McDuck_ Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Begge to tar allerede forholdsvis spesifikke ord, og blander inn ting som ikke har noe med saken å gjøre. Og skaper masse ubrukelig forvirring. Hvis du syns det er å sammenligne, så ja. Så hva er "saken" i din mening da? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Opplysningstidens deistiske tanke var at Gud hadde skapt verden, for så å overlate verden til seg selv. Det var nok den retningen jeg tenkte, så er vel "deist" jeg vil frem til! En video som forklarer litt takk for svara folkens! Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Begge to tar allerede forholdsvis spesifikke ord, og blander inn ting som ikke har noe med saken å gjøre. Og skaper masse ubrukelig forvirring. Hvis du syns det er å sammenligne, så ja. Så hva er "saken" i din mening da? I forhold til guder er saken er en form for magisk skapning som er eldre enn universet. Langt i fra naturen eller universet. Eller i forhold til aura så er saken et magisk radioaktivt felt som omringer en person. Ikke en form for psykologi. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Å være agnostiker betyr ingenting om man ikke er teistisk agnostiker eller ateistisk agnostiker, og da er han tilbake på scratch. Mest sannsynligvis kan du beskrives som en teistisk agnostiker med deistiske tendenser. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Hvis spørsmålet er ~ 'hva tror du på', holder svaret 'jeg er agnostiker' lenge, synes nå jeg. Kommer du med 'teitisk agnostiker med deistiske tendenser', tror jeg du vi bli møtt med et plutselig tomt blikk. Eller noe verre. Du har naturligvis helt rett i den videre kategoriseringen du kommer med. :] Endret 29. november 2009 av lch Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Å si "jeg er agnostiker" er som å si "jeg tror på det at det ikke går an å vite om Gud finnes eller ei". Det er ingen "tro" eller "vantro" på den tradisjonelle måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå