Gå til innhold

Minareter forbys kanskje i Sveits

Robocoop

Anbefalte innlegg

Det faktum at muslimer ikke går etter militære mål har en verdi av å oppfatte.

Også irske IRA sprengte dussin-vis av bomber i sivile strøk, så denslags er i allefall ikke forbeholdt kun islam/muslimer. (også pre-Israel paramilitære grupper som Irgunn og Haganah drev med denne aktiviteten)

Hva tankegangen bak det er, aner jeg ikke, men kan i allfall konkludere med at fenomenet ikke er knyttet til noen spesiell religion.

Så igjen. For å banke det inn i. Stod paven f.eks å preket at dette var fantastiske handlinger som man burde gjøre mer av? Din islamapologetikk begynner å få en vond avsmak. Eller skal du som ateist ha preket at Den røde brigade gjorde fantastiske ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke sett at noen har forsvart terror i denne tråden, har du? Det du må forstå er

at islam er en religion, ikke en organisasjon som sanksjonerer drap og terror.

Jaha?

Koranen sanksjoner "nestekjærlighet" og drap. Du kan gjerne argumentere for at det gjør de andre religionene og, men da får du jaggu se hva de praktiske forskjellene er mellom disse og islam idag. Jeg vet utmerket godt hva islam er.

Muslimer er like forskjellige som kristne, de synder mot sin religion, de tolker tekstene forskjellig og de har forskjellige ideer og tanker.

Det unnskylder da ikke islam som religion.

En muslim på landsbygda i Afghanistan vil tolke Koranen annerledes enn en muslim som velter seg i luksus i Dubai.

Med tanke på regelsettet, ikke særlig annerledes nei.

En kristen i trygge Norge vil tolke Bibelen annerledes enn en Joseph Kony i Uganda.

Korrekt.

Det jeg vil frem til er at de materielle forholdene og konfliktnivået betyr mye mer enn hva hellige tekster gjør. De hellige tekstene, religionen, blir mer som en overbygning for å motivere eller forsvare handlingene som gjøres. Selvsagt er det vekselvirkninger her, men å tro at ekstreme handlinger utføres utelukkende med basis i religion mener jeg blir en for enkel analyse i de aller fleste tilfeller.

Den eneste forskjellen er fenomenet sekularisering. Det ordet er nesten værre enn hindu og jøde for islam.

Dagens situasjon er nettopp at religionen islam er den som sanksjonerer udåder. Som de aller aller aller fleste andre samfunn har gått vekk fra for lenge siden.

Lenke til kommentar
En muslim på landsbygda i Afghanistan vil tolke Koranen annerledes enn en muslim som velter seg i luksus i Dubai.

Med tanke på regelsettet, ikke særlig annerledes nei.

Alle religioner tolkes forskjellig fra person til person. Den påstanden faller i fisk, hvis alle muslimer i hele den vide verden har tolket Koranen likt, hvorfor er ikke alle terrorister?

Og Koranen sier to ting om andre religioner. Respekter dem for det de er, men de sier også at man skal drepe de vantroende. Begge er hentet fra "guds ord", så å tolke hva Koranen sier er sentralt i religionen!

Kunnskap om et evne fører til bedre debatt for begge parter. Begrunn deres svar!

Lenke til kommentar
Jeg tror det er ganske mange her, og ellers i Norge som må tenke litt over en del ting. Og ikke minst, begynne å skaffe seg litt kunnskap om islam, og hva islam er.

Hvem e rvi og hvor går vi?

Vil Norge fortsatt være det Norge vi kjenner uten kristendommen som en sentral del av kjernekulturen vår?

Skal kristendommen og norsk kultur likestilles med Andre religioner og kulturer i Norge – uansett andre religioner og kulturers verdier og uttrykk?

Hva med folks følelsesmessige behov for å tilhøre en folkelig kulturnasjon?

Vil det være mulig å videreføre et folkelig fellesskap med et økende innslag av Islam i Norge (og Europa)? Disse og flere spørsmål er relevante i kjølvannet av det sveitsiske forbudet mot å bygge nye minareter på moskeer.

http://www.rights.no/publisher/publisher.a...mp;tekstid=3023

Dette føyer seg inn i rekken av uttalelser i denne diskusjonen som ber om at Matteus 7:3 siteres:

Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?

Jeg kan ellers ikke se hva ditt innlegg har med forbud mot minareter å gjøre. Kulturen lever i folket og endrer seg ikke om ikke folket lar den endres, med mindre det brukes tvang. Jeg kan ikke se hvordan minareter skal kunne anses som et tvangsmiddel, men jeg kan derimot se hvordan et forbud kan anses som et tvangsmiddel.

Trusselen mot norsk kultur slik det norske folk vil ha det kommer i dette tilfellet ikke fra islam, men fra islamofober som ønsker å innføre forbud for å forme kulturen slik de selv ønsker at den skal være. Fundamentalister er en trussel uansett om de tilber den ene eller andre guden, Al Gore eller nasjonalstaten, men i dette tilfellet har jeg bare hørt nasjonalistiske og islamofobe fundamentalister rope høyt.

Ordet "islamofobi" er oppfunnet av sosialistiske pøbler og ekstreme muslmer for å prøve å hindre follk i å kritisere islam. Og også hindre dem i å protestere på dette eksperimentet som sosialistene har tredd nedover hodet på oss, som går ut på å ødelegge kristendommen og norsk kultur.

Og dette med "fundamentalister fra alle religioner"osv. er bare tøv, for det er bare for å prøve å skjule den virkelige hensikten, som er å importere bla. muslimer for å ødelegge Norsk kultur og ikke minst som hjelp i kampen mot kristendommen.

Å si at kulturen lever i folket er tøv fra en som ikke forstår hva det dreier seg om. Til en viss grad er det riktig, men det forutsetter et enhetlig folk, med et felles verdisystem.

Det som skjer nå, er at politikerne er i ferd med langt på vei å skifte ut folket, og å avskaffe det verdisystemet vi hadde som er basert på kristendommen, og dette er i ferd med å ersattes med islams voldelige system.

Siden kristendommen er en viktig del av norsk kultur og har utformet hele verdisystemet i Norge, så er norsk kultur truet allerede, og på mange områder så er skaden allerede gjort, og i ferd med å utvikle seg til det verre.

Skolen har vært brukt som en sosialistisk propagandafabrikk siden 70-årene, og skadevirkningene er store allerede.

Mao. det politikerne og deres sosialistiske medløpere gjør nå, er å følge oppskriften på hvordan skape splittelse og ødelegge et land.

Dette har alt å gjøre med moskeer og minareter, for disse er også politiske symboler som brukes av muslimene for å vise sin dominans i et område, og senere så vil de også kreve området som sitt område.

Og hva er det som e så galt med å være glad i sitt land, og ikke ha lyst til å gi det bort til fremmede ?

Om du hadde lest den artikkelen jeg linket til, så ville du muligens forstå relevansen til denne diskusjonen.

Og du trenger ikke å prøve den hersketeknikken med å vise til vers i Bibelen for å understreke din mening, for du har ikke peiling på hva Bibelen handler om, og enda mindre hva NT handler om,

Lenke til kommentar
En artikkel som er meget godt dokumentert (se kildene nederst i artikkelen). I motsetning til dine påstander, som ikke er fullt så bra dokumentert?

Wikipedia kontrolleres av de samme folkene som ønsker å tre islam ned over hodene på oss. Hvorfor skal vi da godta wikipedia som en kilde på at ordet "islamofobi" er et legiimt ord ?

Dette"ordet" eksisterte jo heller ikke før noen begynte å kritisere islam, og politikere og andre ville hindre dem i å kritisere islam.

Lenke til kommentar
Alle religioner tolkes forskjellig fra person til person. Den påstanden faller i fisk, hvis alle muslimer i hele den vide verden har tolket Koranen likt, hvorfor er ikke alle terrorister?

Hvorfor skulle muslimene drive med terrorisme ?

De fleste av oss her i vesten er jo så dumme at vi gir dem landene våre helt gratis.

Likevel er det jo såkalte no go soner i flere byer i europa, hvor landets opprinnelige befolkning ikke er velkommen.

Lenke til kommentar
Enten får du dokumentere det med kilder, eller får du holde konspirasjonsteoriene dine til oppslagstavlen.

Trengs ingen kilder på det, for alle som har levd en stund vet at dette oppkonstruerte ordet ikke eksisterte før politikere og sosialister plutselg fant det nødvendig å stoppe dem som kom med ubehagelig kritikk av islam.

Lenke til kommentar
Enten får du dokumentere det med kilder, eller får du holde konspirasjonsteoriene dine til oppslagstavlen.

Trengs ingen kilder på det, for alle som har levd en stund vet at dette oppkonstruerte ordet ikke eksisterte før politikere og sosialister plutselg fant det nødvendig å stoppe dem som kom med ubehagelig kritikk av islam.

Jo, det trengs kilder.

Du kommer med grove, generaliserende påstander som de fleste av oss ikke vil godkjenne uten overbevisende kilder.

Lenke til kommentar
Det jeg kommenterte var påstanden at alle muslimer tolker Koranen likt. Og du mener vel også at de 84.000 muslimer i islamsk tro som utgjør 1,7% av den norske befolkningen er noe å være redd for? :roll:

Disse muslimene er nødvendigvis ikke så stort problem, for mange av dem er selv interessert i å integrere seg og adoptere norsk kultur og verdier, og la islam være bare en religion.

Men problemet er de som ikke vil , og som isolerer seg og holder på hele ideologien islam. Og det største problemet er også at norke politikere bare forholder seg til disse sterkt religiøse og ekstreme muslimene, og det er jo disse som vil ha minareter på moskeene, og store prangende moskeer på hvert gatehjørne.

Et stort problem er også at andre og tredje generasjon osv osv- muslimer, som vokser opp med stadig mer påvirkning av islams "verdier"

Norske politikere og sosialister ser på islam som "alliert" i kampen mot kristendom. Det de ikke forstår er at samtidig så fjerner de selve grunnsteinen som norsk kultur er bygget på.

Men noen ateister begynner faktisk nå å forstå det de også, men jeg tror det er for sent nå uansett.

Lenke til kommentar

Des flere generasjoner som blir født des bedre utdanning for de samt at intrigeringen blir bare bedre og bedre jo lengre man bor her. Og som man allerede vet så vil religion svinne hen av seg selv om utdanningen og Vestlige verdier erstattes med muslimske verdier hentet fra sitt eget hjemland.

Lenke til kommentar
Dette"ordet" eksisterte jo heller ikke før noen begynte å kritisere islam, og politikere og andre ville hindre dem i å kritisere islam.

Omtrent som begrepet "snikislamisering", altså.

Ikke helt. Mens "snikislamisering" er et direkte konstruert begrep som ikke baserer seg virkeligheten, er "islamofobi" like reelt som f.eks. "agorafobi".

Lenke til kommentar

Jo, det trengs kilder.

Du kommer med grove, generaliserende påstander som de fleste av oss ikke vil godkjenne uten overbevisende kilder.

Da får dere la være.

For jeg er ikke ute etter å få "godkjent" det jeg vet fordi jeg selv har opplevd det, av en gjeng mistroiske sosialistiske barn og ungdommer.

Dette forumet er egentlig også et godt eksempel på hvordan norsk kultur allerede er i ferd med å falle sammen, og hvordan politikerne har klart å så splittelse i folket.

Respekten for andre mennesker, og tilliten som en gang kjennetegnet norsk kultur er allerede borte.

Lenke til kommentar
Des flere generasjoner som blir født des bedre utdanning for de samt at intrigeringen blir bare bedre og bedre jo lengre man bor her. Og som man allerede vet så vil religion svinne hen av seg selv om utdanningen og Vestlige verdier erstattes med muslimske verdier hentet fra sitt eget hjemland.

Du er trolig naiv hvis du tror at islam vil forsvinne av seg selv.

Og om du heller vil ha islams "verdier" enn de som norsk kultur er bygget på, så bør du begynne å følge med på hva slags "verdier" de har i muslimske land.

Du bør også begynne å forberede deg på å bli muslim, ateister aksepteres ikke i islam.

For det du sier her er jo egentlig at du vil at Norge skal bli et muslimsk land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...