje) registrert / finnes i arkiv noe sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Prisen for alle 4 bildene var totalt ca. 1000,-kr.

Det jeg lurer på:

• Jeg går ut i fra at dette er trykk, men kunne tenke meg å vite mer om akkurat hva slags trykk det er - det finns vel ulike metoder.
  • Det skulle være veldig interessant å vite akkurat hvor mange eksemplarer disse bildene er trykket opp i.
Til den prisen er det nok snakk om masseproduserte trykk og ikke grafiske verk i begrenset opplag. Hvis det hadde vært begrensete opplag burde det også stått "serienummer" på bildene som f.eks "60/110" som betyr trykk nummer 60 av et opplag av 110. Det er også neppe snakk "manuelle" trykkeprosesser som litografi. På bildene kan det virke som om det er endel tekstur i trykket. Kombinert med prisen kan det tyde på at det er jet print - dvs en slags blekkskriver som kan legge "blekket" i ulik tykkelse.

Jeg finner ingenting på nettet, men slikt er (kanskje) registrert / finnes i arkiv noe sted?

Det finnes ingen generelle arkiv som registrer slikt. Men det er vel mulig å forsøke å kontakte Nasjonal Kunstformidling AS som tydeligvis har solgt dette, eller Gallerisand.com og spørre om de vet mer om disse trykkene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...