xp 2200 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 er Chipsett kjøling noe vits ? får man klokket mere :o Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Det er vits med chipsettkjøling ja, eller så ødelegger du hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 min har ikke fungert på lenge. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Kommer veldig ann på hvilket chipsett man har, men viften er der som regel for en grunn så fjerning av viften uten erstattning av en stor HS eller ligninende er ikke lurt Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 er det overkill med varmespredning på southbrigde? Lenke til kommentar
xp 2200 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 seff vet jeg at jeg ma ha kjøling på den :o men lurte på om d er noen vits i å sette på noe bedre ? har d noe å si når man skal klokke ? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 ja,du må rense den og bruke noe god goop,ikke den dobbelsidige teipen som(sansyneligvis) er der.Det er plenti med gode vifter og velge mellom. Varmeøkningen kan være ganske betydelig,og det øker ivertfall ikke effekten på northbrigden. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Tenkte vannkjøle min en dag snart, bare får ræva i gir. Jeg får hvertfall i kke tyna no mer ut av min med kjøling men får se når det blir vann på saken Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 seff vet jeg at jeg ma ha kjøling på den :o men lurte på om d er noen vits i å sette på noe bedre ? har d noe å si når man skal klokke ? Hjelper godt bare å fjerne den gamle goopen og putte på ny og bedre. Eller så kan du jo kjøpe en ny NB kjøler. De Northpole kjølerene på 3Dfxcool virker litt bra. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 er det overkill med varmespredning på southbrigde? Hvis du skal overklokke mye, så kan kjøler på SB hjelpe en del. Hvis du ikke skal ha vannkjøling så kan du jo kjøpe NorthPole Power Pack. Der får du med kjøler til NB, Mosfets og PLL. Du kan jo eventuelt bruke den gamle NB kjøleren på SB eller kjøpe den passive Zalman heatsinken. Eller en eller annen gammel kjøleribbe du har liggende. Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Sitter her med mitt Abit NF7 kort som akkurat nå har en NB temp på 58c.. og det er med den orginale alukjølern (vifte) og goop. Chipsett kjøling er så absulott noen vits.. jeg glemte å koble til vifta en gang, og da tok det kanskje 2-3 minutter før den hang seg. Jeg tror nok man får klokket litt mer også. Om man har voltmoddet kortet så blir enda viktigere, for da blir det virkelig varmt. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 NorthPole Power Pack Er det bare jeg som tenker på andre ting enn kjøleribber nå? DrE Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 NorthPole Power Pack Er det bare jeg som tenker på andre ting enn kjøleribber nå? DrE du er en syk, syk mann erling Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 NorthPole Power Pack Er det bare jeg som tenker på andre ting enn kjøleribber nå? DrE du er en syk, syk mann erling Jepp, men bare for å ha det på der rene, så er DrErling nicket mitt! Jeg heter ikke Erling! Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 NorthPole Power Pack Er det bare jeg som tenker på andre ting enn kjøleribber nå? DrE du er en syk, syk mann erling Jepp, men bare for å ha det på der rene, så er DrErling nicket mitt! Jeg heter ikke Erling! Helt greit det.. vi tror deg.................Erling Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Sitter her med mitt Abit NF7 kort som akkurat nå har en NB temp på 58c.. og det er med den orginale alukjølern (vifte) og goop.Chipsett kjøling er så absulott noen vits.. jeg glemte å koble til vifta en gang, og da tok det kanskje 2-3 minutter før den hang seg. Jeg tror nok man får klokket litt mer også. Om man har voltmoddet kortet så blir enda viktigere, for da blir det virkelig varmt. NB temp på 58 grader? Hva er det du har gjort med hovedkortet ditt? På mitt kort(NF7-s v1.2) ligger NB temp på 30 grader når jeg kjører 200Mhz FSB. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Og mitt på rev 2 ligger på ca 45 C under stress testing. God sirkulasjon rundt, HK da.. Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Sitter her med mitt Abit NF7 kort som akkurat nå har en NB temp på 58c.. og det er med den orginale alukjølern (vifte) og goop.Chipsett kjøling er så absulott noen vits.. jeg glemte å koble til vifta en gang, og da tok det kanskje 2-3 minutter før den hang seg. Jeg tror nok man får klokket litt mer også. Om man har voltmoddet kortet så blir enda viktigere, for da blir det virkelig varmt. NB temp på 58 grader? Hva er det du har gjort med hovedkortet ditt? På mitt kort(NF7-s v1.2) ligger NB temp på 30 grader når jeg kjører 200Mhz FSB. Har v1.2 jeg også.. og har ikke gjort noe spess med det. Om jeg sjekker temp med MBM5 eller Hardware doctor så får jeg også 30c.. men dette stemmer ikke. Jeg måler tempen med ekstern måler, og får rett over 50c når jeg kjører 200fsb og nesten 60c ved 220 i dualchannel... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Bare pass deg du formann! Men, dæven jeg gleder meg til rambrikkene mine ankommer til et kabinett nært meg... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Sitter her med mitt Abit NF7 kort som akkurat nå har en NB temp på 58c.. og det er med den orginale alukjølern (vifte) og goop.Chipsett kjøling er så absulott noen vits.. jeg glemte å koble til vifta en gang, og da tok det kanskje 2-3 minutter før den hang seg. Jeg tror nok man får klokket litt mer også. Om man har voltmoddet kortet så blir enda viktigere, for da blir det virkelig varmt. NB temp på 58 grader? Hva er det du har gjort med hovedkortet ditt? På mitt kort(NF7-s v1.2) ligger NB temp på 30 grader når jeg kjører 200Mhz FSB. Har v1.2 jeg også.. og har ikke gjort noe spess med det. Om jeg sjekker temp med MBM5 eller Hardware doctor så får jeg også 30c.. men dette stemmer ikke. Jeg måler tempen med ekstern måler, og får rett over 50c når jeg kjører 200fsb og nesten 60c ved 220 i dualchannel... Nåja.. sikker på at den ikke viser farenheit den derre eksterne måleren din? Jeg har kjent på min NB og den er ikke så varm som 50-60 grader. Da hadde jeg kjennt det godt.... NB kjøleren er varm, og tipper den er ca. like varm som bios, MBM og HW monitor viser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå