Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lagg på Call of Duty selv med lav oppløsning?

Anbefalte innlegg

Hei.

Lasten ned COD her om dagen og ville spille litt. De "reklamene" som kommer når du startet spillet så ut som om de hadde stoppa midt i animasjonene. Og når Jeg skulle spille "lagget" det sånn av og til med en oppløsning på 1920x1200 ( var da på en plass som ikke krevde så mye av datamaskinen tror jeg) Etter trenings "mission" skulle neste oppdrag lastes ned og når den var ferdig gikk skjermen svart, mens jeg hørte noen lyder av og til som lagget.

Reboota maskina og kjørte spillet i 800x600, og jeg kom riktignok lenger enn med den andre oppløsningen, men lagget fortsatt.

Burde vel klare å dra en så lav oppløsning?

Datamaskinen:

Asus P5V-VM DH

700w Strømforsyning

Nvidia XFX GeForce 9600gt 512mb DDR3

2 gb RAM

Intel Core 2 Duo E6400 2,13Ghz

Min teori er kanskje at prosessoren overoppheter og clocker ned for å presse temperaturen ned. Det som er greia er at den termiske pastaen er så og si helt borte og smuldra vekk. Kjørte speedfan for å sjekke temps og viser seg at den ligger på 54 grader uten at den arbeider. (Har kun firefox oppe) Men hva er ideal temp på denne? :O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cod = Call of duty modern warfare 2 eller call of duty (1) ?

Det er jo en viss forskjell ;)

Lastet ned, mener du fra Steam, eller bukta? Om det er fra bukta er det plutselig mange andre ting som kan spille inn.

Om det er MW2 som jeg antar det er, så er den maskina di veldig i grenseland for å dra det uansett. Full HD kan du iallefall glemme. hvor varm blir den når du spiller da? 65 idle høres mye ut.

PS: Lagg er når nettforbindelsen hakker, Det du opplever er god gammeldags hakking ;)

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar
Cod = Call of duty modern warfare 2 eller call of duty (1) ?

Det er jo en viss forskjell ;)

Lastet ned, mener du fra Steam, eller bukta? Om det er fra bukta er det plutselig mange andre ting som kan spille inn.

Om det er MW2 som jeg antar det er, så er den maskina di veldig i grenseland for å dra det uansett. Full HD kan du iallefall glemme.

PS: Lagg er når nettforbindelsen hakker, Det du opplever er god gammeldags hakking ;)

Er 2'ern :p Og lastet det ned fra steam, var noe tull med downloadinga hvis det har noe å si her :p Og at den ikke klarer å dra intro'ene når du starter spillet engang med 800x600 kan vel ikke stemme? :o

Lenke til kommentar

Nei, det høres rart ut. Iallefall når du klarte å kjøre første brettet med høyre oppløsning tidligere. Fungerer maskina som forventet i andre spill? skjermkort-drivere er jo alltids noe man kan oppdatere.

Du skreiv at kjølepastan var så og si borte. Om du ikke har mer liggende, kan det hjelpe og prøve å fjerne absolutt alle restene. Kan være det gir bedre kontaktflate enn å ha noen rester der.

For å sjekke om det er prosessoren, som er syndrern, kan du jo prøve å kjøre noe cpu benchmark programmer, å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Ja, er litt rart når det gikk ganske glatt med 1920x1200 men hakket litt sånn i ny og ned :p

Skal få fjerna restene, ny pasta kommer antakeligvis på tirsdag.

Har ikke så mange spill som jeg spiller men CSS kjøres i 1920x1200 med alt på fult ganske glatt 60 fps ca. WoW med alt på fullt og høyeste oppløsning og merker ikke no særlig til hakking der. Hakker faktisk noen ganger på WoW men veit ikke om dette er internett eller maskina

Lenke til kommentar

Skaff Hw-monitor og se etter hva de faktiske temperaturene ligger på under spill.

CPUs anbefalte makstemp ligger på ca 62 grader så 54 idle er alt for mye. Selv om anbefalt makstemp ligger på drøye 60 så vil den kunne bli betydelig varmere før den klokker ned eller tar skade. Kjøp uansett ny pasta og få ned tempen.

Jeg har hatt mange problemer med MW2 og Steam så det skal heller ikke utelukkes at denne halvteite kombinasjonen skaper litt krøll.

Som sagt, oppdaterte drivere, DirectX etc. Samt defragmentering og en liten opprensking. Kanskje også en liten virusscan for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Skaff Hw-monitor og se etter hva de faktiske temperaturene ligger på under spill.

CPUs anbefalte makstemp ligger på ca 62 grader så 54 idle er alt for mye. Selv om anbefalt makstemp ligger på drøye 60 så vil den kunne bli betydelig varmere før den klokker ned eller tar skade. Kjøp uansett ny pasta og få ned tempen.

Jeg har hatt mange problemer med MW2 og Steam så det skal heller ikke utelukkes at denne halvteite kombinasjonen skaper litt krøll.

Som sagt, oppdaterte drivere, DirectX etc. Samt defragmentering og en liten opprensking. Kanskje også en liten virusscan for å være på den sikre siden.

Pastaen er alerede på vei ;) Mulig jeg kjøper nye komponenter, da denne maskinen er 4 år gammel xD

Skal prøve å installere nye drivere også skal jeg avvinstalere for så å installere igjen for å sjekke om den kan ha noen innvirkning.

Takker for svar så langt :)

Endret av Ziang
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det vil ha noen betydning. Oppdateringer av BIOS gjelder stort sett kompatibilitet med komponenter og evt. noen nye/forbedrede funksjoner som sjeldent går på "muskelkraft".

Dessuten er det en grei regel å ikke oppdatere BIOS såfremt man ikke har problemer med gjeldende versjon, noe som du tilsynelatende ikke har.

Hvis du likevel vil prøve så er det to måter dette kan gjøres på.

1: Du kan laste ned et program fra hovedkortprodusenten som hjelper deg å flashe BIOS i Windows. Dette er kjent som noe risikofullt da Windows kan være ustabilt og at en kræsj eller annen feil under flash kan bidra til en kaputt BIOS-brikke og et ubrukbart HK.

2: Som er den tryggeste metoden. Flash ny BIOS i BIOS via en USB-pinne. Hvordan dette gjøres finner du ut av ved hjelp av manualen til hovedkortet eller ved å gå inn i BIOS å snuse litt der. Ingen av metodene er spesielt kompliserte.

I tillegg må du selvfølgelig laste ned nyeste, evt. en annen versjon fra hovedkortprodusentens hjemmeside.

Som sagt så er jeg 99% sikker på at dette ikke vil utgjøre noen som helst forskjell i spillsammenheng.

Det du heller kan prøve er å klokke prosessoren og skjermkortet litt i første omgang. Først av alt bør du også suge ut noen hybelkaniner som sikkert har bosatt seg i maskinen i løpet av 4 år. Ligg unna støvsuger med mindre den brukes med sor forsiktighet. Trykkluft på boks eller en liten kompressor er fine greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...