|okk^ay Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Er du kork i hue eller?? 58 f°=14.4444 c°.. er nok ikke d nei!! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Er du kork i hue eller?? 58 f°=14.4444 c°.. er nok ikke d nei!! Jeg er ikke kork i hue nei, så slutt og angrip personer her. Hadde holdt lenge med å opplyse at 58 f°=14.4444 c°. Resten av det du skriver er høyst unødvendig. Lenke til kommentar
xp 2200 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 får man klokket maskinen noe mer eller har d ikke noe å si på klokking i d hele tatt ? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 får man klokket maskinen noe mer eller har d ikke noe å si på klokking i d hele tatt ? Hvis du putter bedre kjøling på NB, kjøling på SB, kjøling på frekvensgeneratorene (PLL) og tilførselsregulatorene (MOSFET). Ja, da har det noe å si. Lenke til kommentar
xp 2200 Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Sitter her med mitt Abit NF7 kort som akkurat nå har en NB temp på 58c.. og det er med den orginale alukjølern (vifte) og goop.Chipsett kjøling er så absulott noen vits.. jeg glemte å koble til vifta en gang, og da tok det kanskje 2-3 minutter før den hang seg. Jeg tror nok man får klokket litt mer også. Om man har voltmoddet kortet så blir enda viktigere, for da blir det virkelig varmt. NB temp på 58 grader? Hva er det du har gjort med hovedkortet ditt? På mitt kort(NF7-s v1.2) ligger NB temp på 30 grader når jeg kjører 200Mhz FSB. Har v1.2 jeg også.. og har ikke gjort noe spess med det. Om jeg sjekker temp med MBM5 eller Hardware doctor så får jeg også 30c.. men dette stemmer ikke. Jeg måler tempen med ekstern måler, og får rett over 50c når jeg kjører 200fsb og nesten 60c ved 220 i dualchannel... Nåja.. sikker på at den ikke viser farenheit den derre eksterne måleren din? Jeg har kjent på min NB og den er ikke så varm som 50-60 grader. Da hadde jeg kjennt det godt.... NB kjøleren er varm, og tipper den er ca. like varm som bios, MBM og HW monitor viser. Hvis du kjenner på kjølern, og den føles varm så skulle jeg nesten tro at den må være en del varme enn kroppstemp. Hadde den vært 30c så ville den faktisk føles kjølig å ta på. Jeg har ennå ikke pratet med EN eneste person som har fått er NF7 kort der NB temp blir målt riktig.. når jeg engang glemte å koble til viften på NB-kjølern så steg denne faktisk ikke stort.. noe som får meg til å tro at den som måles ikke er NB, men et annet komponent. Selv ikke når jeg kjører 1,9vdd så stiger tempen med mer enn noen få grader. Måler jeg på baksiden av NB da så får jeg 57c og måler jeg bunnen av kjøleribbe helt inntil NB så får jeg godt over 60c... og i mens så forteller MBM5 og bios at det kun er 33-34c. Og at målern min ikke viser farenheit skjønner vel alle, for jeg tror neppe at NB er 10-13c når jeg faktisk kjenner at den er god og varm. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 for de som har abit nf-7, sjekk manualen. der er temp sensoren for HK inntegnet, den ligger mellom cpu socketen og winbond chippen ved RAM slottene. (kalles "RT2" i manualen, chapter 3 side 9) Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 for de som har abit nf-7, sjekk manualen.der er temp sensoren for HK inntegnet, den ligger mellom cpu socketen og winbond chippen ved RAM slottene. (kalles "RT2" i manualen, chapter 3 side 9) Takk skal du ha.. det bekreftet mine mistanker.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 for de som har abit nf-7, sjekk manualen.der er temp sensoren for HK inntegnet, den ligger mellom cpu socketen og winbond chippen ved RAM slottene. (kalles "RT2" i manualen, chapter 3 side 9) Takk skal du ha.. det bekreftet mine mistanker.. *hoppe inn i kabinett for å kjenne på NB heatsink* Oki. Like varm som CPU kjøler. CPU er 53 grader, men tror ikke ribba holder den tempen. Tipper at NB ligger på 45 grader(ikke at det er så faretruende). Sorry for at jeg tvilte... Når jeg skal klokke og tulle på med mitt kort så skal NB kjøler byttes og små heatsinks skal puttes her og der. Prøver egentelig å holde alt orginalt slik at jeg kan sende kortet tilbake hvis noe skulle skje. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Prøver egentelig å holde alt orginalt slik at jeg kan sende kortet tilbake hvis noe skulle skje. HVA? Å du kaller deg en overklokker!!! :o dette er blasfemi! men seriøst, er sterkt imponert over det gamel moboet mitt jeg fant lengst nede i skapet mitt, epox ep-8ka7+, som nå benyttes i kassa mi, for morro skyld.. det "gamle" asus a7v8x kortet mitt maxa ut ved 2.4ghz, og da var det like stabilt som en muslimsk extremist på speed :o .. epoxen min drar 2.45hgz med friluft og vannkjølinga, selv om jeg ikke bruker den nå, få jeg jo 2.2ghz med luftkjøling, så northbridgen er nok ikke noe problem, men trur kanskje det kan hjelpe på asuset(øhh) mitt, da den passive sken som sitter på SUGER. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Prøver egentelig å holde alt orginalt slik at jeg kan sende kortet tilbake hvis noe skulle skje. HVA? Å du kaller deg en overklokker!!! :o dette er blasfemi! men seriøst, er sterkt imponert over det gamel moboet mitt jeg fant lengst nede i skapet mitt, epox ep-8ka7+, som nå benyttes i kassa mi, for morro skyld.. det "gamle" asus a7v8x kortet mitt maxa ut ved 2.4ghz, og da var det like stabilt som en muslimsk extremist på speed :o .. epoxen min drar 2.45hgz med friluft og vannkjølinga, selv om jeg ikke bruker den nå, få jeg jo 2.2ghz med luftkjøling, så northbridgen er nok ikke noe problem, men trur kanskje det kan hjelpe på asuset(øhh) mitt, da den passive sken som sitter på SUGER. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 gleder meg til å montere NorthPole kjøleren min når jeg mottar BIOS Savior pakken og får a7n8x kortet mitt opp å gå igjen litt spent på den Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 gleder meg til å montere NorthPole kjøleren min når jeg mottar BIOS Savior pakken og får a7n8x kortet mitt opp å gå igjen litt spent på den Måtte du få klokke ditt Asus A7N8x til de endeløse vidder. Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 gleder meg til å montere NorthPole kjøleren min når jeg mottar BIOS Savior pakken og får a7n8x kortet mitt opp å gå igjen litt spent på den Måtte du få klokke ditt Asus A7N8x til de endeløse vidder. Eller til de evige 3dmarker.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 gleder meg til å montere NorthPole kjøleren min når jeg mottar BIOS Savior pakken og får a7n8x kortet mitt opp å gå igjen litt spent på den Måtte du få klokke ditt Asus A7N8x til de endeløse vidder. Eller til de evige 3dmarker.. Oki.. oki... du vinner... Lenke til kommentar
amdwdc Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 for de som har abit nf-7, sjekk manualen.der er temp sensoren for HK inntegnet, den ligger mellom cpu socketen og winbond chippen ved RAM slottene. (kalles "RT2" i manualen, chapter 3 side 9) Takk skal du ha.. det bekreftet mine mistanker.. Jeg tror nok at denne temp. måleren måler case tempen, som normalt måles til 30C av HK, men som egentlig er bare 25-26C. Plasseringen stemmer, og jeg har aldri hørt om nforce2 kort hvor du kan måle NB temp. i MBM el. for det er vanligvis bare 2 målere, CPU temp og case temp. Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Er du kork i hue eller?? 58 f°=14.4444 c°.. er nok ikke d nei!! Jeg er ikke kork i hue nei, så slutt og angrip personer her. Hadde holdt lenge med å opplyse at 58 f°=14.4444 c°. Resten av det du skriver er høyst unødvendig. Hvis du følte at jeg angrep deg som person, så sier jeg unnskyld. :oops: Jeg mente bare at du burde undersøke litt mer før du poster. (Ikke bare komme med ville, ubegrunnede utspill som ikke har noen rot i virkeligheten.) PS:Når dette er sagt, innrømmer jeg at jg skulle ha tenkt meg om før jeg beskyldte huet ditt for å være laga av kork, og at det var (relativt) ubegrunnet. :oops: :oops: :oops: Lenke til kommentar
It's me Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Selv har jeg en 80*80 vifte som blåser på northbridge. Har epox 8RDA3+. Kjører vdd på 1.8 (standard 1,6). Jeg aner ikke temperaturen, men den er kald å ta på iallfall, og da er det vel ingen fare? Eller er det det? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 vel, det kan jo tyde på at varmen aldri kommer så langt.... dvs dårlig kontakt Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 PS:Når dette er sagt, innrømmer jeg at jg skulle ha tenkt meg om før jeg beskyldte huet ditt for å være laga av kork, og at det var (relativt) ubegrunnet. :oops: :oops: :oops: Hehehe.. hørtes litt rart ut.. Det flyter nok, men kork er det ei.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå