mrnamnam Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Hey fellas! Har vurdert en av disse lenge, men klarer ikke å bestemme meg? Er både stor fan av apple og windows! Er glad i bilderedigering, litt spilling og driver fortiden med html og xhtml. Det hadde vært fint med deres ekspert hjelp:) ---------------------------------------------------------------------------- NAM NAM NAM Endret 29. november 2009 av mrnamnam Lenke til kommentar
Calamaris Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Må bare si det er så barnslig av HP og stjele alt designet til Apple Uansett jeg hadde valgt den beste 15" MBP, jeg liker ikke det "billige" rippa designet på Envy, trackpadden er ikke pent laget og man ser at det ikke er like gjennomført som på MPB. Men klart en fordel med Envy for gaming da Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg må si at Envy er mye penere enn andre HP maskiner, men Mac er 10x finere, men så er det jo ett problem med Mac, de suger til gaming, selv om Envy ikke er prikk lik Mac, så får du den hvertfall med Windows Jeg hadde lett valgt Envy, men du står ovenfor ett større problem, bilderedigering er lame i windows... Du må rett og slett bestemme deg for hva som står høyest for deg? Perfekt bilderedigering og tilnærmet lik 0 gaming, eller superB gaming og ok bilderedigering, html og xhtml går nok like lett på MBP som på Envy'en... Lykke til med kjøp... May the force be with you soldier... Lenke til kommentar
mrnamnam Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Jeg må si at Envy er mye penere enn andre HP maskiner, men Mac er 10x finere, men så er det jo ett problem med Mac, de suger til gaming, selv om Envy ikke er prikk lik Mac, så får du den hvertfall med Windows Jeg hadde lett valgt Envy, men du står ovenfor ett større problem, bilderedigering er lame i windows... Du må rett og slett bestemme deg for hva som står høyest for deg? Perfekt bilderedigering og tilnærmet lik 0 gaming, eller superB gaming og ok bilderedigering, html og xhtml går nok like lett på MBP som på Envy'en... Lykke til med kjøp... May the force be with you soldier... Ok! Må si jeg ble lett overbevist av deg nå Tenker det blir envy'en selv om de har "kopiert" designet til Apple. Men hei... hvem bryr seg? right? Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg må si at Envy er mye penere enn andre HP maskiner, men Mac er 10x finere, men så er det jo ett problem med Mac, de suger til gaming, selv om Envy ikke er prikk lik Mac, så får du den hvertfall med Windows Jeg hadde lett valgt Envy, men du står ovenfor ett større problem, bilderedigering er lame i windows... Du må rett og slett bestemme deg for hva som står høyest for deg? Perfekt bilderedigering og tilnærmet lik 0 gaming, eller superB gaming og ok bilderedigering, html og xhtml går nok like lett på MBP som på Envy'en... Lykke til med kjøp... May the force be with you soldier... Ok! Må si jeg ble lett overbevist av deg nå Tenker det blir envy'en selv om de har "kopiert" designet til Apple. Men hei... hvem bryr seg? right? Alt i verden er kopier, Envy kunne ikke akkurat vært rund eller trekantet, og en ren aluminiums PC, vil alltid ligne litt på en mac, men jeg synes det er ett bra valg. Lenke til kommentar
o_icecold_o Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hmm, jeg har også vurdert denne envy 15", men etter å ha lest litt tester og reviews rundt omkring, konkluderes det med mye støy og varme... Men er ikke det problemet til de fleste bærbare uansett? Jeg syns den ser fet ut, veier ikke altfor mye, og med nice specs. Tror nok det kanskje blir en slik en på meg også. Kanskje du kan kjøpe først, så kan du gi en full review? :!: Hadde vært konge! Mvh o_icecold_o Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg må si at Envy er mye penere enn andre HP maskiner, men Mac er 10x finere, men så er det jo ett problem med Mac, de suger til gaming, selv om Envy ikke er prikk lik Mac, så får du den hvertfall med Windows Jeg hadde lett valgt Envy, men du står ovenfor ett større problem, bilderedigering er lame i windows... Du må rett og slett bestemme deg for hva som står høyest for deg? Perfekt bilderedigering og tilnærmet lik 0 gaming, eller superB gaming og ok bilderedigering, html og xhtml går nok like lett på MBP som på Envy'en... Lykke til med kjøp... May the force be with you soldier... Windows "lame" til bilderedigering? Hvor kommer dette fra? Photoshop er vel strengt tatt det samme i Windows og Mac Os. Veldig mye enklere med plug-ins i Windows. Selv foretrekker jeg Windows. Har brukt photoshop i 10 år og har aldri hatt noen problemer. Men kjøp en MacBook og installer windows 7 i tillegg. Da får du det beste av 2 verdener Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg må si at Envy er mye penere enn andre HP maskiner, men Mac er 10x finere, men så er det jo ett problem med Mac, de suger til gaming, selv om Envy ikke er prikk lik Mac, så får du den hvertfall med Windows Jeg hadde lett valgt Envy, men du står ovenfor ett større problem, bilderedigering er lame i windows... Du må rett og slett bestemme deg for hva som står høyest for deg? Perfekt bilderedigering og tilnærmet lik 0 gaming, eller superB gaming og ok bilderedigering, html og xhtml går nok like lett på MBP som på Envy'en... Lykke til med kjøp... May the force be with you soldier... Windows "lame" til bilderedigering? Hvor kommer dette fra? Photoshop er vel strengt tatt det samme i Windows og Mac Os. Veldig mye enklere med plug-ins i Windows. Selv foretrekker jeg Windows. Har brukt photoshop i 10 år og har aldri hatt noen problemer. Men kjøp en MacBook og installer windows 7 i tillegg. Da får du det beste av 2 verdener Jeg har også brukt mye Photoshop, kanskje ikke like mye erfaring som du har (10 år ), men utifra hva jeg har drevet med så må jeg si at photoshop er lettere i bruk og betydelig raskere på Mac enn i Windows! Men kan hende det bare er fiksjon, men siden han fortsatt skal drive med gaming, så suger fortsatt MBP til dette, selv med W7. Envy blir kanskje litt varm, men ikke noe mye varmere enn andre laptopper med i7 for tiden, den er en ren kraftmaskin Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Jeez... dette er diskusjonen du får når du spør Macbrukere om råd til hva maskin du skal kjøpe: Annbefalinger på hvilket kabinettskall som er penest *facepalm* Men for å være litt konstruktiv her så er det ingen grunn her for at du ikke kan få i pose og sekk. Det er fullt mulig å kjøre både Mac OSX + Windows på en Mac, og det er også mulig å kjøre Windows + Mac OSX på en PC. Da kan du bare velge hva du skal bruke ved oppstart, og du slipper å være gimpet i forhold til spillutvalg osv. på Macplatformen. Det høres jo ut som det er det ideelle valget for deg siden du da står helt fritt til å kombinere alle software mulighetene med vilkårlig hardware. For Windows på Mac, begynn å les her: http://gizmodo.com/5132325/how-to-install-...using-boot-camp For OSX på PC, begynn å les her: http://osx86.thefreesuite.com/ (eller google litt rundt selv etter alternative guider). -Stigma Endret 2. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hehe, jada, Stigma, ser at du kan tingene dine. Har faktisk aldri tenkt på og kombinere Windows og OSX på samme PC, men du har rett har sett det før. ALL HAIL STIGMA Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg har prøvd meg litt på OSX på en PC og det kan være et voldsomt slit. Da jeg prøvde (1,5 år siden), var det umulig å få lyd, wireless og flere enn 1-kjerne til å fungere. Man må vite hva man driver med. Det har sikkert blitt enklere, men det er veldig mye lettere å installere Windows på en Mac. Begge maskinene mener jeg er for dyre, men skulle jeg valgt, ville det vært Envy. OSX har ikke nok å by på til at jeg vurderer det. (FCP og Color hadde vært meget bra) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Riktig at OSX på PC krever litt mer kunnskap. Det har mest med at OSX ikke har særlig bred hardware støtte, så du trikse litt mer og gjerne også planlegge litt hva slags hardware du kjøper på forhånd. Windows derimot støtter rimelig out-of-the-box mesteparten av hardwaren som Macene bruker, så dermed blir det mye lettere den veien. Windows på en Mac er relativt enkelt og smertefritt pga. dette. -Stigma Lenke til kommentar
Calamaris Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 tilbake til gaming.. det suger jo uansett på laptop, det blir ikke no gaming glede av det. Varmt, mye støy (særlig HP siden de allid greier å plassere luftinga under maskina), Jeg syns det er best med stasjonær windows gamer og bærebar mbp til skole/jobb/fritid... dette var kanskje off topic... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå