Gå til innhold

Minareter forbys kanskje i Sveits


Robocoop

Anbefalte innlegg

Da får dere la være.

For jeg er ikke ute etter å få "godkjent" det jeg vet fordi jeg selv har opplevd det, av en gjeng mistroiske sosialistiske barn og ungdommer.

 

Dette forumet er egentlig også et godt eksempel på hvordan norsk kultur allerede er i ferd med å falle sammen, og hvordan politikerne har klart å så splittelse i folket.

 

Respekten for andre mennesker, og tilliten som en gang kjennetegnet norsk kultur er allerede borte.

Enig, la oss vise bedre respekt og tillit til hverandre slik innlegget over illustrerer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig er det du som er naiv, verken har du kunnskap om norsk intrigering dog så har du heller ikke kunnskap om innvandring over tid. Hva er intrigering? intrigering er at man tar til seg normer og verdier som det norske samfunn har, over tid vil disse erstatte arabiske normer. Og du vet selv at veldig få av kristne her til lands er troende? Og derfor spør jeg deg, hva er årsaken, og hvorfor skjer ikke dette også med andre kulturer?

 

Des flere generasjoner som blir født, des bedre intrigert blir de. Des lengre de bor her, jo bedre utdannelse for de. Des bedre utdannelse de for så vil den religiøse troen svinne hen!

 

Derfor sprør jeg deg, hvor er dine kilder til din vage påstand? Gjerne hent dem fra statistisk sentralbyrå som jeg kun har brukt under hele denne debatten ;)

 

Jeg teller to spørsmål her som du kan svare på, hvis du ikke velger å svare på disse så er det et tegn på mangel på kunnskap fra din side, fakta og viljen til å erkjenne at du kan ha feil!

Lenke til kommentar

Føler det nødvendig å legge inn en liten kommentar her, grunnet mange rapporteringer. Beklager avbrytelsen det medfører:

 

Det tolkes nå slik at enkelte innlegg på de siste sidene er å anse som ren og skjær trolling. Jeg vil be brukere tenke seg nøye om før man skriver innlegg og om intensjonen med innlegget ikke er annet enn å provosere for provoseringens skyld/lage kvalme, så er dette per definisjon å anse som trolling og aksepteres ikke. Med utbredt bruk av slikt vil vi se det nødvendig å frata den aktuelle brukeren forumtilgangen og det har vi lite lyst til.

 

Jeg vil også anbefale folk å lese litt om hermeneutikken, den vitenskapelige måten å angripe en tolkning/diskusjon på som der beskrives kan gjøre underverker for kvaliteten på egne innlegg.

 

Nå er det svart så mye på trolling at det ikke er mulig å få fjernet uten at alt av de siste sider mister helt sin sammenheng, derfor har det litt lite hensikt da vi ikke ønsker å ødelegge diskusjonen med moderering. Enkelte innlegg bør nok heller bli stått ukommentert og heller bli rapportert, så blir det litt enklere neste gang.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres i denne tråden, da det er å anse som off topic. Vi vil ikke kapre tråden med slikt. Men send gjerne kommentarer på pm eller opprett en tråd i tilbakemeldingsforumet om man har noe på hjertet :)

Lenke til kommentar
Hva er intrigering? intrigering er at man tar til seg normer og verdier som det norske samfunn har, over tid vil disse erstatte arabiske normer.

Det der er nærmere assimilering enn integrering. Førstnevnte vil si at minoritetskulturen utslettes og erstattes av majoritetskulturen. Sistnevnte vil si at minoriteter tilpasser seg samfunnet de lever i, men uten å nødvendigvis utslette egen kultur.

Lenke til kommentar
Oi, noen har laget en wikipediaside.

 

Snakk om vitenskapelig belegg.

Man trenger ikke "vitenskapelig belegg" for å hevde at et ord eksisterer, det er ikke snakk om en vitenskapelig teori. Du kan godt hevde at islamofobi er et lite hensiktsmessig begrep og argumentere for dette, men du kan ikke benekte at ordet eksisterer når du ser at det blir brukt blant flere mennesker.

 

"Setter man en Toblerone på høykant, ser det ut som en minaret. Noe å tenke på for Sveits."

 

HadiaTajik @Twitter.

 

Er det beste argumentet?

Du tar et twitter-innlegg som etter alt å dømme er ment humoristisk og spør om det er det beste argumentet, istedenfor å lete fram seriøse argumenter? Smart.

Lenke til kommentar
Hva er intrigering? intrigering er at man tar til seg normer og verdier som det norske samfunn har, over tid vil disse erstatte arabiske normer.

Det der er nærmere assimilering enn integrering. Førstnevnte vil si at minoritetskulturen utslettes og erstattes av majoritetskulturen. Sistnevnte vil si at minoriteter tilpasser seg samfunnet de lever i, men uten å nødvendigvis utslette egen kultur.

 

Dog så er assimilering total underkastelse frivillig eller ufrivillig av majoritets kulturen. En vellykket intrigering er at man beholder sin egen identitet uten bekostning av tap av sin egen kultur. Det er Norges intrigering, ikke assimilering!

Lenke til kommentar
"Setter man en Toblerone på høykant, ser det ut som en minaret. Noe å tenke på for Sveits."

 

HadiaTajik @Twitter.

 

Er det beste argumentet?

Du tar et twitter-innlegg som etter alt å dømme er ment humoristisk og spør om det er det beste argumentet, istedenfor å lete fram seriøse argumenter? Smart.

 

Spørsmålet er vel hvor mye forstand en politker har som bruker twitter.

Hadia har blitt spist av Ap-skolen. Smil, godta alt helt til politikken til Frp får nok støtte så overtar vi (i.e. Ap) den som vår politikk.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Er da nok av politikere som bruker Twitter. Sosiale medier og politikere er kommet for å bli. Om det er positivt eller negativt er ikke så viktig, men det er engang slik.

 

Ellers er det vel et mer relevant spørsmål å spørre om sveitserne mener at reklameplakater for Nike-sko eller fascistiske propagandaplakater for et særdeles brunt høyreekstremistisk parti har så mye å gjøre med sveitsisk kultur.

Lenke til kommentar
Ellers er det vel et mer relevant spørsmål å spørre om sveitserne mener at reklameplakater for Nike-sko eller fascistiske propagandaplakater for et særdeles brunt høyreekstremistisk parti har så mye å gjøre med sveitsisk kultur.

 

Fascistisk partiplakater eller fascistisk bygning. Papir er nå bedre enn stenbygninger. Og med stenbygningene får man i tillegg fascistiske plakater, dermed er valget enkelt.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
I følge Luftbors ufeilbarlige tolkning av Koranen og etter intervjuer med alle verdens muslimer..?

 

:)

 

Apostosiprinsippet er da vel ganske allmenn kunnskap om islam? Burde iallefall være det.

 

Det begynner å bli rimelig trettende om man faktisk ikke er innstilt til å lese hva slags preken islam predikerer, men argumenterer for at islam er en "kjærlighetsreligion".

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_I...nt_for_apostasy

In Islamic law (sharia), the consensus view is that a male apostate must be put to death unless he suffers from a mental disorder or converted under duress, for example, due to an imminent danger of being killed. A female apostate must be either executed, according to Shafi'i, Maliki, and Hanbali schools of Sunni Islamic jurisprudence (fiqh), or imprisoned until she reverts to Islam as advocated by the Sunni Hanafi school and by Shi'a scholars.
Lenke til kommentar

Så fordi enkelte av de mer ekstreme retningene innenfor islam uten begrunnelse i koranen har bestemt seg for at de ønsker en lov, som du tilsynelatende ønsker å generalisere til å gjelde alle "ekte" muslimer, skal vi i sekulære Norge frykte et tårn som av en eller annen hittil uforklart grunn, som vi enn så lenge må anta er magi, utgjør en betydelig risiko for at en slik lov innføres i Norge og muliggjør at de "ekte" muslimene med lov i hånd kan slakte alle som ikke er "ekte" muslimer.

 

Har jeg forstått deg omtrent riktig da?

Lenke til kommentar
Så fordi enkelte av de mer ekstreme retningene innenfor islam uten begrunnelse i koranen har bestemt seg for at de ønsker en lov, som du tilsynelatende ønsker å generalisere til å gjelde alle "ekte" muslimer, skal vi i sekulære Norge frykte et tårn som av en eller annen hittil uforklart grunn, som vi enn så lenge må anta er magi, utgjør en betydelig risiko for at en slik lov innføres i Norge og muliggjør at de "ekte" muslimene med lov i hånd kan slakte alle som ikke er "ekte" muslimer.

 

Har jeg forstått deg omtrent riktig da?

 

Enkelte ekstreme retninger?

 

Hanafi, Maliki er ekstreme retninger? Joda, forsåvidt enig. De er dog ikke marginale retninger. Det er 2 av hovedskolene innen sunniislam, som har 4 hovedretninger.

 

Kanskje starte å lese om religionen før du utbasunerer din uvitenhet!

 

 

Som vanlig går det ikke an å ta de mest ekstreme retningene av en religion til inntekt for religiøse skrifter.

 

Du og rikspøbel begynner faretruende å nærme dere 0 kunnskapgrensen når dere kaller f.eks Hanafi for ekstrem retning fordi da kan dere forkaste den.

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...adhhab_Map2.png

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Enkelte ekstreme retninger?

 

Hanafi, Maliki er ekstreme retninger? Joda, forsåvidt enig. De er dog ikke marginale retninger. Det er 2 av hovedskolene innen sunniislam, som har 4 hovedretninger i sunni.

 

Kanskje starte å lese om religionen før du utbasunerer din uvitenhet!

 

Du og rikspøbel begynner faretruende å nærme dere 0 kunnskapgrensen når dere kaller Hanafi for ekstrem retning fordi da kan dere forkaste den.

Sa du deg ikke akkurat enig? Uansett er vilkårlig generalisering like feil og forkastelig uansett om retningene betegnes som ekstreme eller ikke. Også utbredelsen, som du viser til en heller lite informativ kilde på, er lite relevant. Og fortsatt fremstår hele argumentets relevans i forhold til minareter som et stort mysterium.

 

Om du vil komme noen vei i diskusjonen er du nesten nødt til å presentere en helhetlig og sammenhengende forklaring innenfor den referanserammen folk flest har.

Lenke til kommentar
Sa du deg ikke akkurat enig? Uansett er vilkårlig generalisering like feil og forkastelig uansett om retningene betegnes som ekstreme eller ikke. Også utbredelsen, som du viser til en heller lite informativ kilde på, er lite relevant. Og fortsatt fremstår hele argumentets relevans i forhold til minareter som et stort mysterium.

 

Om du vil komme noen vei i diskusjonen er du nesten nødt til å presentere en helhetlig og sammenhengende forklaring innenfor den referanserammen folk flest har.

 

Om du ikke forstod min enighet, så er det bare å beklage for min side når jeg tilla deg litt tanke. Dog, med tanke på hva du nettopp har skrevet i et par poster ovenfor så var det kun min egen dumhet som jeg kan skylde med hensyn på at dette blir et tema.

 

En som påstår at f.eks Hanafi er en ekstremistisk retning, for så å avfeie apostasiprinsippet med bakgrunn at dette er en ekstremistisk tolkning har kun et svar; http://justfuckinggoogleit.com/

 

Nå var det Simon som dro inn fascisme. Hva som er mest fascisme av forbud mot minareter og ønske om å drepe de som forlater religionen overlater jeg til dere å diskutere mellom dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...