Theon Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Hei, jeg skal bygge PC for første gang! Jeg har lett litt rundt og funnet komponenter jeg har lyst til å bygge med, men er det noe vitalt jeg har glemt? Vil disse delene i det hele tatt kunne fungere sammen? Andre tips? (På forhånd: tusen takk!) _____________________________________________________________ Minne - 8GB DDR3 RAM - Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 8 GB ( 4x2 GB ) [1995] Grafikkort - SAPPHIRE Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCIE [3133] Strømforsyning - Corsair HX 750W [1049] Kabinett - Cooler Master Storm Sniper [1249] Prosessor - AMD Phenom II 4X 965 140W Black Edition [1305] DVD spiller/brenner - Nec AD-5240S (2stk) [ 346] Harddisk - Samsung Spinpoint F3 1 TB [ 589] Moderkort - Asus M4A79T Deluxe [1273] OS - Windows 7 Enterprise [Får gratis] ______________________________________________________________ SUM (Kr) [10939] ______________________________________________________________ ______________________________________________________________ Endret 30. november 2009 av Theon Lenke til kommentar
Perril Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Ser fint ut det der, nesten samme som min =) Bare harddisk som er forskjellen, jeg bruker WD/WDC Lenke til kommentar
Theon Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Ser fint ut det der, nesten samme som min =)Bare harddisk som er forskjellen, jeg bruker WD/WDC Hyggelig å høre Hva betalte du forresten? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Bytte ut 965 med i5, mye bedre ytelse for 200kr mere. Også kjøp Samsung Spinpoint F3 istede for F1, 30% bedre ytelse for en hundrelapp. Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Bytte ut 965 med i5, mye bedre ytelse for 200kr mere. Hvor får du det fra ? i5 er jo bra med turbo boost , ville valgt å legge til en CPU kjøler iallefall. Trenger du virkelig 8 gb ram ? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Viss du leser diverse tester så gruser i5 965. Lenke til kommentar
Theon Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Bytte ut 965 med i5, mye bedre ytelse for 200kr mere. Også kjøp Samsung Spinpoint F3 istede for F1, 30% bedre ytelse for en hundrelapp. Takk for tips! Jeg valgte å gå med AMD her, fordi jeg forstår det slik at Ati grafikk og AMD prosessorer går best sammen. Er dette feil? Når det gjelder harddisken så tror jeg nok jeg følger rådet ditt, takk^_^ Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 du kunne kanskje ha byttet ut prossesor med en phii med 3,2 ghz og 125 w i stedet. mener det er ganske lik pris.. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Om det er AMD/ATI eller Intel/ATI er akkurat det samme. Viss det er en forskjell så er den værtfall på max 1 fps i vanlige spill. Altså ingenting du merker. At du kjøper 750 isteden for 965 veier opp den fps-en uansett. Lenke til kommentar
Theon Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 du kunne kanskje ha byttet ut prossesor med en phii med 3,2 ghz og 125 w i stedet.mener det er ganske lik pris.. Hvorfor i huleste skulle jeg gjort det?? Den er jo svakere? Lenke til kommentar
Theon Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Om det er AMD/ATI eller Intel/ATI er akkurat det samme. Viss det er en forskjell så er den værtfall på max 1 fps i vanlige spill. Altså ingenting du merker. At du kjøper 750 isteden for 965 veier opp den fps-en uansett. 1 FPS alene i forskjell har ikke mye å si for gameplay, men det tilsier relativt stor forskjell i ytelse generelt. På den annen side har du visst rett i at i allefall AMD/Nvidia ikke nødvendigvis er en negativ kombinasjon, se her: http://www.tech-forums.net/pc/f10/comparis...-3-8ghz-215899/ Dette var virkelig forvirrende...:S Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) du kunne kanskje ha byttet ut prossesor med en phii med 3,2 ghz og 125 w i stedet.mener det er ganske lik pris.. Hvorfor i huleste skulle jeg gjort det?? Den er jo svakere? Den kan klokkes lengre. Endret 30. november 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
Theon Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Den kan klokkes lengre. Vel, det er litt irrelevant, i og med at jeg ikke aner hvordan man overklokker noe som helst, og ikke har tenkt å prøve på noe sånt med en helt ny og svindyr prosessor ^_^; Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Du tror sikkert at tvert du starter og overklokke CPU-en så kommer den til og gå opp i flammer? Det er bare de virkelige hardcore klokkerene som greier og svi prossesorer. Det tar heller ikke lange tiden og lære det Lenke til kommentar
Theon Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Du tror sikkert at tvert du starter og overklokke CPU-en så kommer den til og gå opp i flammer? Det er bare de virkelige hardcore klokkerene som greier og svi prossesorer. Det tar heller ikke lange tiden og lære det Jupp, noe i den retningen^^; Du vet ikke om noen god online guide eller noe du kan linke til? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Du tror sikkert at tvert du starter og overklokke CPU-en så kommer den til og gå opp i flammer? Det er bare de virkelige hardcore klokkerene som greier og svi prossesorer. Det tar heller ikke lange tiden og lære det Jupp, noe i den retningen^^; Du vet ikke om noen god online guide eller noe du kan linke til? Google er din beste venn. Lenke til kommentar
Theon Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Google er din beste venn. Ofc, bare lurte på om det var noen spesielle som kunne anbefales. Lenke til kommentar
eSuba Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Les her begynner med del 1. prøv denne eller bare gå på guider>søk på . overklokk Endret 30. november 2009 av eSuba Lenke til kommentar
Theon Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Les her begynner med del 1. Linken sender meg bare til en side som aldri laster ferdig. Takk for at du prøver å hjelpe uansett;] Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Du må først bestemme hvilken prossesor du skal kjøpe, dermed søker du bare på "overclocking NAVN PÅ CPU" på google, da finner du masse guider om hvordan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå