TGB Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Jeg vurderte dette med publisering litt frem og tilbake og konkluderte på følgende måte: 1. Det kommer klart frem i mailen at dette ikke er Nikon's offisielle svar og det ville komme senere 2. Det ble ikke gitt noen restriksjon om at dette var kun for meg, dvs. hadde mailen inneholdt beskjed om at dette ikke skulle videre hadde jeg respektert det 3. Det begynte å bli så utrolig mange usakelige innlegg i debatten som tydeligvis ikke stemte med virkeligheten 4. Debatten ville bli lagt rimelig dø, noe som også skjedde (naturligvis en del konspirasjonsmennesker som ikke kjøpte forklaringen spesielt i USA, men slik er nå verden når det gjelder alt). Var på ingen måte noe mål å la Vegard fra Nikon Norge få hovedkontoret på nakken. Edit: Forøvrig hadde ikke avsender av mail blitt lagt ved hadde troverdigheten av mailen vært lik 0. Endret 17. januar 2010 av TGB Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Offisiell uttalelse fra Nikon: Objektivet 70-200mm f/2.8G ED AF-S VRII har en komponent i objektivkonstruksjonen som kan synes å ha fordypninger i overflaten eller en grov tekstur når den blir sett gjennom det fremre lineselementet. Denne ujevne overflaten forekommer i et veldig avgrenset område, og er forårsaket av luftbobler som finnes i metalldelen av objektivet under konstruksjonen av komponenten. På grunn av forstørrelseffekten av det fremre elementet, vil denne ujevne overflaten synes svært forstørret hvis du ser den gjennom den fremre delene av objektivet. Denne komponentens funksjon er å redusere og fjerne reflekser fra objektivet, og på grunn av denne overflateteksturen, vil den ikke ha noen virkningen på objektivets ytelse eller virkemåte. Nikon vil forsikre kundene om at objektivets optiske ytelse forblir uforandret, og at denne komponenten ikke vil påføre linsen støv eller andre partikler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå