Spenis Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hei. Jeg brant en CD med musikk på, og det var selfølgelig en lyd CD. Men når jeg satte den inn i CD spilleren, så ville den ikke spille den av. Men den ville spille av på PC'n. Vet du hva som er galt? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Du sier lyd CD ... Hvilke format er lyd filene på ? Hvis CD spilleren ikke er av nyere ugave kan det godt hende den ikke støtter noe annet fil format en det "orginale" formatet ... Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Du sier lyd CD ... Hvilke format er lyd filene på ? Hvis CD spilleren ikke er av nyere ugave kan det godt hende den ikke støtter noe annet fil format en det "orginale" formatet ... Den CD'dn jeg bruker er CD-r. På CD spilleren står det: Cd-R/CDRW PLAYBACK DENVER ® Og det er MP3 filer. Endret 29. november 2009 av Spenis Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Da må du se på nettet om CD spilleren din støtter CD-r CD'er, noe den sikkert gjør, men ennå viktigere, finne ut om den støter MP3 filer, konventerer du MP3 filene til vanlig "CD filer" så er jeg 99.99% sikker på at du får spilt av lyd ... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) En CD/CD-R med MP3 filer på er ikke en audio-cd. Disse kaller man vel MP3-CD i diverse spesifikasjons opplistinger under støttede formater. Så om CD spilleren din ikke kan spille av MP3-CD må du lage audio-CD. Det innebærer at lydsporene konverteres fra MP3 til wave format når du brenner audio cd. CDn blir da som en audio-cd kjøpt i butikken mtp på format , bare med det unntaket om at CD mediet ikke er trykt men ligger på CD-R. Endret 29. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå