Silia Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Det gjelder disse bildene: http://www.123hjemmeside.no/sandra_papillon/17759315 Det jeg vet fra før: Høsten 2008 ble bildene tilbudt på min arbeidsplass i Trondheim, sammen med tilsvarende tilbud for produksjoner av Marianne Aulie. Bildene ble levert før jul 2008. Kartongen er påtrykt "Nasjonal Kunstformidling AS" Under hvert enkelt bilde er det påtegnet tittel og signatur. Prisen for alle 4 bildene var totalt ca. 1000,-kr. Det jeg lurer på: Jeg går ut i fra at dette er trykk, men kunne tenke meg å vite mer om akkurat hva slags trykk det er - det finns vel ulike metoder. Det skulle være veldig interessant å vite akkurat hvor mange eksemplarer disse bildene er trykket opp i. Jeg finner ingenting på nettet, men slikt er (kanskje) registrert / finnes i arkiv noe sted? Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Prisen for alle 4 bildene var totalt ca. 1000,-kr.Det jeg lurer på: Jeg går ut i fra at dette er trykk, men kunne tenke meg å vite mer om akkurat hva slags trykk det er - det finns vel ulike metoder. Det skulle være veldig interessant å vite akkurat hvor mange eksemplarer disse bildene er trykket opp i. Til den prisen er det nok snakk om masseproduserte trykk og ikke grafiske verk i begrenset opplag. Hvis det hadde vært begrensete opplag burde det også stått "serienummer" på bildene som f.eks "60/110" som betyr trykk nummer 60 av et opplag av 110. Det er også neppe snakk "manuelle" trykkeprosesser som litografi. På bildene kan det virke som om det er endel tekstur i trykket. Kombinert med prisen kan det tyde på at det er jet print - dvs en slags blekkskriver som kan legge "blekket" i ulik tykkelse. Jeg finner ingenting på nettet, men slikt er (kanskje) registrert / finnes i arkiv noe sted? Det finnes ingen generelle arkiv som registrer slikt. Men det er vel mulig å forsøke å kontakte Nasjonal Kunstformidling AS som tydeligvis har solgt dette, eller Gallerisand.com og spørre om de vet mer om disse trykkene. Lenke til kommentar
Silia Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 Takker for godt svar! Nå vet jeg allerede mye mer; skal også forsøke å kontakte Nasjonal Kunstformidling AS eller Gallerisand.com slik du foreslår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå