Gå til innhold

Pc i Mineralolje @ Oljeskvetten - Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir det noe "flow" i olja i kabinettet? Vifta på cpu kjøleren kommer til å gå ganske treigt under olje :p

Idle Temperatures

The mineral oil has considerable specific heat capacity, which means it can absorb lots of heat without having to vent it out to the surrounding air. Because of this, it takes the system quite a while to work up to its equilibrium temperature. Starting at an ambient 29C on the CPU, we found it took about an hour to hit a stable idle temperature of 37C. Not bad!

Load Temperatures

The system under load was a different story. We started 3DMark06 looping, and watched the temperatures climb. It took a really long time. After an amazing 12 hours, the system topped out with a CPU temperature of 88C. Yes, that is really hot...on the other hand, the system was rock solid and didn't crash when running 3DMark06 for 48 hours at these temperatures. While you could add some radiators and pump the oil through to cool it, you realistically would not be gaming constantly for 12 hours, so these temperatures are as extreme as it gets for this system.

Blir det ca slik eller :p

cooling_module_rear.jpg

Mineral Oil Submerged Computer

http://www.pugetsystems.com/submerged.php

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Delene du har bestilt ser veldig gode ut. Absolutt noe du bør sattse på. Men jeg ville kanskje ikke ofret disse delene til dette prosjektet, syntes det blir litt kjipt å putte så fine deler ned i olje. Det er hvertfall min mening :) Bruk dem heller til det andre prosjektet ditt. :)

Lenke til kommentar
Delene du har bestilt ser veldig gode ut. Absolutt noe du bør sattse på. Men jeg ville kanskje ikke ofret disse delene til dette prosjektet, syntes det blir litt kjipt å putte så fine deler ned i olje. Det er hvertfall min mening :) Bruk dem heller til det andre prosjektet ditt. :)

Tja det er jo noe å tenke på da.. Har ikke bestilt dem enda, men L1337 kommer til å ta lang tid, Så jeg tar muligens og putter HW inn i det kabinettet jeg har.

Så får jeg sikkert solgt det jeg har i det kabinettet til en venn, (det har ikke mulighet til OC så kan ikke bruke det. :( )

Men det er jo fullt mulig at jeg bare kan opgradere den jeg har.

Du ga meg en tenker:) Tusen takk:P

Lenke til kommentar

Ja, det er det hansifansi også sa, så jeg har ikke tenkt å gjøre det.. Men jeg skal oppgradere den pcen jeg har atm, og bruke det systemet der til den i olja, Den er ikke noe bra. Kan heller ikke OC.. Men må jo få gjort ferdig dette her på et eller annet point. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...