Gå til innhold

[Løst]Ny kamskjell/klapptelefon (julegave)

Lch

Anbefalte innlegg

Morsan fikk en Nokia 6131 til jul for to år siden, og har vært storfornøyd med den. Nå begynner den imidlertid å bære preg av bruken og batteriet sliter litt. I den anledning har jeg startet spaningen etter en ny telefon.

Problemet er at hun gjerne skulle hatt en ny telefon i samme utførelse, og gjerne fra samme produsent. Så vidt jeg kan se er valgene {7020, 6600, 6555, 6125, 3710, 2760, 2710}. Samtlige ser ut som de befinner seg et steg baklengs fra 6131. 6600 virker veldig dårlig konstruert, og jeg lurer på om de har endret den siden modellen kom på markedet; det virket ikke som den hadde demping av åpningsmekanismen da jeg fiklet med en utstillingsmodell i en butikk.

Jeg har brukt sammenligningsfunksjonen hos Nokia og 6555 ser ut til å være det beste valget for brukeren (høy taletid, lang standby-tid). Den er imidlertid gått ut av produksjon, noe som ikke er så rart i og med at den er 2½ år gammel ... Alder virker som det er en fellesnevner blant valgsettet.

Finnes det noen andre kamskjell-/klapptelefoner jeg burde kikke på? Prisguiden har ikke så mange forslag, men jeg har notert ned et par jeg skal sjekke opp. Brukeren trenger ikke noe avansert, først og fremst er bruksområdet telefonsamtaler og meldingssending.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk GraBalder, jeg noterer meg den i margen, den ser unektelig pen ut. Hun har hatt Nokia i en del år nå, så det kan være jeg blir nødt til å plukke ut en utdatert telefon (igjen). Jeg har aldeles ikke lyst.

Endret av lch
Lenke til kommentar
Kjøp deg en Doro 410 mobil. Den har store og fine taster

Edit: Hun er ikke så gammel. T_T

Store og fine taster hadde den dog.

6600 er aldeles ikke dårlig konstruert, tror aldri jeg har sett en mobil som oser av like mye kvalitet som den.

Tja, den jeg fiklet med i butikken virket simpel og slarkete. Ikke hadde den demping av lukkemekanismen heller. Jeg lurer på om de har endret den siden den kom ut.

Endret av lch
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...