MrAHB Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Takker for gode linker Natica. -Jeg visst litt om ISO og lukker, mens blender var litt "i det blå". Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Enig med deg i det mente bare at når det gjelder disse 18-55 kit'ene er de stabiliserte utgavene bedre og skarpere. [...]"the IS lens is sharper wide open. Also, compared to its older siblings (som er den utsabiliserte), the IS lens displays less chromatic aberration."[...] EDIT: For å oppklare: Jeg mente ikke at objektiver med IS/VR er generelt bedre, men akkurat de spesifikke objektivene. Jeg vil bare presisere at dette gjelder Canon. For Nikon er situasjonen optisk sett mellom VR og ikke-VR-utgavene dødt løp eller en marginal fordel til det ustabiliserte objektivet etter hva jeg har funnet ut. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 ... -Jeg visst litt om ISO og lukker, mens blender var litt "i det blå". Prøv kamerasimulatoren og se hva som skjer med bildet når du endrer blenderåpningen (kryss av for "lenkad blendare/slutare"). www Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå