Gå til innhold

hvordan begynne å lage musikk?


furiousanimal

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt. Jeg er ikke den beste til å synge da, men jeg føler selv at jeg har en helt ok sangstemme. Å har litt lyst å starte å lage sanger. Det jeg har lyst til da er å begynne å skrive sanger selv, men det jeg lurer på hvor er det man kan lage rytme til sangene, finnes det musikkprogram hvor du kan lage rytme selv og synge innpå selv så det blir en bra sang? Ikke det at jeg er noe god til å skrive sanger, eller jeg har vel forsovet aldri prøvd meg frem, men jeg tror jeg kan komme opp med en del, å visst ikke er det vel mulig å spørre en del venner å sånt om forslag?

 

Kan noen gi meg noen programmer så jeg kan starte ett sted, har veldig lyst å starte å skrive sanger selv.

 

vet ikke om dette er riktig sted å spørre etter dette på, men det har isåfall med musikk å gjøre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er absolutt stedet å spørre! :)

 

Det finnes absolutt programmer som gjør det du er ute etter. Du har en mengde programmer å velge mellom, alt fra det helt enkle, til software for proffesionelt bruk. Hva som er riktig for deg kan være så mangt. Det er jo noen faktorer som spiller inn. Hva slags utstyr har du? Har du mac eller pc? Hva slags musikk skal du lage? Er du villig til å betale for dette eller vil du ha noe gratis?

Lenke til kommentar
Dette er absolutt stedet å spørre! :)

 

Det finnes absolutt programmer som gjør det du er ute etter. Du har en mengde programmer å velge mellom, alt fra det helt enkle, til software for proffesionelt bruk. Hva som er riktig for deg kan være så mangt. Det er jo noen faktorer som spiller inn. Hva slags utstyr har du? Har du mac eller pc? Hva slags musikk skal du lage? Er du villig til å betale for dette eller vil du ha noe gratis?

 

Flott :)

 

Jeg har en pc, kunne tenkt å lage Rock/Pop og noe Alternative musikk, kunne tenkt meg å starte med noen gratisprogrammer for en start og kanskje visst jeg blir virkelig virkelig interessert så kommer jeg nok til å bli villig til å betale for dette senere.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til noen gratisprogrammer som er verdt å nevne og gratisprogrammer er ofte også ikke noe å satse på. Hvis du spiller mye instrumenter selv og ikke er avhengig av en software med mange ferdiglagde loops, beats og presets kommer du langt med et lydkort, en mikrofon og et enkelt innspillings/redigerings program som foreks. Audacity.

Men det virket ikke på deg som om du spilte noe instrument?

 

Jeg ville tatt og sjekket ut noen av de mer brukte musikkproduksjonsprogrammene og sjekket ut hva de tilbyr. De fleste koster jo en del penger, men hvis dette er noe du har lyst til å drive med så vil du ikke angre på å starte med noe litt ordentlig. Alle slike programmer tilbyr jo også en demo lik at du kan prøve det ut.

 

Jeg ville tatt en titt på FLstudio, Cakewalk SONAR og Cubase. Dette er programmet som har det aller meste man trenger. De er dyre og krever ofte litt mer tid for å bli helt fortrolig med dem. Du kan teste ut enklere og billigere software som Magix music maker og sonic Producer. Jeg vet ikke hvor bra sistnevnte er, men det gir det hvertfall enkelt muligheten til å lage beats som du kan synge til. Ganske billig er det også. :)

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...