aarolilja Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) kan noen anbefale en billig mobiltelefon med Linux? noe hackbart. det jeg trenger er sms, mms, ringing, kontakter og gjerne internett-tilgang. mulighet til å installere Opera mobile er jo fin å ha. men ellers stiller jeg lite krav. den må være overkommelig priset og være satt opp til sms/mms/ringing/kontakter "ut av boksen". eventuelt må det være *ekstremt* enkelt å fikse. alt annet er bonus. vil gjerne ha noe jeg kan hacke og styre på, hehe. men ha i bakhodet at den skal primært være mobiltelefon min. så den må jo være stabil osv... tips? =) p.s. av "bonuser" så er batterilevetida noe jeg fokuserer mye på. mine bærbare dingsebomser bør absolutt ha så lang levetid som overhodet mulig. Endret 28. november 2009 av aarolilja Lenke til kommentar
MRN Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Android Mobil: HTC Hero Eller så kan du vente på at de blir bedre og bedre og billigere og billigere jo lengre du venter. Men fremtiden er altså her Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) trenger ny mobil nå jeg ass, da min funker heller dårlig. og noe til over kr3000 er helt uaktuelt. da kjøper jeg heller en eller annen OpenMoko til halvparten og bruker ti ganger lengre tid på å konfigurere, hehe. Endret 28. november 2009 av aarolilja Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Det går jo an å kjøpe mobil brukt? Jeg kjøpte selv en HTC Magic som var to uker gammel for 1500 mindre enn ny pris. God deal spør du meg, og du kunne ikke se at den var brukt når jeg mottok den. HTC Magic er forresten den beste mobiltelefonen jeg noensinne har hatt. Jeg synes den var utrolig bra når jeg først fikk den, men når jeg fikk lagt inn custom ROM på den ble den faktisk bare enda bedre. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Amentio selger HTC Magic for under 3000,- for tiden. Et kupp uten like spør du meg! Anbefaler deg også å gjøre som v3g4rd sier, legg inn custom rom, uendelig av muligheter og stort potensial for "hacking" her og der. Link til telefonen på Amentio: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2455593;c:103409 Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 en "deal" er det uten tvil... men jeg trenger billig mobil. om det ikke finnes Linux-baserte mobiltelefoner som er billige enda, så får jeg vel ty til en eller annen gammel Sony Ericsson som såvidt kan sende/motta mms, hehe. trodde bare at disse telefonene hadde overkommelige priser innen nå. sånn bortsett fra OpenMoko da. men denne er vel såvidt jeg har forstått langt unna klar til hverdagsbruk. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/LiMo_Foundation#Phones Mange eldre Motorolaer bruker også Linux. Merk at det på ingen måte betyr at de er enkelt hackbare/modifiserbare. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Husk også at det er stor forskjell mellom Linux og GNU/Linux. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Billigste telefonen med android for tiden er vel htc tattoo (2500kr) men hvis du får magic til under 3000 er det nok lett verdt prisforskjellen Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Bare en pointer: En telefon Android er på en "hackbar", i.e du kan skrive programmer på den, men språket du bruker for å lage programmer er Java, ikke c++, python, haskell eller noe slikt. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Nokia N900 med maeom? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Nokia N900 med maeom? Ja den passer jo prisklassen Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Så vidt jeg husker fra en eller annen press release, eksisterer det bindings til ulike api-funksjoner i bla. C++. GUIet derimot, kan det goft hende fortsatt må lages i java. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå