Lch Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Noen som har denne pcen (Acer 5739g) og vet hvordan man får ut lyd over HDMI-utgangen? Jeg satt en halvtime i dag og prøvde stort sett alt jeg kom på, men ikke pokker om jeg fikk lyd ut. Den ene testen gav konsekvent ut et lite, skummelt kvirrevitt. Litt googling finner andre med samme problem, men få løsninger. Det eneste jeg ikke har prøvd er nedgradering av BIOS, og heller ikke massive driverutskiftninger. Jeg har bare oppgradert til nye versjoner av de relaterte driverene. Gode tips mottas med takk. Spesifikasjoner som følger: Intel Core 2 Duo P8700 / 2.53 GHz 4GB RAM NVIDIA GeForce GT 240M TurboCache 1GB Realtek ALC888 Vista (urk) Edit: Jeg har prøvd ulike avspillere, forskjellige lydformat, diverse kodeker. Det er ingen åpenbare feil noen sted (ingen feil i maskinvarebehandlingsvinduet f.eks, all lyd funker utmerket i hodetelefonutgangen og høyttalerene). Edit2: Jeg har satt de ulike valgene som standard, jepp. Endret 29. november 2009 av lch Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Sikkert dumt spørsmål, men du har husket å satt digital output som default og ikke bare trykket ok? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg måtte gi opp hele greia før blodtåken overtok. Angivelig skal Acer ha gnøkka det til med en BIOS-oppdatering som tar knekken på lyd over HDMI eller noe. Takk og pris for at det ikke er min maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå