Theo343 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Dette er selvfølgelig julegave og pristaket er rundt 1500,-. Jeg har kikket kort i kveld og havnet noe tilfeldig på "Canon Digital Ixus 95 IS". Datteren vil ha enten et lyserosa (ikke den sterkt cerise rosa mange har), lyseblått eller hvitt kamera og forelsket seg litt i lyseblå utgaven av nevnte. Med denne fotoveska i lyseblå Fordelen med dette kameraet er at det virker å være tilgjengelig i flere fotoforretninger i Oslo området også. Men før jeg hopper til et kjøp vil jeg gjerne samle noen anbefalninger fra andre om hva som kan være gode kjøp og som har en eller fler av disse fargene samt egenskapene som er viktig for en liten fotograf som før kun har tatt bilder med mobil. En ting som nok kan være viktig er at det er lett for henne å lade og ellers betjene kameraet. NB! Hun likte ikke fasongen på "Canon Digital Ixus 110 IS" og vil ha et "firkantet" kamera hehe. Endret 28. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 anbefaler at du minst kjøper et kamera med medfølgende batteri. vanlige AA (og noen kamera AAA) batterier er for svake for de fleste digitalkamera, og vil tømmes for strøm allerede ved rundt 50-100bilder med blitz... mens et medfølgende oppladbart batteri vil kunne ta 250-350 bilder med blitz... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Canon Digital Ixus 110 IS som hun ikke vil ha er ihvertfal etter min erfaring meget bra. Hele IXUS serien er vel bra kameraer egentlig. Endret 28. november 2009 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) anbefaler at du minst kjøper et kamera med medfølgende batteri. +1 Har et digitalkamera med vanlige batterier ... Er helt grusomt. De blir tømt med en gang! edit: Følte bare at jeg måtte understreke dette poengets viktighet. Forøvrig er dette innlegget totalt unyttig. Endret 29. november 2009 av BooBass Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Har avklart den biten da Canon Digital Ixus 110 IS som hun ikke vil ha er ihvertfal etter min erfaring meget bra.Hele IXUS serien er vel bra kameraer egentlig. Hun likte ikke fasongen på det desverre. Endret 28. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Da blir det kamera og veske i førsteposten. Lenke til kommentar
MSc Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Ellers så kan du kanskje vurdere Casio EX-Z280 samme prisklasse,rosa og god vidvinkel som er kjekt til innendørsbilder. Har ikke noe erfaring med akkurat det kameraet, men har et eldre Casio kamera selv som jeg er fornøyd med. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Da blir det kamera og veske i førsteposten. Gå for det, du. Når du er 10 år gammel kommer nok utseende på kameraet og enkel betjening før bildekvalitet, men kameraet i førstepost har jo alle tre. Er forresten bedre kamera enn kameraet vårt ("familiekameraet") som blir brukt på turer og slikt. Endret 29. november 2009 av Benny Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 (endret) MSc: Hmm det hadde noen bedre egenskaper ja, men den mangler en søker å titte i, tror hun har lyst til å ha det. Endret 29. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) anbefaler at du minst kjøper et kamera med medfølgende batteri. vanlige AA (og noen kamera AAA) batterier er for svake for de fleste digitalkamera, og vil tømmes for strøm allerede ved rundt 50-100bilder med blitz... mens et medfølgende oppladbart batteri vil kunne ta 250-350 bilder med blitz... Tja, 3-åringen hjemme er helt vill etter å fotografere. Kjempegøy å låne mammas kamera, men det medfører noe nervøse foreldre som løper etter... Hun påpeker at vi må ta bilde av ting flere ganger, så vi fant ut at vi skulle kjøpe et billig kamera til jul. Valgte Nikon Coolpix L19 for det var billigst. Det som er positivt er at det er AA batterier, for da slipper man å bli blitsa 200-300 ganger i øynene i løpet av en kveld Letter å si at kameraet må sove litt enn å prøve og ta det fra hun tenker jeg . Vel, har oppladbare 2700mAh Varta batterier, så kan være jeg blir "skuffet" Kan i alle fall ta mange bilder med 4 stk i en SB-800 Ser frem til å gå på fototur i romjula Endret 29. november 2009 av Epp Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Har et digitalkamera med vanlige batterier ... Er helt grusomt. De blir tømt med en gang! Har du prøvd lithiumbatterier? Som for eksempel Energizer sine lithiumbatterier? De varer mye lenger enn vanlige alkaliske batterier når man bruker de i et digitalt kamera. Og du kan også bruke oppladbare, men da må du bruke ni-mh-batterier med så høy mah som mulig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har hatt flere kamera med 2xAA-batterier, og med høykvalitets oppladbare NiMH-batterier har jeg fått opptil 600-700 bilder med Canon Powershot uten bruk av LCD, og ca 300 med. Dette forutsetter moderat bruk av LCD for viewing. Standar alkaliske batterier holder bare noen dusin bilder, men Lithium holder omtrent som bra oppladbare. Fordelen med "spesialbatterier" er at de blir mindre enn 2xAA, slik at selve kamera blir mindre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Hva tror dere forresten om CASIO EXILIM EX-H10 i rosa utgave? Jeg vet det er dyrere, men er en julekampanje på det nå. Hmm det har heller inget søkervindu Endret 12. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå