JoRK Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hei! Jeg tenker på å kjøpe meg fisheye til kameraet mitt.. Har dere noen gode erfaringer og tips før jeg kjøper med forskjellige fisheye? Lenke til kommentar
EspenEn Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Hei! Jeg tenker på å kjøpe meg fisheye til kameraet mitt.. Har dere noen gode erfaringer og tips før jeg kjøper med forskjellige fisheye? Jeg bestillte nylig Sigma 10mm F2.8 EX DC HSM Fisheye. Jeg har ikke fått den ennå men ut i fra hva jeg har lest om det skal det være et relativt godt objektiv til denne prisen. Jeg ga i underkant 700$ på ebay. (Ca. 4000,-) Dette er et fisheyeobjektiv for cropsensorer som på 350D'en. Vet ikke om du er klar over hvordan et fullformats fisheye-objektiv oppfører seg på en cropsensor. Men man vil ikke få fisheyeeffekten hvis du skjønner. Derfor er denne 10mm veldig fin for den er beregnet for cropsensorer og vil gi deg fisheye-effekt og 167 graders vidvinkel på 350D'en din. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Jeg har det samme objektivet og kan bekrefte at det er helt suverent på crop kameraer. Og egentlig det eneste fornuftige valget dersom du vil ha fisheye på crop - fordi det meste annet er laget for fullformat. Endret 3. desember 2009 av Spook Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå