Gå til innhold

supermaskin til 4000!


Anbefalte innlegg

skal kjøpe ny PC i morgen, vurderer dette oppsettet:

 

- Alle priser er hentet fra PCutstyr.no (skal kjøpe alt samme sted)

 

Har følgende fra før: skjerm, mus/tast, skjermkort, diskettstasjon, cd-brenner, dvd-rom, nettverkskort, firewirekort.

 

Kabinett

Suntek Miditower TH-655 Blått Kabinett m/300W P4 / AMD - 638 kr

 

Hovedkort

Asus A7V8X-X Hovedkort Socket A DDR LAN VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, 8X AGP - 650 kr

 

CPU

AMD Athlon XP 2500+ (Barton) - 810 kr

 

Vifte

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA RetaiI Igloo2410 PRO Til 1,4GHz/ XP3000+ - 148 kr

 

RAM

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) - 488 kr

 

Harddisk

Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM ATA/100, harddisk 2MB cache ST3120023A - 1202 kr

 

Totalt 3936

 

er dette greit? passer alt sammen? ville DU valgt noe annet?

 

HUSK: det skal ikke koste mer en 4000 kr tilsammen.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vifta bråker en del da, 35 dBA. Ville heller gått for en silent breeze av samme merket.. Koster 50 kr mer da.

Hvis du får tak i et HK med nforce 2 chipset til ca. samme pris, så ville jeg heller gått for det. Men det er jo snakk om et budsjett her så....

Lenke til kommentar
skjermkort?

 

Jeg også etterlyser skjermkort.

Det er vel mulig å få et billig via qxl.no eller bruktmarked her på hw.no?

 

Må man spare, så må man spare :)

 

Ellers så bør det jo kunne gå an å få tak i et hovedkort med gpu?

 

Kanskje prisen kryper like over 4000, men skitt au.

Lenke til kommentar

huff, da sløvt av meg å ikke skrive hva jeg har fra før.

 

ANGÅENDE SKJERMKORT:

har et GeForce MX 420 liggende, så det er ikke noe problem.

 

 

Og så noen spm:

-Hva er fordelen med TwinMOS ram?

-Hva er HK "med gpu"?

-Hvorfor bør jeg velge HK med nVida/nForce2 chipset?

 

takk for svar! :wink:

Lenke til kommentar

Oppsettet så bra ut det, kanskje bortsett fra CPU viften som noen andre også har nevnt. Jeg tror nok også en Silent Breeze (199,-) er bedre, men jeg har aldri testet den selv. Produsenten oppgir selv 19dB for Silent Breeze, men 34dB for 2410 (fra Komplett sine sider).

 

Hvis du vil spare enda litt mer penger, så kan du bytte ut harddisk og CPU med disse:

 

AMD XP2000+ 583,-

Seagate Barracuda 7200.7 80 GB 814,-

 

Til sammen sparer du 615,-, men har du råd, så gå for den CPU og HD som du har valgt. Barracuda V (har en selv) er ekstremt stillegående og likevel rask nok (men ikke raskest).

 

Nettverkskortet du har kan du legge på hylla siden hovedkortet har dette innebygget.

Lenke til kommentar

dettte må være noe av det beste man får for 4000NOK, selv kjøpte jeg en maskin for 4500 (jeg kjøpte det samme som deg+skjermkort)

en slik maskin vil holde i ca.2 år og da kan man kjøpe en ny maskin for samme pris...

fin ordning for oss som ikke flyter i penger 8)

Lenke til kommentar
skjermkort?

Det er vel mulig å få et billig via qxl.no eller bruktmarked her på hw.no?

Unngå QXL! Det er syke priser! Folk "tror" at det er billig bare fordi det er på QXL! Ellers kunne du kanskje kjøpt TwinMos minnebrikker (kvalitet!) enn sånn ikke-merke Ram som du har i listen din :) Da får du en mer stabil PC.

Lenke til kommentar
dettte må være noe av det beste man får for 4000NOK, selv kjøpte jeg en maskin for 4500 (jeg kjøpte det samme som deg+skjermkort)

en slik maskin vil holde i ca.2 år og da kan man kjøpe en ny maskin for samme pris...

fin ordning for oss som ikke flyter i penger 8)

 

det kommer jo helt an på hva du skal bruke den til.

Kan f.eks fremdeles spille mp3 og kjøre tekstbehandling på den 5 år gamle pII en min.

Men kan ikke spille f.eks c&c generals på den litt over 1 år gamle duron 1200 pcen min.

Lenke til kommentar

 

ANGÅENDE SKJERMKORT:

har et GeForce MX 420 liggende, så det er ikke noe problem.

 

Hjelp!

 

GeForce MX serien er ikke noe bra.. De er elendige, men det er budsjettkort.. Hvorfor ikke heller oppgradere for litt mer penger? Få kjøpt deg en skikkelig data, med et skjermkort der mesteparten av spilla vises riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...