Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Slutte på tysk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du fortsetter med tysk må du likevel ta det to år på videregående :) Så gled deg! men hvis du tar tysk på ungdomskolen, slipper du vel tysk 3. åre ;)

Hvis du fortsetter med tysk må du likevel ta det to år på videregående :) Så gled deg! men hvis du tar tysk på ungdomskolen, slipper du vel tysk 3. åre ;)

Oida, var visst litt sen å svare der...

Lenke til kommentar

Eg slapp unna med tysk i VG3, sjølv om eg ikkje hadde tysk ut ungdomsskulen. Eg høyrte òg at eg liksom måtte ha det i tri år, men slik vart det ikkje.

Du får ikkje vanskelegare tysk på VG av å droppa ut, ettersom tysken du då får er regna på dei som aldri har hatt språket. Det er svært så overkomeleg, om du bare prøver å læra deg språket.

Lenke til kommentar

det er ikke sant.

Ikke tysk på ungdomskolen = 3 år på videregående

Tysk på ungdomskolen = 2 år på videregående

Det er det vi har fått informasjon om ihvertfall ;)

En annen grunn er at om jeg kommer opp i eksamen så kommer jeg til å slite. Klarer det utrolig bra på alle andre fag untatt tysk. Kan jeg bytte før eksamen til engelsk fordypning?

Nei, det kan du ikke. Byttefristen er mye før det.

Lenke til kommentar

Hvor lenge før?? Hater at hun ikke lærer oss en shit. Det er en som kan litt og det pga hun har bodd i tyskland. Det eneste hun klarer å lære oss er om tyskland på norsk. Vi har klaget mange ganger til henne uten hell.

EDIT: Høres ut som en som syter jævla. Men når man har 3 tentamer og hun gir oss 2 prøver i samme uken så er det bare å gi opp.

Endret av The-One
Lenke til kommentar

Så kvailtetshevinga i utdanninga er å anten lage det til eit helvete for dei gamle C-språkelevene, eller at B-språk på VGS er det same som dei to første åra på ungdomskulen

Hurra for slike kvalitetsreformer som berre senker krava til kunnskap.

Snart blir vel kravet til VGS å kunne stave navnet sitt plusspoeng til alle som har lengre navn enn Ola.

Lenke til kommentar

bare og bytte.. jeg tok fransk og lærern hata meg, jeg hatet han også. men jeg fikk ikke bytte til tysk/ engelsk/norsk siden det hadde gått noen uker. etter 1 år med ikke noe frask" skulk" så fikk jeg endelig bytte men det gikk jo til tysken -.-' alle kunne jo så mye mere, og jeg så jeg sluttet og møte opp og så en gang i mai i ti'ende klasse fikk jeg bytte til norsk...

Og gruppa jeg hadde i tysk kom opp i muntelig men..

Men skal du gå Yrkesfag , eller Studie ?

vis du skal gå yrke annbefaler jeg deg og slutte med tysk!

Lenke til kommentar
Dumt at læreren ikke lærer dere noe da. Har dere kontakter rektor og sånnt? Hvor mye kan du? Absolutt INGENTING eller kan du foreksempel hva du heter, hvor du bor osv på tysk?

Jo jeg kan basic som jeg heter, jeg bor, jeg er ... gammel, hva heter du osv. Har jo hatt det i et år. Men hun gir oss prøver som man skal skrive tekster bøye verb osv. Hun løper rett og slett av gårde. Nei har ikke kontaktet rektor. Men vi er alle på gruppa enige om at vi skal slutte. Men ingen vil være dritten i midten siden er bare 5 elever som tar engelsk fordypning.Og de har skole vanske. Så derfor lagde jeg denne tråden om det lixom er en måte man slipper det i videregående på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...